کد خبر: ۶۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۷

حمايت ايثارگران از شورای جامع اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مجتبی شاکری» مسئول کمیته سیاسی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، با اشاره به عملکرد «نسبتا موفق» شورای معتمدین اصولگرا در انتخابات اخیر شوراها، اظهار داشت: برخی در ذهنشان این تصور وجود دارد که یک نفر باید در میان اصولگرایان رایی بالاتر از تمام این مجموعه داشته باشد و همان یک نفر هم وظیفه مدیریت جریان اصولگرا را بر عهده داشته باشد اما دیگر دوره آنکه یک نفر به تنهایی رهبری اصولگرایان را بر عهده بگیرد به پایان رسیده‌است. 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، افزود: قاعدتا وظیفه سخنگویی مجموعه اصولگرایان باید بر عهده یک نفر باشد اما بدون‌شک مرجع تصمیم‌گیری نهایی در میان اصولگرایان یک جمع است. 

شاکری اضافه کرد: در نظام سیاسی ایران تنها یک نفر وجود دارد که آرای او بالاتر از دیگران است و آن یک نفر هم مقام معظم رهبری است اما در میان اصولگرایان هرگز چنین شخصی وجود ندارد. 

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بر این مبنا پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل «شورای جامع اصولگرایان» را تکرار کرد و این شورا را مدلی کامل‌تر از «شورای معتمدین اصولگرا» دانست و تصریح کرد: همان ساختار ناکامل شورای معتمدین اصولگرا هم توانست تا به بهترین شکل ممکن، مجموعه اصولگرایان را در انتخابات اخیر شورای شهر تهران مدیریت کند. 

سخنان این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران پاسخی است به اظهارات اخیر «حسن بیادی» سخنگوی جمعیت آبادگران جوان که اخیرا با ناموفق خواندن تجربه شورای معتمدین اصولگرا، تصریح کرده بود که اگر مدیریت مهدی چمران در آن انتخابات نبود، اصولگرایان به موفقیتی دست نمی‌یافتند. [اينجا]

اين در حالي است که شاکری با رد این اظهارات گفت: فرصت اندک اصولگرایان در انتخابات اخیر و توجه نداشتن به برخی کاستی‌ها شورای معتمدین اصولگرا را با مشکلاتی مواجه کرد اما اگر همین شورای معمتمدین ناکامل وجود نداشت، اصولگرایان در انتخابات اخیر با مشکلات جدی مواجه می‌شدند. 

وی با بیان اینکه تشکیل شورای جامع اصولگرایان یک «خواست درون‌زا» در میان اصولگریان است، ادامه داد: اعتماد مردم به اصولگرایان به خصوص هنگامی که مردم فهرستی از اقدامت ناصواب گذشته جریان دوم خرداد را در برابر خود مشاهده می‌کنند، باعث امیدواری اصولگرایان به پیروزی در انتخابات آینده است. 

مسئول کمیته سیاسی جمعیت ایثارگران با اشاره به این نکته که «تشتت تاکتیکی قطعا به سود اصولگرایان نیست»، اظهار داشت: آتش بسی که جناح دوم خرداد در درون خود برقرار کرده‌است به علاوه آتش تهیه‌ای که این جناح برای اصولگریان تدارک می‌بیند تا اختلافات میان آنها را تشدید کند، تنها با هدف دور کردن اذهان مردم از آن اقدامات ناصواب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین