کد خبر: ۶۲۱۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

تولیت آستان قدس رضوی: هر زمان شورای نگهبان جلوی نفوذی‌ها را می‌گیرد دشمن هیاهو می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر دشمن احساس کند راه‌های نفوذ بسته می‌شود، با غوغا ذهن مردم را مغشوش می‌کند چون برای دشمن یک کرسی مجلس هم مهم است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان،حجت‌الاسلام و المسلمین مروی روز چهارشنبه طی سخنانی در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در مشهد برگزار شد افزود: بر اساس روایتی از پیامبر، دشمنان شما را رها نمی‌کنند و در صورت امکان با شما می جنگند تا دینتان را از شما بگیرند و این همان چیزی که امروز مشاهده می‌کنید.

وی ادامه داد: آمریکا دین ما را می‌خواهد و هدف نهایی‌ اش تغییر سبک زندگی دینی و ارزش‌های دینی ماست.

تولیت آستان قدس رضوی: هر زمان شورای نگهبان جلوی نفوذی‌ها را می‌گیرد دشمن هیاهو می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آن گونه که پیامبر (ص) می‌فرمایند سعی می‌کنند مردم را تحقیر کنند تا اعتماد به نفس و عزت نفس جامعه را بگیرند و در این راه هم از جنگ سخت و هم از جنگ نرم استفاده می‌کنند.

مروی سلب اعتماد به نفس مردم را مصداق جنگ نرم دانست و گفت: سال‌ها رهبری معظم انقلاب با نگاه عمیق و تیزبینی که دارند مسأله نفوذ را مطرح کردند که یک مسأله تاریخی است و مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بیشتر به این مسأله پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: اگر در تاریخ اگر دقت کنید از نفوذی‌ها لطمه زیادی خورده‌ایم و خانه‌نشین کردن حضرت علی علیه‌السلام، وادار کردن امام حسن علیه‌السلام به پذیرش صلح‌نامه با معاویه و حادثه عاشورا از جمله مواردی است که دشمن با نفوذ رقم زد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اعدام شیخ فضل‌الله نوری این عالم حقیقت‌نگر حاصل نفوذ روشنفکران غرب‌زده در مشروطیت بود و یکی از جریانات نفوذی بسیار خطرناک در انقلاب اسلامی منافقین بودند که چه سرمایه‌های بزرگی را از انقلاب گرفتند.

مروی افزود: مسأله نفوذ یک امر تاریخی است و البته ابزار استفاده نفوذ مناسب با زمان و شرایط خودش است یعنی در اوایل انقلاب اسلامی از طریق جنگ مسلحانه منافقین، قضایای کردستان، خلق عرب خوزستان و سایر اقدامات از این دست دنبال ضربه به نظام بودند که موفق نشدند بنابراین صدام را وارد میدان کردند و جنگ هشت ساله را تحمیل کردند که از آن هم با رهبری امام و بصیرت مردم طرفی نبستند و از جنگ سخت نا امید شدند و به سراغ جنگ نرم آمدند تا نظام را استحاله کنند.

وی ادامه داد: دشمن الان دنبال جنگ نظامی نیست، قدرت نظامی ایران را می‌دانند و تصور جنگ با ایران را نمی‌کند پس گزینه آن‌ها جنگ نرم است و عمده جنگ نرم از طریق نفوذ است که در این سه، چهار سال اخیر رهبری بیشتر به این موضوع پرداختند و اعلام خطر کردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با طرح سئوالی مبنی بر اینکه دشمن با نفوذ دنبال چه چیزی است و هدف نفوذ، چه اشخاص و نهادهایی است و ابزار این نفوذ چیست گفت: دشمن تجربه جنگ سخت با ایران را دارد و فهمیده است که از این طریق موفق نمی‌شود ولی به استحاله امید دارد چرا که توفیقاتی در این زمینه داشته است.

مروی افزود: دشمن پس از ناامیدی از نابودی نظام، دنبال این است تا با استحاله، روح و محتوای انقلاب را تغییر دهد هرچند ظاهر انقلاب بماند که در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این قسمت وظیفه شورای نگهبان سخت است همچنان که مقام معظم رهبری می‌فرمایند عمدتاً تصمیم‌گیران یا تصمیم‌سازان و افراد نخبه آماج نفوذ هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش نفوذ در ارائه آمار اشتباهی که جمعیت ایران را رو به رشد عنوان کرده بود گفت: در این داستان آن گونه که وزیر بهداشت گفت به دنبال ارئه آمار غلط بودند که می‌بینیم فردی خارجی می‌آید و با دستکاری آمارها می‌خواهند نظام را دچار مشکل کند که باید گفت خدا کشور را از شر این دو تابعیتی‌ها نجات دهد.

مروی خطاب به ناظران شورای نگهبان افزود: قطعاً مجلس جایی است که دشمن هیچ‌وقت از آن غافل نیست چون خیلی تأثیرگذار است بنابراین ناظران شورای نگهبان در انتخابات مجلس باید خیلی با دقت و حساسیت کار کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر جایی دیدید که دشمن عصبانی نشد بدانید که کار ایراد دارد و برعکس اگر صدای دشمن درآمد بدانید که درست عمل کرده‌اید.

مروی درباره ابزارها و راه‌های نفوذ افزود: مقام معظم رهبری می‌گویند یکی از راه‌های نفوذ ایجاد خلل در باورهای دینی و انقلابی است که در این کار از هر راهی وارد می‌شوند تا باورهای مردم تغییر کند که در این موضوع هم تا حدی موفق شده اند.

او با اشاره به اینکه امروز نسل جوان از رفتارهای ما مسئولان ناامید شده است ادامه داد: دلیل نا امیدی جوانان سبک زندگی ماست چرا که نگاه می‌کنند می‌بینند وقتی فردی نماینده مجلس می‌شود و پس از چهار سال وضع زندگی او و فرزندانش تغییر زیادی می‌کند این موضوع با وجود این بیکاری و سختی معیشت، ایجاد ناامیدی می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن سعی می‌کند ارزش‌ها را جا به‌ جا کند گفت: اوایل انقلاب این گونه نبود که مسئولان دنبال تجملات و منافع شخصی خود باشند و همه به دنبال کار و خدمت بودند اما امروز سبک زندگی اندکی از مسئولان عوض شده است.

مروی افزود: چرا فرزندان برخی‌ها در خارج درس می‌خوانند؟ مگر ایران چه مشکلی دارد؟ اگر اینجا خوب نیست خودشان هم بروند خارج زندگی کنند، اینجا چه کار می‌کنند؟ متأسفانه امروز اهداف شهیدان و ارزش‌ها دغدغه برخی‌ها نیست.

وی تاکید کرد: دشمنان دنبال این هستند که مرجعیت مردم و سبک زندگی آنها را عوض کنند تا مردم سراغ افراد حزب‌اللهی و انقلابی نروند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که اعتماد به نفس و عزت نفس نداشته باشد نظرش را به راحتی می‌توان تغییر داد گفت: دشمن می‌خواهد برای حل هر مشکلی، نگاهمان به خارج باشد که این از عدم اعتماد به نفس برمی‌آید.

مروی افزود: قبل از انقلاب، این کشور که دست خارجی‌ها بود چه قدر ما را رشد دادند؟ آن‌ها دنبال ترقی کشورها نیستند بلکه دنبال چپاول جوامع هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری که این قدر بر روی دشمنی آمریکا تأکید دارند همه این‌ها تأکیدات قرآن است چون قرآن می‌فرماید شیطان دشمن شماست و شما هم او را دشمن بدانید و وقتی کسی دشمن ماست نباید تحت تأثیر لبخندش قرار بگیریم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن دنبال ایجاد ناامیدی در مردم است و بسترهای نفوذ در مردم را ایجاد می کند گفت: ما باید امید را در جامعه بگسترانیم، مردم از فساد و اختلاس به تنگ آمده‌اند هرچند خیلی فراگیر نیست، اما در نظام اسلامی یک مورد هم زیاد است.

مروی افزود: الان فردی در قوه قضائیه با فساد و اختلاس برخورد می‌کند و امید در مردم ایجاد شده است چرا برخی تخریب می‌کنند؟

وی ادامه داد: کار مثبتی انجام می‌شود و باید کمک کنیم تا این کار مثبت گسترده‌تر شود چرا که نفع این کار برای نظام است و برای شخص نیست.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در برخورد با مفاسد باید قوه قضائیه را کمک کنیم گفت: در هر دوره‌ای زحمات زیادی کشیده شده است اما امروز در شرایطی هستیم که مردم مطالبه به حقی از قوه قضائیه دارند حالا یک سید بزرگواری آمده و این مطالبه را پیگیری می‌کند و اگر حرفی هم هست خصوصی به هم بگوییم نه اینکه کام مردم را تلخ کنیم.

مروی افزود: آقای رئیس‌جمهور خبر خوش داد و گفت ذخایر نفتی بزرگی پیدا کردیم که خبر امیدبخشی است، چرا این خبر خوب را با یک موضوعی تلخ کنیم؟ باید شکرگزار این نعمت باشیم و وحدت و یکدلی را گسترش دهیم و اگر حرفی است در جلسه خصوصی بیان کنیم.

وی ادامه داد: من با رئیس قوه قضائیه رفاقت ۴۵ ساله دارم و شهادت می‌دهم که یک بار مسأله خطی یا شخصی در نگاه‌های قضایی آقای رئیسی ندیده‌ام بنابراین باید این جریان را تقویت کنیم.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه حضرت علی علیه‌السلام راه مقابله با نفوذ را بیان کردند و رهبری هم بارها به این مسأله تأکید داشته‌اند گفت: مردم باید بصیر و مقاوم باشند و در این ۴۰ سال هم هرجا موفقیت داشته‌ایم که این موفقیت‌ها فراوان هم بوده است به خاطر بصیرت و استقامت مردم است که باید این روحیه را در مردم ترویج کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین