کد خبر: ۶۱۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

تهران و باکو ۶ توافقنامه امضا کردند

 شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در باکو ۶ توافقنامه امضا کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

این توافقنامه ها در جریان سفر مسولان و نمایندگان ۵۰ شرکت دانش بنیان برگزیده جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی " علی وحدت " رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران و در پی مذاکرات دو روزه میان مسوولان و نمایندگان شرکت های دو کشور به امضا رسیده است.

بر اساس این توافقنامه ها که طی مراسمی با حضور "جواد جهانگیرزاده "سفیر جمهوری اسلامی ایران، " علی وحدت " و نیز " تورال کریملی " رییس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان امضا شد، شرکت های دانش بنیان ایرانی محصولات کفپوش نانویی، کفپوش با خواص مقاومت بالا، الکترونیکی و طعم دهنده به جمهوری آذربایجان صادر خواهند کرد.

تهران و باکو ۶ توافقنامه امضا کردند

همچنین در جریان این سفر هیات شرکت های دانش بنیان کشورمان به باکو امروز ( پنجشنبه ) مرکز همکاری های نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

این مرکز به همت بخش خصوصی با همکاری معاونت علمی و فن آوری و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران دایر و در آن نمایشگاه دایمی محصولات دانش بنیان ایرانی به مدت یک سال برپا می شود.

در این مرکز همچنین گروه بازاریابی شرکت های دانش بنیان فعال خواهد شد و تا کنون ۲۰ شرکت دانش بنیان ایرانی نمونه های محصولات خود را در آن به نمایش گذاشتند.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران امضای توافقنامه های ۴ میلیون دلاری میان شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران و شرکت های جمهوری آذربایجان را مهم خواند و گفت : این تازه شروع راه است و امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند.

علی وحدت همچنین ابراز امیدواری کرد که افتتاح مرکز همکاری نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان به تقویت روابط میان شرکت های دانش بنیان دو کشور کمک کند.

در اولین روز سفر سه روزه هیات شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان که روز گذشته ( چهارشنبه ) آغاز شد، همایش مشترک تجاری شرکت های دانش بنیان دو کشور در باکو برگزار شد و برای بررسی راهکارهای همکاری مذاکرات قابل توجهی صورت گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین