کد خبر: ۶۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

احمد مازنی: ادبیات تحریم جشنواره در شان هنرمندان نیست/استفاده از ادبیات سرهنگی در امور فرهنگی جواب نمی‌دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کسانی که هنرمندان انصرافی از جشنواره فجر را تهدید به ممنوع‌الکار شدن مادام‌العمر می‌کنند، نه با سلبریتی‌ها مشکل دارند نه با انصراف. تجربه نشان داده است سلبریتی اگر تتلو باشد، با او عکس می‌گیرند و نشان انقلاب به او می‌دهند، مشروط بر اینکه طبق منافع جناحی آنها قدم بردارد.
آفتاب‌‌نیوز :

احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره تحریم جشنواره فجر به عنوان بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی و هنری کشور از سوی هنرمندان و داوران گفت: به همه هنرمندان، داوران، فیلمسازان، کارگردانان و نویسندگان عزیز که در همراهی با خانواده‌های داغدار از جشنواره فجر انصراف داده‌اند توصیه می‌کنم از ادبیات تحریم جشنواره استفاده نکنند چراکه ادبیات تحریم در شأن هنرمندان نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ادبیات تحریم جشنواره، در شأن هنرمندان نیست و ادبیات کسانی امثال ترامپ است. در حالی‌ که هنرمندان از جنس مردم و از جنس لطیف فرهنگ و هنر هستند. بنابراین فاصله گرفتن از برنامه‌های ملی بیش از اینکه به برنامه‌ها لطمه بزند، به منافع ملی آسیب می‌زند. پس از این عزیزان درخواست می‌کنم در این اقدام خود تجدید نظر کنند.

احمد مازنی:ادبیات تحریم جشنواره در شان هنرمندان نیست/استفاده از ادبیات سرهنگی در امور فرهنگی جواب نمی‌دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: از طرف دیگر افرادی هستند که این رفتار را بهانه قرار داده‌اند تا در فضای مجازی یا از طریق پیامک برای افرادی که گلایه و انتقاد دارند و از جشنواره فجر انصراف داده‌اند، خط و نشان بکشند و بگویند باید این افراد برای همیشه از فعالیت‌های هنری و فرهنگی محروم شوند.

مازنی تاکید کرد: استفاده از این ادبیات سرهنگی در امور فرهنگی جواب نمی‌دهد و به آنها توصیه می‌کنم این ادبیات را کنار بگذارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: یقین دارم افرادی که به بهانه انصراف از جشنواره فجر با سلبریتی‌ها برخورد می‌کنند نه با انصراف مشکل دارند، نه با سلبریتی‌ها. تجربه نشان داده اگر سلبریتی تتلو باشد، با او عکس یادگاری هم می‌گیرند و جایزه انقلاب هم به او می‌دهند، به شرطی که در چارچوب منافع جناحی آنها قدم بردارد.

او افزود: شاید در جناح مقابل هم این ضعف وجود داشته باشد، ولی حیطه هنر و فرهنگ را باید از موضوعات سیاسی جدا کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به نظرم متولیان امر در این باره کوتاهی می‌کنند و نه هوای هنرمندان را دارند و نه هوای جشنواره‌های بزرگی که برگزار می‌شوند. بنابراین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌کنم به این موضوع ورود کند و من هم بنا دارم ورود کنم. همچنین امیدواریم به نحو منصفانه این مشکل تا زمان برگزاری جشنواره فجر حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین