کد خبر: ۶۲۲۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶

ریشه‌های هویت انسان در دوران کودکی شکل‌می‌گیرد

آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه‌های هویت انسان در دوران کودکی شکل‌می‌گیرد، گفت: هویت، قصه ریشه دواندن در بسترها است.
ریشه‌های هویت انسان در دوران کودکی شکل‌می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش هویت کودکان ایران اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی برای همایش ملی هویت از یک سال گذشته در قزوین کلید خورد و خدا را شاکریم که تلاش و همت همکاران ما در قزوین به ثمر نشسته و در این دو روز برگزاری شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی افزود: نکته قابل توجهی که در استان قزوین به چشم میخورد، تعامل و همکاری تیمی و گروهی بود که با توجه به اینکه این برنامه مختص مقطع ابتدایی بود، اما تمامی معاونان و مدیران و همچنین مدیرکل و همکاران با یکدیگر در تعامل بوده و در تمامی جلسات شرکت میکردند.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین به زمینه‌سازی در جهت تکریم و تعالی متولیان اشاره شده و در همین راستا باید ابتدا به مفهوم کلیدی و مرکزی هویت پرداخته شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت در اصل همان ریشه آدم‌ها است، گفت: وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها به صورت فردی و جمعی اتفاق می‌افتد که با همراهی عناصر تاریخی، جغرافیا و ارزشی آمیخته شده و فرد و جمع هویت یافته از آن اطلاع پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هویت، قصه ریشه دواندن در بسترها است، از این رو لازم است تا در دوران کودکی زمینه رشد این بستر فراهم شود.

حکیم‌زاده با بیان اینکه تقویت هویت در درون انسان در دوران کودکی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مبانی دینی، روانشناسی و علمی به اهمیت دوران کودکی تأکید شده و از این رو باید تعلیم و تربیت در سنین کودکی انجام شده و جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: ویژگی‌های هویت از عناصر ایرانی گرفته می‌شود و این عناصر از میراث غنی کشور استخراج می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: حاصل هویت یافتگی‌ها در کشور افرادی همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری و 36 هزار شهید دانش‌آموزی هستند که در جامعه حضور داشته و از این رو فرهنگ پاسداشت کودکان را باید از ابتدا در آن‌ها نهادینه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین