کد خبر: ۶۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

بازیگر «اخراجی‌ها»: تماشاگر باهوش ایرانی وقتش را صرف محصولات بی‌کیفیت نمی‌کند

تماشاگران ایرانی دارای ضریب هوشی بالایی هستند و به شدت کنجکاو و کاوشگرند و محصولات روز را پیگیری می‌کنند و از این جهت واقعاً مشکل است که آن‌ها را فریب داد و برای جلب این تماشاگران باید کاری کرد که مخاطب قبول کند کیفیت محصول واقعاً رشد داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر آذر بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: برخلاف تصورات متداول، تماشاگران بسیار عاقل و باهوشی داریم که خیلی زود و سریع متوجه کم کاری سازندگان می‌شوند و از همین رو است که وقتشان را صرف محصولات بی‌کیفیت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند سراغ رسانه‌های دیگر بروند.

بازیگر کمدی- جنگی «اخراجی‌ها» ادامه داد: این استقبال‌هایی که از برخی کمدی‌های سطحی می‌شود هم زیاد جدی نگیرید، چون وقتی پرمخاطب‌ترین کمدی‌های روز سینماها حتی ۵ میلیون مخاطب هم ندارند، یعنی اینکه در کمدی‌سازی بدجوری عقب افتاده‌ایم. شما در نظر بگیرید کشوری ۸۰ میلیونی داریم که لااقل ۶۰ میلیون نفر از آن‌ها علاقه دارند بروند سینما و فیلم خوب ببینند ولی وقتی می‌بینند فیلم خوب در سینماها نیست معلوم است ترجیح می‌دهند پای تلویزیون یا فضای مجازی بنشینند.

بازیگر «اخراجی‌ها»: تماشاگر باهوش ایرانی وقتش را صرف محصولات بی‌کیفیت نمی‌کند

بازیگر سریال‌های «کیمیا» و «آشپزباشی» درباره چگونگی ارتقای کیفی محصولات سینمایی عنوان کرد: اصلی‌ترین راه این است که اصول تولید در تمام ژانرها را رعایت کنیم، نمی‌شود با اسلوب من‌درآوردی کمدی ساخت و هر جا کم آورد یا موزیک پخش کرد یا دیالوگ‌های آنچنانی قرار داد. باید بر اصول تولید مسلط بود و سپس وارد ساخت کمدی شد. بهترین کمدی‌ها آن‌هایی هستند که از اجتماع الهام می‌گیرند و سازندگان آن‌ها می‌کوشند اتفاقاتی که مردم از آن رنج می‌برند را زمینه‌ای کنند برای خلق متن. در سینمای ایران سالی چند کمدی- انتقادی خوب تولید می‌شود؟ خیلی کم! چرا؟ چون اغلب به سمت حرکت بر مدار تکرارها و الگوهای غلط گذشتگان می‌روند.

منوچهر آذر افزود: در کمدی‌سازی تلویزیونی هم وضعیت بهتری نداریم و فقط تفاوت در این است که ساختار حاکم بر تلویزیون اجازه نمی‌دهد که برخی از شوخی‌های زننده وارد سریال‌ها شود. ما ملت عجولی هستیم و در تولیدات تلویزیونی نیز این عجله بدجوری به کار ضربه می‌زند، مثلاً در آستانه نوروز به دنبال ساخت سریال کمدی نوروزی هستند و در آستانه ماه رمضان به دنبال ساخت سریال مفرح رمضانی.

 

روزنامه جوان 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین