کد خبر: ۶۱۰۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
نقش ۵۹ درصدی خودروسواران در تصادفات رانندگی

شرایط رانندگان اسنپ و تپ سی از نظر رئیس پلیس راهور ناجا/ بیشترین تصادفات در چه ساعتی رخ می‌دهد؟

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اسنپ، تپ سی و سایر ناوگان های حمل و نقل به این نکته توجه کنند که اگر راننده ای را که دو سال از دریافت گواهینامه اش نگذشته باشد و همچنین سنش کمتر از ۲۳ سال سن باشد، به کار گیرند، مطابق ماده ۱۶ با آنها برخورد می شود.
آفتاب‌‌نیوز :

سید کمال هادیان فر روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: دارندگان گواهینامه های پایه سوم که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه آنها گذشته باشد و حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد، می توانند راننده حمل و نقل عمومی شوند.

گلایه هادیان فر از صدا و سیما

رئیس پلیس راهور ناجا از کم کاری صداوسیما گلایه کرد و گفت: چرا صدا و سیما به وظیفه خود عمل نمی کند در حالی که در بحث فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی باید تمام دستگاه ها کمک کنند.

شرایط رانندگان اسنپ و تپ سی از نظر رئیس پلیس راهور ناجا/ بیشترین تصادفات در چه ساعتی رخ می‌دهد؟

هادیان فر یادآور شد: ۸۴ درصد تصادفات با چهار عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو رخ می دهند و خسارتی که از تصادفات به کشور وارد می شود، نزدیک به هفت درصد تولید ناخالص ملی است.

وی گفت: خواهش می کنیم دولت از دستگاه های دخیل در امر تصادفات حمایت کنند تا این میزان از تصادفات و خسارات ناشی از آنها کاهش یابد.

جریمه ها باید عادلانه باشد

سردار هادیان فر اظهار داشت: به همکاران خود در پلیس راهور سراسر کشور تاکید کرده ایم که جریمه های رانندگی باید عادلانه باشد و اصلا اصولی برای تعداد برگ جریمه از سوی ماموران نداریم.

وی گفت: اگر افراد با پلیس و پلیس‌یارها همکاری نکنند و پلیس شاهد این صحنه باشد، فرد متخلف تا ۵۰ هزار تومان جریمه می شود.

وی با بیان اینکه ۶۸ درصد تصادفات در حریم ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، خاطر نشان کرد: پلیس راهور ناجا روزانه ۲۱۵ هزار اعمال قانون انجام می دهد و به همه زیرمجموعه ها اعلام کرده ایم که مبنای اعمال قانون ها "عدالت" باشد و اگر فردی تخلف کرد حتما با وی برخورد می کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه به اصلاح سرویس ارسال پیامکی تخلفات اشاره و مطرح کرد: سرویس پیامکی راهور را با کمک وزارت ارتباطات ارسال و امروز بیش از ۹۰ درصد کاربران ترافیکی، تخلفات خود را در این حوزه با پیامک دریافت می کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا خطاب به کاربران ترافیکی عنوان کرد: کسانی که جریمه می شوند ۲ ماه فرصت دارند نسبت به پرداخت جرایم اقدام کنند.

سردار هادیان فر در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به افزایش تصادفات و میزان جان باختگان جاده ای، افزایش جریمه ها را به دولت پیشنهاد نداده اید، پاسخ داد: چنین موضوعاتی به دولت مرتبط است و بنده در خصوص افزایش جرایم با توجه به دلیل اشاره شده، پیشنهادی نداشتم.

وی ادامه داد: تلاش ما فرهنگ سازی و تغییر رفتار ترافیکی هموطنان است و در هر تصادفی، مقصر را به مراجع قضائی معرفی می کنیم که باید بگویم در سه هزار فقره از تصادفات، سازمان های مقصر و اهمال کار را به مراجع قضائی معرفی کرده ایم.

سردار هادیان فر در پاسخ به سوالی درباره پیک زمانی وقوع تصادفات نیز گفت: در موضوع تصادفات خودروسواران نقش ۵۹ درصدی، موتورسیکلت ها سهم ۲۷ درصدی، وانت بارها سهم ۷.۳ دهم درصدی، کامیونداران نقش ۴.۸ دهم درصدی و عابران سهم ۲۰ درصدی دارند. همچنین ۸۸ درصد تصادفات در محورهای اصلی و فرعی و ۱۲ درصد در محورهای روستایی اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: بیشترین تصادفات در بازه زمانی ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و این بازه در شهرها به ساعات ۱۸ تا ۲۴ می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین