کد خبر: ۶۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹

بندرهای مسافری و گردشگری قشم تعطیل شد

بندر مسافری شهید ذاکری و اسکله های گردشگری قشم به علت افزایش سرعت باد، ارتفاع زیاد امواج و تلاطم دریا و نیز احتمال بارش تگرگ تا اطلاع بعدی تعطیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم شامگاه پنجشنبه گفت: بر این اساس از فعالیت شناورهای مسافری به سمت بندرعباس و نیز شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری به عمل آمد.

علی اشتری با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت‌های دریایی از جمله مهمترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

بندرهای مسافری و گردشگری قشم تعطیل شد

وی افزود: سرعت بادهای جنوب غربی در شمال قشم، درگهان، هرمز و لارک ۲۶ نات گزارش شد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: همچنین سرعت باد در مناطق جنوب و غرب قشم، باسعیدو، دوستکو، لافت و هنگام به ۲۴ نات رسید.

وی افزود: ارتفاع موج در نیز مناطق مذکور به چهار پا رسیده و بیشینه وسعت دید کمتر از سه کیلومتر است.

اشتری ادامه داد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

وی گفت: تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد تصریح‌کرد: دریانوردان و به خصوص صیادان در محدوده بندرهای هرمزگان هر چه زودتر برای استقرار در پناهگاه مناسب و تمرکز نداشتن در دریا اقدام کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین