کد خبر: ۶۱۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

بزرگ‌ترین بانک‌های چین کدام‌اند؟

بخش بانکداری چین تحت نظارت گسترده دولتی قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های چینی پرداخت. نظام بانکی در چین عمدتا شامل بانک‌های داخلی است و بانک‌های خارجی با محدودیت های زیادی در فعالیت خود در این کشور مواجه هستند. بانک مرکزی چین که در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد، مسئول اصلی نظارت بر عملکرد شبکه بانکی چین است. موسسه رتبه بندی " مودی" نظام بانکی چین را با ثبات رتبه بندی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های چینی آشنا می‌شوید:

۱-بانک صنعت و بازرگانی چین

یکی از بزرگ‌ترین بانک چینی که در سال ۱۹۸۴ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر پکن قرار دارد و ۴۶۵ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک با بیش از ۱۶ هزار نهاد و شرکت داخلی و ۴۱۲ نهاد مالی بین المللی ارتباط دارد.

۲- بانک ساخت و ساز

این بانک چینی که در سال ۱۹۵۴ میلادی تاسیس شد. مقر اصلی این بانک در شهر پکن قرار دارد.

۳- بانک کشاورزی چین

این بانک چینی که در سال ۱۹۵۱ میلادی تاسیس شد یکی از بزرگ ترین بانک‌های چین است که نیم میلیون نفر در استخدام آن هستند. این بانک بیش از ۲۳ هزار شعبه در چین دارد.

۴- بانک چین

این بانک چینی که در سال ۱۹۱۲ میلادی تاسیس شد یکی از قدیمی‌ترین بانک‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود و مقر اصلی آن در شهر پکن است. بیش از ۳۰۸ هزار نفر برای این بانک کار می کنند.

۵- بانک توسعه چین

این بانک چینی که در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شد و علاوه بر چین در هنگ کنگ، مصر، روسیه، برزیل و انگلیس نیز فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر پکن قرار دارد.

۶- بانک بازرگانی

این بانک چینی که در سال ۱۹۸۷ میلادی تاسیس شد و بیشتر یک بانک سرمایه گذاری است. این بانک بیش از ۱۰ هزار کارمند دارد و مقر اصلی این بانک در شهر شنژن قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین