کد خبر: ۶۱۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

۸ نکته درباره فیلم «خانه پدری»؛ رازی پس از ۹ سال!

کیانوش عیاری اما پیش از نیز اعلام کرده بود به این دلیل با اکران محدود موافقت کرده که می‌خواهد از بیات شدن فیلم جلوگیری کند و نمی‌خواهد این فرصت حداقلی برای دیده شدن فیلمش را از دست بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :

فیلم خانه پدری بالاخره پس از ۹ سال کش و قوس از امروز یکم آبان ماه ۱۳۹۸ در سینماهای کشور اکران می‌شود. مهم‌ترین سوالی که برای مخاطبان اما ایجاد شده این است که آیا این فیلم با سانسور اکران می‌شود؟ پاسخ منفی است.

۱. سال ۱۳۸۹ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که کیانوش عیاری فیلمبرداری فیلم سینمایی را آغاز کرده که به یک چالش اجتماعی خاموش در ایران می‌پردازد؛ «درگیری‌های ناموسی» در خانواده. حضور مهدی هاشمی و شهاب حسینی در صدر بازیگران این فیلم هم باعث شد اقبال به فیلم در حال ساخت عیاری بیشتر شود. اما پس از اکران اولیه در روز نخست به دلیل آنچه وجود صحنه‌های خشن در فیلم عنوان شد، از اکران پایین کشیده شد.

۸ نکته درباره فیلم «خانه پدری»؛ رازی پس از ۹ سال!

۲. عدم اکران فیلم خانه پدری اما واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. موافقان عدم اکران این فیلم عنوان می‌کردند که « تصویر کشیدن فرزند کشی به شنیع‌ترین شکل ممکن » دلیل موجهی برای عدم اکران است اما سینمایی‌ها این رویکرد را غیرحرفه‌ای می‌خوانند و این فیلم را جز مهم‌ترین آثار کیانوش عیاری می‌خوانند. تا جایی حسین معززی‌نیا منتقد فیلم در نوشتاری درباره این فیلم گفت: این فیلم یکی از مهم‌ترین آثار سینمایی در ایران است.

۳. داستان فیلم اما روایت یک خانواده است که دختر خانواده به واسطه سوءظن رابطه نامشروع با جوانی از سوی پدر و برادرش در زیرزمین به شکل فجیعی کشته و چال می‌شود و این شروع یک داستان پر پیچ و خم در سه دوره زمانی است.

۴. آنطور که منتقدان می‌گویند؛ صحنه‌های کشته شدن و چال کردن دختر که سکانس‌های ابتدایی این فیلم را تشکیل می‌دهند، صحنه‌های خشن توصیف شدهاند و منجر به توقیف فیلم شده است. به همین دلیل منتقدان می‌گویند ساختار فیلم عیاری به گونه‌ای است که اگر سکانس‌هایی ابتدایی این فیلم حذف می‌شد، فیلم تا حد زیادی تبدیل به فیلمی گنگ می‌شد و مفهوم خود را از دست می‌داد.

۵. بنابر همین دلایل یکی از علت‌هایی که باعث شد روند اکران این فیلم ۹ سال طول بکشد، پافشاری کیانوش عیاری بر عدم حذف صحنه‌های ابتدایی فیلم بود. تا جایی گفته می‌شد فشارهای زیادی به عیاری آمده تا این سکانس‌‍‌ها حذف و فیلم پروانه نمایش دریافت کند، اما عیاری ۹ سال زیر بار نرفت.

۶. حالا آنطور که رسانه‌ها گزارش داده اند؛ فیلم خانه پدری قرار است در چهارچوب طرح رده بندی سنی و در رده بندی ۱۵+ سال و به شکل محدود در ۱۵ سالن سینما اکران شود. با این تفاصیل فیلم خانه پدری با سانسورهای زیادی مواجه نشده است.

۸ نکته درباره فیلم «خانه پدری»؛ رازی پس از ۹ سال!

۷. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی و پیری) شخصیت اصلی این فیلم با نام محتشم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است بازی می‌کنند. سایز بازیگران این فیلم نیز به شرح زیر است:  شهاب حسینی، مهران رجبی، نازنین فراهانی، مینا ساداتی، معصومه بافنده، آزاده موحدبشیری، رسول سلیمیان، ستاره میرمحمد، آیناز آذرهوش، نگاه خاقانی، ملیکا فردوسیان، پادینا رهنما، مژده همرنگ، حسین فلاح، مرمر جعفری، مهدی خیراللهی، معین الدین عشاقی

۸. کیانوش عیاری اما پیش از نیز اعلام کرده بود به این دلیل با اکران محدود موافقت کرده که می‌خواهد از بیات شدن فیلم جلوگیری کند و نمی‌خواهد این فرصت حداقلی برای دیده شدن فیلمش را از دست بدهد.

۸ نکته درباره فیلم «خانه پدری»؛ رازی پس از ۹ سال!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین