کد خبر: ۶۳۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

دیدار ظریف با بن علوی در مسقط+عکس

وزیر خارجه ایران که به درخواست طرف کانادایی و در مسیر بازگشت از هند به مسقط رفت، با یوسف بن علوی همتای عمانی خود نیز دیدار کرد و پس از آن راهی تهران شد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که عصر امروز (جمعه) در مسیر بازگشت از هندوستان توقفی کوتاه در مسقط پایتخت عمان داشت تا به درخواست «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا با وی دیداری داشته باشد، با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود نیز دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از گفتگو با همتای عمانی، مسقط را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدار ظریف با بن علوی در مسقط+عکس

این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و عمان ظرف هفته جاری است. ظریف یکشنبه ۲۲ دی ماه نیز برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان فقید عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت. یوسف بن علوی نیز روز سه شنبه ۱۷ دی ماه برای شرکت در نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران آمد و در این نشست شرکت و با ظریف دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست گفتگوهای رایسینا و دیدار و گفتگو با مقامات هندی عصر سه شنبه ۲۴ دی ماه وارد دهلی نو شد، در مدت حضورش در دهلی نو ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی و پاسخ به سؤالات حاضران، با برخی مقامات شرکت کننده در این نشست دیدار کرد.

وی همچنین با «مودی» نخست وزیر هند و همتای هندی خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و راه های تقویت روابط به گفتگو پرداخت.

وزیر خارجه ایران در ادامه این سفر به بمبئی هم رفت و با تجار و بازرگانان ایرانی و هندی و مقامات محلی دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین