کد خبر: ۶۱۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

اولین اتوبوس خودکار نسل پنجم چین تولید شد+عکس

چین اعلام کرد اولین دستگاه از اتوبوس خودکار نسل پنجم این کشور رونمایی شده و قرار است به تولید انبوه برسد.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای روزنامه مردم چین روز سه شنبه در گزارشی ضمن ارایه تصویری از این اتوبوس خاطر نشان کرد این پیشرفت چین در همایش بین المللی اینترنت در معرض دید همگان قرار می گیرد.

بنا به این گزارش این اتوبوس قرار است روز ۲۰ اکتبر (28 مهر 1398) در اولین روز از برگزاری همایش جهانی اینترنت در شهر ووجن چین حرکت کند.

اولین اتوبوس خودکار نسل پنجم چین تولید شد+عکس

اگرچه شکل و شمایل این اتوبوس مشابه خودروهای دیگر حمل و نقل عمومی است اما بدنه آن به طور کامل به سنسورهای متعدد مجهز است این اتوبوس می تواند از فاصله ۲۰۰متری همه موانع، عابران، خودروها و وسایل نقلیه دیگر را شناسایی کند.

شناسایی مسیرهای عبور از فاصله یک کیلومتری، کنترل ترافیک و راه، سامانه های هوشمند کسب اطلاعات، کنترل سرعت و سامانه های هوشمند توقف از دیگر ویژگی های این اتوبوس است که در شهر ووجن رونمایی شده است.

قرار است یک خط ویژه چهار کیلومتری برای این اتوبوس که گنجایش ۱۰ نفر دارد، برای دوره برگزاری همایش جهانی اینترنت ایجاد شود و وظیفه آن انتقال مسئولان و مهمانان از شهر به محل برگزاری اجلاس است.

شهر ووجن که میزبان چندین دوره همایش بین المللی اینترنت بوده است، سعی دارد به اولین شهر هوشمند چین در این زمینه تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین