کد خبر: ۶۱۱۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی کاهش یافت

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد ۹۸ به ۲۲۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته، اما نسبت به پایان سال ۹۷، هشت دهم درصد کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی آمار بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌ها و دارایی‌های خارجی این بانک روندی کاهشی داشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بدهی های ارزی این بانک در خرداد ۹۸ به ۲۲۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته، اما نسبت به پایان سال ۹۷، هشت دهم درصد کاهش یافته است.

حجم بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد ۹۷ حدود۲۲۱ هزار میلیارد ریال و در اسفند ۹۷ معادل ۲۲۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

میزان بدهی‌های ارزی بانک مرکزی از سال ۹۶ روند صعودی داشته به طوری که در خرداد ۹۶ حدود ۱۵۵ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۶ معادل ۱۹۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی در خرداد ۹۷ نسبت به خرداد ۹۶ حدود ۴۲.۵ درصد داشته است که این روند افزایشی در سال ۹۷ نیز ادامه می‌یابد، اما از ابتدای سال ۹۸ این روند تغییر یافته و نزولی می‌شود.

بدهی‌های ارزی بانک مرکزی به مسایلی مانند ودیعه ثبت سفارش کالاهای بخش غیر دولتی و پیش پرداخت اعتبارات اسنادی تعلق دارد.

میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز در خرداد امسال ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش ۱.۵ درصدی و نسبت به اسفند ۹۸ افت ۲.۷ درصدی داشته است.

حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در خرداد ۹۷ معادل ۴۵۹ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ حدود ۴۶۵ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین