کد خبر: ۶۱۸۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
سخنان علم الهدی مصداق تشویش اذهان عمومی است یا جهانگیری؟

دیکتاتور کیست؟

بعد از مواضع غیراصولی امام جمعه مشهد و اتهام‌زنی‌های نماینده مشهد علیه دولت، حالا نوبت به نماینده اصولگرای قم رسیده تا رئیس جمهوری و معاون اول او را آماج حملات و اتهامات خود کند.
آفتاب‌‌نیوز :

بهانه حمله مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم سخنان اخیر اسحاق جهانگیری مبنی بر تأیید لوایح مرتبط با اف ای تی اف از سوی رهبر انقلاب است. نماینده قم به فارس گفته است: «صحبت‌های رئیس ‌جمهوری و معاون اول وی در رابطه با تأیید این لوایح توسط رهبر معظم انقلاب از مصادیق تشویش اذهان عمومی است و خلاف قانون اساسی و توهین به دستگاه‌هایی است که جایگاه قانونی دارد و این آقایان باید به خاطر اظهاراتشان در این باره پاسخگو باشند. رئیس‌ جمهوری قسم خورده پاسدار و مجری قانون اساسی باشد. قانون اساسی حدود و اختیارات دستگاه‌ها را تعیین کرده است. وقتی موضوعی به شورای نگهبان می‌رود وظیفه و حدود قانونی شورای نگهبان مشخص است و وقتی هم که به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود باز هم کار به این ترتیب است. این گونه نمی‌شود آقای رئیس‌ جمهوری چون رئیس قوه است و زور دارد بخواهد با ادبیات دیکتاتورمآبانه دستگاه‌های دیگر را مرعوب کند که آنها نظر رئیس ‌جمهوری را تأمین کنند. حتی از رهبری هم هزینه می‌کنند و نسبت دروغ به رهبری می‌دهند تا افکار عمومی را در این زمینه با خود همراه کنند. این کار باعث می‌شود تا مردم نسبت به مسئولین بی‌اعتماد شوند. من معتقدم این آقایان مملکت را قفل کرده‌اند. قفل شدن مملکت نتیجه کار یک عزیز شعبده‌باز است که آمد کلید را به مردم نشان داد اما زیر دستمال شعبده‌بازی خود قفل را مخفی کرده بود و با کار خود مملکت را قفل کرد.»

معاون اول رئیس جمهوری گفته بود که رهبری لوایح یاد شده را تأیید کرده‌اند. حالا معلوم نیست کجای این خبر ارتباط مستقیم و غیر مستقیمی به آقای ذوالنوری و حتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد که آنها از در تکذیب درآمده و نماینده مجلس در قامت قاضی دادگاه حکم به تشویش اذهان عمومی و توهین به دستگاه‌های قانونی کشور داده اند. آقای جهانگیری هیچ موضوعی را به مجمع یا نهاد دیگری نسبت نداده‌اند که توهینی در آن مستتر باشد. دفتر رهبر معظم انقلاب هم تاکنون هیچ واکنشی به خبر معاون اول رئیس جمهوری نداشته‌اند.

دیکتاتور کیست؟

بنابراین باید از آقای ذوالنوری پرسید سخنان رئیس جمهوری و معاون اول وی براساس اختیارات و وظایف قانونی‌شان - ولو اینکه در همین چارچوب انتقاداتی هم به نهادهای دیگر داشته باشند- مصداق تشویش اذهان عمومی است یا ادعاها و اتهامات ناصواب او و برخی همفکرانش همچون امام جمعه مشهد که منتخب ملت را شاه‌سلطان حسن می‌خواند؟

نماینده قم در حالی ادبیات رئیس جمهوری را دیکتاتورمآبانه خوانده که 3 مهرماه هم یکی دیگر از همفکران او یعنی نصرالله پژمانفر نماینده مشهد علی لاریجانی رئیس مجلس را به همین صفت خواند. علی لاریجانی هم در پاسخ گفت: «مدام می‌گویید دیکتاتور، دیکتاتور، یک چیزی یاد گرفته‌اید. دیکتاتور شما هستید که در کشور این بساط را راه انداخته‌اید. همه تریبون‌ها دستتان است. هر چه خواستید به همه می‌گویید کسی هم چیزی به شما نمی‌گوید که این مملکت اینطور شده است. ۴ نفر اینطور حرف می‌زنند و بقیه تسلیم می‌شوند، ما چیزی به شما نمی‌گوییم ولی شما هر چه دلتان خواست گفتید.» آقای ذوالنوری دیکتاتور شما و به گفته رئیس مجلس چند نفری از همفکرانتان هستید که خود را شاقول نظام و حق می‌پندارید و هر نظری غیر از خود را برنمی تابید. رفتار دیکتاتورمآبانه رفتار شما و همان چند نفری است که جلسه بررسی لایحه سی اف تی در مجلس را بر هم زدید. برجام را آتش زدید چون آن را مطابق خواسته خود نمی‌دانستید و اصلاً هم برایتان اهمیت نداشت و ندارد که مهر تأیید مجلس و دیگر نهادهای قانونی مجلس که مدعی حرمت جایگاه قانونی آنها هستید بر همان سندی که آتش زدید خورده است.

دیکتاتور کیست؟

و اما درباره قفل دولت بر کشور و شعبده بازی رئیس جمهوری هم ناگفته پیداست که اتفاقاً مأموریت دولت اعتدال و اساساً فلسفه رأی مردم به حسن روحانی پایان دادن به شعبده بازی‌ها در مدیریت کشور بود و اتفاقاً یکی از اقدامات زمانبر این دولت باز کردن قفل‌هایی از پای کشور بود که «معجزه هزاره سوم» با حمایت‌های افرادی چون ذوالنوری بر کشور زده بود. قرار دادن ایران زیر فصل هفت منشور سازمان ملل و تصویب 6 قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل و اجماع جهانی علیه تهران شعبده‌بازی‌های دولت مورد حمایت آقای ذوالنوری بود که در دولت روحانی نه با شعبده بازی بلکه با تدبیر و عقلانیت رفع شد. آقای ذوالنوری برخلاف مواضع اخیر خود، 24 شهریور در شورای اداری استان قم گفته بود:« با مقاومت فعال ملت ایران در برابر فشار و تحریم‌های دشمنان، شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است.» هر چند ایشان در سهیم کردن دولت برای مدیریت وضعیت اقتصادی که حکم به بهبود آن داده‌اند، خست به خرج داده، اما هرعقل منصفی اذعان دارد که اگر نبود مواجهه عقلانی دولت با اعمال فشارهای خارجی و گاهی داخلی، چه بسا شیرازه کار به هم خورده بود و بازار ثبات نسبی امروزی را نداشت. طراحی دوستان نماینده قم در سال 96 در مشهد اگر از سوی دولت تدبیر نمی‌شد، خود مصداق شعبده بازی و سفره‌ای بود که دوستان نادان برای دشمنان پهن کرده بودند. آقای روحانی در جلسه چهارشنبه هفته دولت وعده داد لازم باشد خواهد گفت چه کسانی می‌خواهند کشور را تعطیل کنند. آن زمان شاید معلوم شود چه کسانی قفل روی قفل زده‌اند و هر کلیدی را به بهانه‌های مختلف و فرافکنی و اتهام‌زنی کند کرده‌اند.‌‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
11
وقتی مدیریت اجرایی کشور (که همه آنها منتخب مردم هستند) صلاح دیده که FATF و یا ... اجرا بشه، خب مسلمه که باید اجرا بشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین