کد خبر: ۶۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

ترامپ دروغ‌های زیست‌محیطی خود را تکرار کرد

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر به دروغ کشورش را دارای پاک‌ترین هوا و سالم‌ترین آب دانست و به توافق آب و هوایی پاریس حمله کرد.
ترامپ دروغ‌های زیست‌محیطی خود را تکرار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر در حاشیه نشست سران گروه هفت در فرانسه دروغ‌هایی درباره وضعیت آلاینده‌های جوی در کشورش گفته بود، این بار در توئیتر این دروغ‌ها را تکرار کرد.

ترامپ در یک رشته پیام توئیتری در حالی چین را بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای در جهان دانست، که آمریکا با جمعیتی بسیار کمتر از یک‌چهارم جمعیت چین، انتشار دی‌اکسید کربنش با نصف آلایندگی این کشور برابر است.

این بدین معنی است که سرانه انتشار گاز دی‌اکسید کربن در آمریکا که حدود 16 تن در سال است، دو برابر آمار مشابه در چین است. سرانه انتشار دی‌اکسید کربن در چین با 1.4 میلیارد جمعیت برابر با 7 است.

ترامپ در دیدار با نارندرا مودی نخست وزیر هند در حاشیه نشست گروه هفت در فرانسه نیز ادعا کرده بود که آمریکا «در حال حاضر پاک‌ترین هوا و پاکیزه‌ترین آب» را دارد. خبرگزاری آسوشیتدپرس که در گزارشی به تشریح دروغ‌های ترامپ در این نشست پرداخته بود، گزارش داد که تعداد روزهای با هوای ناسالم در این کشور در دو سال گذشته که مربوط به ریاست جمهوری ترامپ بوده، ۱۵ درصد نسبت به سال های پیش از آن بیشتر بوده است.

براساس این گزارش، برخلاف ادعای ترامپ آمار نشان می‌دهد که آمریکا در میان ۱۹۵ کشور جهان رتبه سی و هفتم را از لحاظ پاکی هوا دارد. در مورد آب نیز ادعای ترامپ نادرست است؛ «شاخص عملکرد محیط زیستی» که توسط دانشگاه ییل منتشر می‌شود نشان می‌دهد که ۹ کشور دیگر در پاکی آب همسطح ایالات متحده هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در رشته توئیت خود همچنین نوشت که کشورش در تولید انرژی مقام اول جهان را دارد. ترامپ در حاشیه نشست گروه هفت نیز در اظهاراتی دیگر طوری وانمود کرد که رسیدن به مقام اول در تولید نفت و گاز در جهان به کلی مرهون تلاش‌های اوست.

اما به نوشته آسوشیتدپرس، واقعیت این است که براساس آمار «اداره اطلاعات انرژی آمریکا» این کشور در سال ۲۰۱۳ به اولین تولیدکننده گاز طبیعی و مواد هیدروکربنی در جهان تبدیل شد.

میزان تولید نفت خام در آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به بیشترین تولید جهان رسید که این امر ممکن است به درستی سخن ترامپ تعبیر شود؛ این در حالی است که ایالات متحده این رتبه را مرهون تولید نفت شیل است که انقلاب در این صنعت از زمان جرج دابلیو بوش آغاز شد و در زمان اوباما به اوج خود رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین