کد خبر: ۶۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
تبلیغات

اهمیت ایجاد یک پلتفرم استخدام نسل جدید در ایران چقدر است؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مهم‌ترین علت بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حتی با مدرک بالاتر از کارشناسی، وجود تفاوت جدی میان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و آموخته‌های دانشگاهی می‌باشد. از سوی دیگر نبود راهکار جامع و همچنین پلتفرم استخدام جهت معرفی هدفمند کارجویان به موقعیت‌های شغلی، بر این مشکلات دامن زده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در زمستان سال ۹۸ به ۱۰.۶ درصد رسیده است. ضمن آن‌که بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، در مقایسه با فصل مشابه در سال ١٣٩٧، ١,٧ درصد کاهش یافته است.

با وجود این کاهش چند درصدی، آنچه که نگران کننده است، موضوع بیکاری تحصیلکرده‌ها در جامعه می‌باشد. براساس همین آمار، در حال حاضر حدود ۴۰.۳ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند که این رقم نسبت به سال گذشته با ۴ درصد افزایش همراه بوده است.

اهمیت ایجاد یک پلتفرم استخدام نسل جدید در ایران چقدر است؟

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مهم‌ترین علت بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حتی با مدرک بالاتر از کارشناسی، وجود تفاوت جدی میان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و آموخته‌های دانشگاهی می‌باشد. از سوی دیگر نبود راهکار جامع و همچنین پلتفرم استخدام جهت معرفی هدفمند کارجویان به موقعیت‌های شغلی، بر این مشکلات دامن زده است.

در طرف دیگر ماجرا کارفرمایان را می‌بینیم که نبودن نیرو‌های انسانی متخصص، یکی از مشکلات جدی و تهدید کننده برای پایداری و بقای کسب و کار آن‌ها در آینده به شمار می‌آید. اما این تمام ماجرا نیست! کافی است تا ساعاتی را پای صحبت‌های مدیران منابع انسانی و متولیان امر استخدام در هر سازمانی، بنشینید. آن‌گاه متوجه خواهید شد که اغلب آن‌ها از یک موضوع مشترک گله‌مند هستند. آن هم زمان‌بر بودن و هزینه‌بر بودن پروسه‌ی استخدام برای آن‌ها می‌باشد. با وجود تعداد زیادی سایت کاریابی و استخدام در فضای وب و اینترنت، آن‌ها هنوز هم برای استخدام یک فرد جدید دچار چالش‌ها و سردرگمی‌های مختلفی خواهند شد. در چنین شرایطی، بهترین اتفاق ممکن چه چیزی می‌تواند باشد؟ وجود یک پلتفرم استخدام و کاریابی که از نیاز‌های کارجویان و کارفرمایان و همچنین آمار فضای اشتغال در ایران با خبر باشد، بی شک کمک کننده خواهد بود.

چراغ، راهکاری هوشمندانه برای تمام کارجویان و کارفرمایان

سایت کاریابی و آموزش چراغ با هدف ایجاد بستر مناسب ارتباطی میان کارجویان و کارفرمایان و همچنین مرتفع ساختن نیاز‌های آنان، امکان استخدام بهینه را در سراسر کشور فراهم آورده است. تمام خدمات و سرویس‌های جذاب این پلتفرم استخدام و کاریابی، برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های صنعت استخدام توسط متخصصان فناوری اطلاعات و کارشناسان مجرب منابع انسانی طراحی شده‌اند. کارفرمایان می‌توانند با ورود و ثبت‌نام در این سامانه‌ی هوشمند، ظرف مدت زمان کوتاهی به بهترین کاندیدا‌های مورد نظر برای استخدام دست یابند. دغدغه‌ی اصلی تیم ما سال‌ها تلاش و ممارست جهت شناسایی حلقه‌ی گم شده میان نیاز‌های واقعی بازار کار و تحصیلات آکادمیک دانشگاهی بوده است. به همین جهت با نگاهی متفاوت به امر کاریابی و استخدام، تمام توان فنی و اجرایی خود را برای ارائه‌ی راهکار‌های حرفه‌ای در راستای حل معضلات موجود در مسیر استخدام، به کار گرفته‌ایم.

پلتفرم استخدام هوشمند چراغ به همراه اپلیکیشن موبایل طراحی شده برای آن، موفق شده است تا ارتباطی موثر و مفید میان کارجویان و کارفرمایان برقرار نماید. پر واضح است که اتصال کارجویان به سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر ایرانی در قالب یک بانک اطلاعاتی گسترده از آگهی‌های استخدام امری ضروری می‌باشد. در واقع سرویس اطلاع‌رسانی هوشمند چراغ به کارجویان کمک خواهد کرد که با واحد جذب و استخدام در شرکت‌های متقاضی ارتباط اولیه برقرار نمایند. همچنین می‌توانند پیگیر وضعیت استخدام و درخواست‌های ارسالی خود باشند. دسته‌بندی مشاغل و استفاده از جستجوی پیشرفته، باعث خواهد شد که شما سریع‌تر فرصت شغلی مورد نظرتان را بیابید. اما خدمات ما تنها به این یک مورد منتهی نمی‌شود. در ادامه به معرفی اجمالی از خدمات خود در سایت کاریابی و آموزش چراغ می‌پردازیم.

وجود تست‌های خودشناسی کاربردی در پلتفرم استخدام چراغ

این قسمت از پلتفرم استخدام چراغ، حاوی کلکسیونی از بهترین و معتبرترین تست‌های شخصیت‌شناسی در جهان می‌باشد. به کمک این تست‌ها می‌توانید به شناخت عمیق از علایق و توانمندی‌های خود دست یابید. زمانی‌که کارجویان را توسط این تست‌ها در معرض سنجش روانشناسانه قرار دهیم، می‌توانیم شغل متناسب با شخصیتشان را به آن‌ها پیشنهاد دهیم. تفسیر نتایج این تست‌ها به ارزیابی و سنجش اولیه برای استخدام نیرو‌های جدید در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، کمک شایانی خواهد کرد.

با رزومه‌ساز آنلاین پلتفرم استخدام چراغ، به سبک حرفه‌ای‌ها رزومه بسازید!

نقش رزومه‌ی حرفه‌ای در معرفی سوابق آکادمیک و تخصصی، استعداد‌ها و مهارت‌های کارجویان به مدیران و کارفرمایان سازمان‌ها و استارتاپ‌ها، امری انکار ناپذیر است. با این‌وجود بسیار اتفاق افتاده که کارجویان به رغم برخورداری از سوابق‌علمی، تحصیلی و حرفه‌ای درخشان، به سبب نگارش غلط و عدم رعایت قواعد رزومه‌نویسی از رسیدن به فرصت‌های شغلی متناسب وضعیتشان، محروم شده‌اند. در سایت کاریابی و آموزش چراغ، به لطف رزومه‌ساز ساده و حرفه‌ای، قادر خواهید بود به راحتی یک رزومه‌ی استاندارد و اصولی با قالب‌های متنوع برای خودتان ایجاد نمایید. در نهایت کارفرمایان پس از دریافت رزومه‌های ارسالی شما، فرآیند گزینش را آغاز خواهند کرد.

آموزش‌های مفید برای کارجویان و کارفرمایان

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، بین نیاز‌های بازار کار و تحصیلات دانشگاهی تفاوت از زمین تا آسمان می‌باشد! ما در پلتفرم استخدام چراغ، به راه‌اندازی دوره‌های آموزشی مفید برای موفقیت در استخدام و ورود به بازار کار، اقدام کرده‌ایم. ساعت‌ها فیلم آموزشی مفید متناسب با نیاز‌های کارجویان و کارفرمایان در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. همچنین مقالات غنی و مفید موجود در قسمت بلاگ و معرفی مشاغل شما را بیش‌تر با دنیای کار و توانایی رویارویی با چالش‌های موجود در آن آشنا خواهد کرد.

بدیهی‌است که وجود این تعداد سرویس جذاب و متنوع، آرامش و تجارب دلپذیرتری را طی فرآیند استخدام چه برای کارجویان و چه برای کارفرمایان فراهم خواهدآورد. از شما دعوت می‌کنیم تا خودتان سری به پیشترفته‌ترین پلتفرم استخدام و کاریابی در ایران بزنید و با خدمات ما بیش‌تر آشنا شوید. ما همواره برای استخدام کردن و استخدام شدن بهینه در کنار شما هستیم و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نخواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین