کد خبر: ۶۳۳۷۵۷
تعداد نظرات: ۹۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
پس از جدال توئیتری ترامپ با وزیرخارجه ایران، دلواپسان به ظریف تاختند

تحریف و تخریب ظریف؛ وزیر خارجه درباره مذاکره با آمریکا چه گفته بود که دلواپسان برآشفته شدند؟

سخنان وزیر خارجه ایران و تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی در مواجهه با امریکا از منظر داخلی فرصتی را برای کسانی فراهم کرد که چشم و گوش خود را به روی واقعیات سیاست خارجی بستند و ظریف را آماج حملات تند خود قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران وقتی با برداشت اشتباه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا از گفت‌و‌گوی او با یک نشریه آلمانی مواجه شد، فقط به یک جمله بسنده کرد و گفت: «ترامپ بهتر است به‌جای استناد به رسانه‌های مورد علاقه یا مترجمان فارسی‌اش اصل صحبت‌های او را بخواند و واقعیت‌ها را ببیند.» این پاسخ ظریف فقط محدود به‌حوزه دیپلماسی و مواجهه او با شخص ترامپ نیست، بلکه پاسخ به شمار زیادی از منتقدانی است که در ماه‌ها و روزهای اخیر با دست گشاده، اظهارات همه مقام‌ها و مسئولان دولت را به تحریف کشانده‌اند و گویی برای آنها تفاوتی نمی‌کند که حقایق یک قرارداد را به قیچی تحریف بسپارند یا یک موضعگیری هدفمند و مبتنی بر منافع ملی کشور را دستمایه رقابت‌های جناحی قرار دهند.

ظریف چه گفت

ماجرا از این قرار است، وزیر خارجه ایران در گفت‌و‌گو با مجله«اشپیگل» آلمان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پس از ترور سردار قاسم سلیمانی شما مذاکره با امریکا را منتفی می‌دانید، پاسخ داد: «خیر.من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آنچه اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند، گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم».

تحریف و تخریب ظریف؛ وزیر خارجه درباره مذاکره با آمریکا چه گفته بود که دلواپسان برآشفته شدند؟

این سخنان وزیر امور خارجه ایران و انتقال ناقص آن به رئیس جمهوری امریکا بود که باعث شد ترامپ با اشاره به تیتری که «فاکس نیوز» از سخنان ظریف انتخاب کرده بود، در پستی توئیتری این گونه بنویسد: «وزیر خارجه ایران گفته است ایران می‌خواهد با ایالات متحده مذاکره کند، اگر تحریم‌ها را بردارد، نه مرسی».

وزیر خارجه ایران در واکنش به این موضعگیری مدعی جویانه ترامپ در پیام دیگری که در توئیتر منتشر کرد، به او یادآور شد، بهتر است به جای استناد به رسانه‌های مورد علاقه یا مترجمان فارسی‌اش، اصل صحبت‌های او را بخواند؛ آنجا که در پاسخ به سؤال مربوط به امکان مذاکره با امریکا، احتمال چنین رویدادی را منوط به تغییر رویکرد دولت امریکا در پیگیری سیاست فشار علیه ایران می‌داند.

موضع وزیر خارجه یا موضع نظام؟

در واقع آنچه ظریف، ترامپ را متوجه آن کرد، این اصل ثابت در موضعگیری همه مقام‌های ایرانی از رهبر معظم انقلاب گرفته تا تصمیم گیران مرتبط با سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود مبنی بر اینکه کنار گذاشتن سیاست فشار و تحریم علیه ایران، اصلی‌ترین مؤلفه حفظ توافق هسته‌ای و شرط بازگشت امریکا به برجام است. رویدادی که می‌تواند امکان مذاکرات ایران و امریکا را در قالب یک گفت‌و‌گوی چندجانبه در قالب برجام فراهم کند. در واقع از منظر وزیر خارجه ایران، محتمل بودن مذاکره با امریکا به دو شرط اصلی اصلاح مشی ضد ایرانی دولت امریکا و جبران خسارات این کشور در برابر ایران گره خورده است. این همان شروطی است که بارها به انحای مختلف از زبان مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی تکرار شده است. رهبر معظم انقلاب در 26 شهریورماه در درس خارج فقه در رابطه با مذاکره با امریکا گفتند:«چنانچه امریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، امریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و امریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن». محمد جمالی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین باره به ایرنا گفته است: مذاکره در قالب ۱+۵ و مسائل هسته ای، نه فقط حرف ظریف که موضع حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده است. هرچند ترامپ در نشست اخیر سازمان ملل در نیویورک برای رسیدن به اشتیاق پایان‌ناپذیر خود جهت مذاکره دوجانبه با تهران تا آستانه پذیرش آنها پیش رفته بود اما آنچه این مذاکره را ناممکن کرد فقدان اعتماد مقام‌های ایرانی به او برای اجرایی کردن شرط برداشتن تحریم‌ها بود.

این در حالی بود که کمی بعد اقدام تروریستی دولت امریکا علیه فرمانده سپاه قدس ایران، امکان مذاکره میان طرفین را با این پیش فرض که امریکا در پیگیری سیاست تخاصمی خود همچنان پافشاری می‌کند تضعیف کرد. چنانکه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های دو هفته پیش نماز جمعه تهران و در انتقاد از اقدام تروریستی امریکا علیه سردار سلیمانی اعلام کردند که «از مذاکره ابایی نداریم اما نه با امریکا». ناگفته پیداست مذاکره با امریکا در شرایطی که این کشور همچنان بر رویکرد تحریم ایران، اصرار می‌ورزد ناممکن خواهد بود. این همان واقعیتی است که وزیر خارجه ایران نیز در گفت‌و‌گوی اخیرش با رسانه آلمانی بر آن تأکید داشت و دلواپسان داخلی همچون رئیس جمهوری امریکا یا برداشت نادرستی از آن کردند یا آگاهانه شرایط را برای فضا‌سازی علیه ظریف مهیا دیدند.

فرصت طلبی دلواپسان

اما سخنان وزیر خارجه ایران و تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی در مواجهه با امریکا از منظر داخلی فرصتی را برای کسانی فراهم کرد که چشم و گوش خود را به روی واقعیات سیاست خارجی بستند و ظریف را آماج حملات تند خود قرار دادند. برخی مدعی شدند رهبری انقلاب، مذاکره با امریکا را نهی کرده است و وزیر امور خارجه هم نباید حتی مشروط به شروطی درباره آن صحبت می‌کرد. عده‌ای هم گفتند، هنوز چهلم شهادت حاج قاسم سلیمانی ـ که به دستور مستقیم ترامپ به شهادت رسید ـ فرا نرسیده است که وزیر امور خارجه از مذاکره با امریکا ولو مشروط به شروطی، صحبت کند. حسین شریعتمداری، در روزنامه کیهان با طرح این ادعا خطاب به ظریف که «جنابعالی که نظرتان با خواست و نظر تمامی مردم ایران مغایر و متضاد است، وزیر خارجه کدام ایران هستید؟»، نوشت:«ترامپ با صراحت اعلام کرده است که شخصاً دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است. آقای ظریف از مذاکره با قاتل سردار سلیمانی شهید چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ و آیا اظهارات ایشان نادیده گرفتن خون پاک سردار سلیمانی و یاران شهیدش نیست؟»

وحید یامین‌پور، فعال سیاسی اصولگرا هم توئیت ترامپ را دستمایه بی‌اعتبار شدن دستگاه دیپلماسی ایران دانسته و مدعی شده که «ظریف خوب می‌داند که سال‌ها دیپلماسی ما از اعتبار قدرت ما در جبهه مقاومت خرج کرده است. حالا چطور باید ثابت کنیم آن اعتبار همچنان باقی است؟ اصلاً با این دیپلمات‌ها می‌شود؟» امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده اصولگرای مشهد و نزدیک به جبهه پایداری نیز با انتشار توئیتی نوشت: «آقای ظریف وزیر خارجه کدام کشوری؟ کدام ملتی؟ کدام حکومتی؟ این ملت خواستار انتقام از قاتلان حاج قاسمند. مجلس طرح سه فوریتی آورده و آمران و قاتلان حاج قاسم را تروریست و مستوجب پیگرد قضایی معرفی کرده.

امام المسلمین هم که هرگونه گفت‌و‌گو با تروریست‌های امریکایی را ممنوع کرده.حیا نداری؟!» اما علی اکبر رائفی‌پور، فعال سیاسی اصولگرا پا را هم از این فراتر گذشته و با عباراتی توهین‌آمیز زیر هشتگ «دیاثت سیاسی» به ظریف واکنش نشان داد.خبرگزاری فارس نیز کمپینی را در فضای مجازی به راه انداخته که درخواست برکناری فوری محمد جواد ظریف را مطالبه می‌کند.

همپوشانی مخالفان داخلی با ترامپ

به‌نظر می‌رسد برخی رسانه‌های داخلی و فعالان شبکه‌های اجتماعی از سخنان یک دیپلمات که با دقت کلمات خود را انتخاب می‌کند و در یک مصاحبه به‌دنبال پیگیری منافع و خواسته‌های ملی کشور بوده است به‌گونه‌ای برداشت می‌کنند که علیه خود، رئیس جمهوری و همه آن کسانی باشد که از رهبری نظام تا بزرگان کشور به آنها ابراز اعتماد کرده‌اند. کیست که نداند سیاست نظام چگونه و از چه مجرایی اعلام و اعمال می‌شود. وزیر خارجه در مقابل پرسشگر باید پاسخ‌ها را دقیق و حساب شده بدهد و پاسخ در یک مصاحبه، خلاف موضع نظام تلقی نمی‌شود. در شرایطی که ترامپ هم انگاره‌های ثابت در مواضع وزیر خارجه ایران را نادیده گرفته است، به نظر می‌رسد نوعی همپوشانی محسوس و ملموس میان او و تندروهای داخلی به وجود آمده است. دو طیفی که در موضعگیری، درست در نقطه مقابل هم صف کشی کرده و مصداق بارز تعارض و تضاد متقابل هستند اما مشخص نیست چرا و چگونه همانند دو بال یک قیچی عمل کرده و به نوعی همنوایی در عین تضادهای رویکردی می‌رسند. علیرضا معزی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهوری، شباهت رفتار ترامپ و دلواپسان را شگفت‌آور و نگران‌کننده دانسته است. او نوشته است:«به قول ظریف، اگر عادت به خواندن متن کامل یک مصاحبه ندارند، حداقل می‌توانند همان یک پاراگراف مورد بحث از گفت‌و‌گو با اشپیگل را کمی دقیق‌تر بخوانند». دیاکو حسینی، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در واکنش به منتقدانی که مدعی شده‌اند ظریف باید از گذشته عبرت بگیرد، این گونه پاسخ داده است:«آنهایی باید عبرت بگیرند که به توئیت یک روان پریش امریکایی، بیش از پاسخ‌های وزیر خارجه میهن شان- که احترام جهانی را برانگیخته- اعتماد می‌کنند. آنها که کلمات قاتل سردارسلیمانی به وجدشان می‌آورد و تحقیرشان می‌کند تا جایی که ظریف را سرزنش و تحقیر می‌کنند. این است معنای غرب زدگی».

این حملات علیه وزیر خارجه که نه نخستین بار است نه آخرین بار خواهد بود در شرایطی است که انتخابات مجلس در پیش است و برخی جریانهای سیاسی تلاش دارند هویت خود را در اعلام مخالفت با دولت تعریف کنند. ناظر به این واقعیت «آذرمنصوری» قائم مقام حزب اتحاد ملت در توئیتی نوشت: «به کسانی که بی رحمانه با تحریف سخنان ظریف او را تخریب می کنند و همین را هم بهانه حمله به او قرار دادند، توصیه می‌کنم واقعیت های امروز ایران را ببینید و بدانید که این تاختن برای شما تبدیل به رأی نمی‌شود. دنیا عوض شده است و ‌نمی‌شود با برخی واژه‌ها شوخی کرد. به فردا هم فکر کنید.»

این چنین است که تلاش برای بی‌اعتبار کردن دیپلمات‌هایی که فارغ از چارچوب‌ها و خطوط رسمی نظام سخن نمی‌گویند و مذاکره نمی‌کنند، ادامه دارد و اگر صدای بلند آنها از سوی نهادهای مربوطه پاسخ داده نشود شاید این شائبه پیش آید که دولت و دیپلمات‌هایش در پیگیری راهبردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی آتش به اختیار عمل می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹۵
امیر خلف خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
63
64
دلواپسان برآشفته هم بشوند حق شان هست چون پیش بینی این روزها را به شما و گروه اصلاح طلبان که شما ساپورت خبری و تبلیغاتی شان می کنید گوشزد کرده بودند ولی تعجب اینجاست که شما باز چرا با اشتباه مجدد دکتر ظریف قند در دلتان آب شده بدانید هیچ مذاکره ای با آمریکا مخصوصا تا زمانی که ترامپ قاتل هست نخواهد شد.
پاسخ ها
رضایی
| United States of America |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
دیدی شروطی که اقای ظریف گذاشت ترامپ قبول نکرد.ولی توپ را در زمین ترامپ انداخت ضمنا هماهنگ است .تو چرا می سوزی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
مردم رو چی فرض کردین؟ همه خوب میدونن مسبب بوجود اومدن این روزا خود دلواپسا هستن و بس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
دلواپسان همه کاری کردند تا پیش بینی شان را درست از اب در اورند با زور هزاران ترفند ، و توانستد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
توجه فرماييد که يک کشور موفق هم نياز به سردارسليماني هادارد و هم نياز به دکتر ظريف هادارد
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
جوری حرف میزنی انگار تو تصمیم گیرنده ای!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
29
70
منافع بعضی ها بخطر افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
25
54
پذیرفتن ذلت ننگ است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
12
26
ولشکنید بدتر میشه.... درزمان انتخابات اقای ظریف باعث شکست ما اصلاح طلبان شد هرچه داریم از خودمان است این مصاحبه را اگر دانش ا موز اول ابتدایی هم بخواند همان برداشت ترامپ است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
50
41
با سلام واحترام
به قول آقای ...، مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک جناب آقای ظریف می خواهند بر خلاف رای ملت با یک آدم روان پریش و قاتل شخص دوم کشور مذاکره نمایند!!!!! ببین نبوغ سیاسی رو !!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
البته ما منکر این نیستیم که کسی نبوغ امثال جنابعالی را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
رای ملت آقای ظریف و سیاست های ایشون هست. تو از کدون مردم حرف میزنی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
زنده باد ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
56
72
از آقای ظریف حمایت میکنیم
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
حمایت از چی ؟ مذاکره!!! حتمآ در زندگی شخصی هنوز یاد نگرفتی وقتی دری را به رویت بستند باید از آن درب دل بکنی و بروی با تلاش خود ثابت کنی که آنان که درب برویت بستند نالایق بودنداین قانون شخصیت پروری است و التماس یعنی اثباتذحقیر بودن است این در روابط بین المللی هم صدق میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلام،
آقا داریوش عزیز،
ایشون گفتن حمایت از آقای ظریف.حال اگر شما می خواهید این را عوض کنید به حمایت از چیز دیگر این درک جنابعالی است.
آقای ظریف نگفتند هر مذاکره ای و حتی نگفتند می خواهند مذاکره کنند. بلکه اگر کمی بیشتر دقت کنیم و انصاف داشته باشیم میبینیم از ایشان پرسیده شده است که آیا دیگر شانسی برای مذاکره وجود ندارد؟ که ایشان پاسخ دادند خیر، همیشه احتمال برای هر چیزی وجود دارد. حال اگر جنابعالی فکر میکنید کسی التماس کرده این ساخته ذهن جنابعالی است و واقعیت خارجی ندارد.
و حمایت از آقای ظریف احتمالا یعنی حمایت از تصمیم و سخن ایشان و همچنین رای مردم با تمام کمبودهای انتخاباتی و اشتباهات صورت گرفته توسط دولت ولی حداقل اگر ایشان نظر میدهند نظر ایشان برخواسته از رای مردم است برخلاف بعضی از مسئولین که بارها و بارها در انواع انتخابات ها شکست خورده اند و جرائت می کنند از طرف مردم صحبت کنند و یا برای مردم تصمیم بگیرند مستقل از غلط و درستی تصمیماتشون.
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
دقیقا از چیه ظریف حمایت می کنی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ظریف نظیر ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
زنده باد ظریف
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
40
74
به نظر من در کشور کسانی با مذاکره با امریکا مخالف هستند که در داخل کشور هم از توبره میخورن وهم از اخور ،اینهایی هم که میخواهند بر علیه اقای ظریف تجمع بکنند همان ....بی خاصیت هستند ک نفعشان تو هو وجنجال وبی قانونی است ،،مسیولین عالی کشور جلو این هارو بگیرند ،،در غیر این صورت مملکت کم کم به طرف بی ثباتی حرکت خواهد کرد ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
واقعا برای شما با این طرز فکر و نوشته هایتان باید تاسف خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
کسی که حرف حساب نداشته باشه به توهین و غوغا متوسل می شه. واقعا که باید برای شما که این نظر رو دادین تاسف خورد
همصدایی ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
شاید تو از توبره بخوری؟یا میخوری!!! ولی آدمی زنده به عزت است وقتی مذاکره شد همه امضا کردند و ترامپ زیر ان زد یعنی... حال میگویی عزت را به التماس بفروشیم گویا متاسفانه از روابط اجتماعی فقط چاپلوسی را یاد گرفتی این یعنی آمادگی شخصیت برای از توبره خوردن حتی اگر ته مانده سفره باشد
نواب صفوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
بی خاصیت بودن بهتر است. شما خودتان انتخاب کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
آقای متفکر، هوچی امثال تو هستن که بی منطق با مخالفت برخورد میکنی
اگه بی تعصب کمی فکر کنی با کسی برات شاخ و شونه میکشه چاقو کشیده، توهین کرده و میخواد سر به تنت نباشه میشه دم از مذاکره برابر کرد. یه چیزی از دیپلماسی شنیدین فقط
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
کاسبان تحریم اند این غوغاسالاران
آ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
دلواپسان و صهیونیست ها هر دو با هم اتفاق نظر دارن. مذاکره بین ایران و آمریکا اشتباه است. چه روزگار عجیبی شده ... ای روزگار من به حالت گریه کنم یا بخندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
65
52
مذاکره با آمریکا خط قرمز ماست. ملت ایران به هیچ وجه ذلت نمی پذیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
تو ملت ایران نیستی کی میخواهید بفهمید، تو و امثال تو این کشور را به فنا دادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
از اتفاق این تفکرات امثال شما هستن که کشور رو به این حال انداختن
کافی نیست میخواین ذلیل هم بکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سیاست خط قرمز ندارد
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
از طرف من نظر نده شما
آ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
مذاکره صحبت کردن . تو یه چیزی میگی یه چیزی مشنوی . اگه دوست نداشتی قبول نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
32
34
اینکه چرا باید در اداره کشور از نخبگان و برگزیدگان متعهد استفاده شود اندیشمندان بر این نظرند که:
مدیرانی همچون آقای دکتر ظریف، در وهله اول به دلیل دیانت و ایمانشان (که باعث بصیرت بالای هر انسانی است)، و در وهله دوم تسلط قوی شان به زبان انگلیسی و آگاهی و دانش بروزشان، بنابراین همیشه میتوانند به امید خدای بزرگ در اکثر مذاکرات برگ برنده را داشته باشند و بتوانند بحرانها را به بهترین نحو مدیریت و شر و خطر آن را برطرف نمایند.
اما در افرادی که متاسفانه صفات ناپسندی همچون خودپرستی و شخص پرستی و دنیادوستی و قدرت طلبی و ... در ایمانشان مخلوط و عجین شده (دلواپسان و خودسرها و ...)، و در عین حال متاسفانه از ظرفیت IQ بالایی هم برخوردار نیستند که بتوانند دانش و یادگیری شان را افزایش دهند تا بصیرت یابند و به جای غوطه خوردن در توهم (تاکید دین اسلام زگهواره تا گور دانش جستن است)، به حقیقت برسند و بدانند که میتوان با شجاعت پای میز مذاکره نشست و به امید یاری و مدد الله، هرگز فریب و رودست هم نخورد. بنابراین علاوه بر اینکه خودشان از همه دوری میکنند، میخواهند دیگران را هم به اجبار وادار به عزلت و ... کنند و بعضا کسانی را هم به اشتباه به دوستی بر میگزینند که شاید شدیدترین ضربات را همانان به پیکر خود و اطرافیانشان وارد کرده و خواهند کرد (در تاریخ و تجربه اثبات شده). بنابراین مطمئنا مقابله همیشگی با جهل و نادانی ضررش کمتر از کنار کشیدن و خسته شدن است. زیرا اساس زندگی هر انسان مومن و مسلمان بر این اصل بنا شده که بتواند تا زمانی که زنده است، اصول واساس دین و فرموده های حق تعالی را به بهترین طریق اجرا، برقرار و جاودانه بدارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اولا که آقای ظریف و روحانی خیلی خیلی در مذاکرات رودست خوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
چرا نظر من رو منتشر نکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
آفرین و احسنت به این بیان حق و صحیح.
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
اولا که آقای ظریف در مذاکرات برجام رودست خورد.
ثانیا شما که ادعای دین کردی در نوشته هات، چرا تهمت زدی و عبارات زشت استفاده کردی؟ واقعا که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
از برجام معلومه چقدر برنده شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
احسنت به این استدال عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلام،
خانم نرگس،
فکر میکنم جانبعالی تهمت زدید نه ایشان، حال بماند و هرچی گشتم هم در سخنان ایشان عبارات زشت ندیدم، مگر اینکه هرچیزی که با سلیقه ما منطبق نباشد را زشت بدانیم.
و چطور آقای ظریف رو دست خورد؟( که فکر میکنم این تهمتی باشد که شما میزنید)
آیا جنابعالی متن مذاکرات خوانده اید؟
این جالب نیست که ما به خاطر عملکرد آمریکا که از برجام خارج شد، میزان تعهدات خود را کم کرده و هنوز در برجام هستیم و به آن پایبند که نشان دهنده آینده بینی در این مذاکرات است. حال آیا این مذاکره بدون نقص است؟ فکر نمیکنم هیچ انسانی بتواند ادعا کند که کاری را بدون نقص انجام داده است. حال سوال من از جنابعالی این است که اگر شما به جای ایشان بودید چه کار میکردید؟ چگونه مذاکره میکردید، حتی الان مسائل بیشتری برای ما مشخص شده که برای آقای ظریف و همکارانشون مشخص نبوده؟!! آیا جنابعالی ادعایی دارید که بهتر مذاکره میکردید؟
حال جالب اینجا است که خیلی ها میگن که این مذاکرات خیلی برای ایران عالی بود و امتیازات زیادی به ایران داد و برای آمریکا بد بود از جمله آقای ترامپ و این دلیل مخالفت افرادی مانند جان بلتون و جنگ طلبان آمریکایی بود. جالب است که نمایندگان آمریکا که به جنگ عراق رای منفی دادند (مستقل از جناح سیاسی که البته اکثرا دموکرات هستند) از برجام حمایت کردند و افراد جنگ طلب که به تمام این جنگ ها رای مثبت داده اند ضد برجام بوده اند. حال جالبتر افرادی هستند در داخل کشور که خواسته ها و تفکراتشان بسیار به این گروه های جنگ طلب در آمریکا و اسرائیل شباهت دارد!!! و این شباهت را در مسئله برجام به خوبی نشان دادند.
ولی نکته اینجا است که دوستمان در این نظر خود به آن اشاره کردند که آقای ظریف از دانش و اطلاعات و هوش بسیار بالای سیاسی برخوردار است و تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد که باعث میشود به قطع یکی از بهترین افراد برای مذاکره باشند و این کار را نه اینکه بدون نقص ولی با تلاش بسیار و به نحو بسیار خوبی انجام دادند که متشکر ایشان هستیم.
موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
شک نکنید که اینهمه آشفتگی و فرار رو به جلوی افراطی ها نه بخاطر وجدان درد و شرمندگی از روی مردم شریف ایران اسلامی است، بلکه بخاطر روپوشونی از رفتارهای غلط و نادرست شون هست که باعث شد برجامی که همه اش نفع و منفعت برای ایران اسلامی و ملت عزیزمون بود (آنقدر که ترامپ تاب تحملش را نداشت) به راحتی بر باد برود و مردم عزیزمون دستخوش اینهمه سختی و مشکلات بابت تحریم ها بشوند.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
25
26
با سلام. یه سخنانی از دولتمردان گاهی اوقات شنیده می شود که انسان کاملا احساس می‌کند آن محکمی و ایستادگی در مقابل دشمن را نداشته و کمی ضعف از خود نشان می دهند و این باعث جلو آمدن و جرات دشمن می شود. باید قوی تر بود و توکل داشت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
کاش فقط بحث محکم نبودن بود.ظاهرا باید چیز دیگری از مواضع ظریفان استنباط کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
کدام ذلت؟ پیامبرهم با ابوسفیان صلح کرد وفرصت تبلیغ وتقویت اسلام پیدا کرد. باید قوی شویم تازور نتوانند بگویند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
30
32
چه مذاکره ای چه کشکی؟! ما همین الان هم در برجام و مذاکره ایم و 6ساله نتیجه نگرفته ایم بنابراین مذاکره و یا ادامه مذاکره فایده ای ندارد اصولا با امریکایی های احمق و خودخواه مذاکره کردن فایده ای ندارد آنها نوکر میخواهند شما اصلاح طلبان یکباردر اول دولت روحانی مردم را از جنگ ترساندید و گفتید با مذاکره مشکلات حل میشود و حل نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
27
31
درود بر ظریف..ملت ایران این چند دونه دلواپس نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ان شالله مجلس جدید آقای ظریف را می فرسته خونش.
عبا دالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
21
20
سلام عزیزان صدا وسیمای جناح راست با این انسان شریف بدددد رفتار کرد خدا از این افراد نکذزذ که با ابروی یک انسان وطن پرست اینگونه رفتار می کنند اینها از سیاست هیچ نمی فهمند فقط قدرت می خواهند.....
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلام. مشکل این است که خیلی از ما ها به جای فکر و دنبال حق بودن فکر جناح و گروه و حزب میکنیم. بابا دنبال حق باشی خدا حق رو نشونت می‌دهد البته اگه فکرت رو از همه چیز خالی کنی و هیچ دیدی در مورد فردی نداشته باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
4
5
ما فقط از سال۹۳ تا۹۶ در برجام بودیم
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
و دوران شکوفایی اقتصاد، صنعت و سرمایه گذاری خارجی بود اون 3 سال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
15
18
مسلمه همه بی وجدانها و خدانشناسایی که صدقه سر تحریمها به نون و نوایی رسیدن و کاری هم ندارن به اینکه اکثریت ملت و مردم آبرومندمون که بخاطر ذات پاک و شرافتمندشون بلد نیستن اختلاس کنن و تحریمهارو دور بزنن و ... !!! با همین تحریمها نون و نواشون بریده شده و شرمنده زن و بچشون شده اند.
الان هم تا حرف از برداشتن تحریمها بشه، دلواپسا فوری برآشفته میشن و خط و نشون میکشن و ........
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
14
13
به جای آقای ظریف بودم قطعا به خاطر اینکه دارم تو دیوونه خونه کا میکنم از کارم استعفا میدادم
میرفتم میشستم کار خودم رو میکردم
آدم نمیدونم جواب داخلیا رو بده
جوا خارجیا رو بده
یه مشت روانپریش اینور مرزها
یه سری روانپریش اونور مرز ها
همش دنبال حرف و حدیثن .................
که جو سیاسی داخلی و خارجی رو به هم بریزن
6 ساله داریم میگیم ما با آمریکا حرفی نداریم باید بیاد پای میز مذاکره
چون اون کله خوکی ترامپ یه جواب احمقانه داده که میخاد همه رو بریزه به هم .....................
اینا هم اینور دنیا دل به دل اون میدن میریزن به هم ................
خوب بریزین
آفرین
لایک دارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلام،
واقعا من هم هر بار خودم رو جای آقای ظریف میذارم میبینم امکان نداره این همه بی انصافی رو تحمل کنم، اینهمه دروغ و تهمت و افترا رو تحمل کنم. این همه جهل رو تحمل کنم. واقعا بی خیال میشدم میرفتم می گفتم دیگه به من چه!!!
ولی غبطه می خورم به ایشون، کاش من هم صبر ایشون رو داشتم. کاش من هم از خودگذشتگی ایشون رو داشتم و حاضر بودم برای خدای خودم از آبروم هم بگذرم.
حالا بماند هوش و اطلاعات سیاسی و تاریخی بی نظیری که ایشون دارند.
موفق باشید
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
7
7
همچنان دولتمردان می گن اگر چنین و چونان شد،مذاکره می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
منظورت چیه؟ انجام مذاکره و صحبت و استفاده از عقل و منطق خدادادی یکی از تفاوت های اساسی بین انسان و حیوان است که آنها را از هم متمایز میکند. بنابراین ................. ؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
26
37
اگر تندرو های ساندیس خور می گذاشتند الان اوضاع کشور درست شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
معلومه که نمی گذارند چون منافع مادی شان به خطر میافتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
دقیقا کاری کردند که ترامپ از برجام خارج شود و الان خود برجام را مقصر این وضع میدانند. البته مردم همه چیز را میدانند.
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
این کاسبان تحریم در پیشگاه خدا باید جوابگوی خیانتشان به ملت باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
27
27
آفتابی های ....
کافی است نظرات تمامی رسانه های غربی رو ببینید که حرف های جناب ظریف را موضع ضعف جمهوری اسلامی تعبیر کردند
ظریف یک اشتباه فاحشی رو مرتکب شده تا جایی که ترامپ احمق با موضع مسخره به ظریف نه گفته
ساده لوحی هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلام،
منظورتون شما همون رسانه های ضد انقلابه؟!!!
میدونید که این رسانه ها هر چی بشه فقط یه چیز رو میگن و این هم تمام اتفاقات دنیا به ضرر کشور و دولت ایران هست؟!!!
همونطور که رسانه های داخلی (مخصوصا "رسانه ملی"!!!!!) هم هرچی بشه میگن آمریکا ضعیف شد و ما قوی!!!!!!
پس شما نمی خواهد نگران نظرات اون رسانه ها باشید، بنده که اکثر رسانه های انگلیسی زبان خارجی (از BBC,CNN, FOX, MSNBC, PBS, aljazera, france24,....) رو دنبال می کنم، خبری از موضع ضعف ایران در آنها نبود. و اتفاقانا از شما دعوت میکنم ببرید و ویدئو های صحبت های آقای ظریف یا حتی آقای روحانی رو در به عنوان مثال youtube ببینید و نظرات بینددگان رو بخونید از سال های قبل تا اخیر ببینید تا متوجه بشید که واقعا چقدر ایشون برای کشور ما آبرو داری کردند اگر برای شما آبروی ما در نظر خارجی ها مهم هست. (به عنوان مثال همیشه در قسمت نظرات ویدئو های آقای ظریف نظری شبیه به اینکه این فرد چه قدر عقلانی و زیبا صحبت میکنه و ای کاش آقای ظریف به جای ترامپ رئیس جمهور ما بود رو با تعداد لایک بالا میبینم)
در مورد این که آقای ترامپ مسخره کردند، اگر کمی آقای ترامپ را در توییتر دنبال کرده باشید، میدانید که این کار ایشون هست و هر وقت از دست کسی ناراحت هستند این کار را می کنند و همه این را میدانند و خیلی ها این را ارزش میدانند (مخصوصا دموکرات های آمریکایی که توسط ترامپ مسخره شوند) که نشان دهنده ضعف ترامپ هست و مثلا ترامپ افرادی که در حال استیضاح او هستند را با القابی مانند احمق یا دیوانه صدا میکند و حتی اسم ها و کارهای آنها را مسخره میکند، پس شما نمی خواهد نگران توییت های ترامپ باشید. به عنوان مثال ترامپ از این گونه صحبت ها و کلکل ها با سردار شهید سلیمانی هم داشته است. پس بهتر است کمی بیشتر اطلاعات کسب کنیم و نظر بدهیم و انصاف داشته باشیم و ساده لوح نباشیم.
با آرزوی نجات همه ما از نادانی و جهل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
دوست عزیز در مورد اینکه تحریمها را بردارند بعد مذاکره کنند گفته نه
مورد دیگه اینه که سال آینده وضع از این هم بدتر میشه دقیقا مثل زمان برجام که نظر همه مثبت بود برجام صورت بگیره و گرفت بعد از برجام که یک مقدار وضع خوب شد دوباره مخالفتها کاسبان تحریم شروع شد و الان .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
7
16
به قول شاعر:
اظهار عجز پیش ستمگر ز ابلهی است
اشک کباب باعث طغیان آتش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
3
10
سوال این است آیا میتوان به قول ظریف با قلدر دوره دبیرستان و بصورت عامیانه با ابر تروریست عالم مذاکره کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلام،
فکر میکنم جواب بله است ولی احتمال موفقیت چقدر است؟ احتمالا کم.
پس آیا این یعنی باید در مذاکره را بست؟! فکر نمیکنم.
بیایم از اسلام و پیامبر اسلام کمی یاد بگیریم و ببینیم که ایشان چطور و چگونه نامه برای حاکم های اطراف نوشتند و چطور در بدترین شرایط با ابوسفیان و مشرکان مکه مذاکره کردند و یا حتی با یهودیان و قبایل اطراف مذاکره کردند؟
و در چه زمانی و شرایط بلاخره مجبور شدند دست به شمشیر ببرند و از خود دفاع کنند.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
15
18
سیاستهای نظام که دست دولت نیست، ظریف یک مجری است!
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
10
9
کشور را با این سیاست های غلط نابود کردید باز هم از مردم طلبکار هستید؟ اگر تا به امروز آمریکا به ایران و مردم ایران حمله نکرده است فقط و فقط به خاطر اهمیت دادن به جان مردم در ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ساده انگار نباشیم . ترامپ وآمریکا دلشان به حال مردم نسوخته . و خوب میدانند تحریمها اثرش روی مردم است . پس چطور مینویسید بخاطر جان مردم حمله نکردند!!!؟؟ من طرفدار مذاکره هستم . و کسی هم نگفته التماس بکنیم . چون درمذاکره هم بدخواهان خارجی وهم بدخواهان داخلی خلع سلاح میشوند . برجام نتیجه مذاکره خوب بوده و خیلی درداخل وخارج از این برجام عصبانی هستند
اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
15
14
انهایکه , ظریف را آماج حملات تند خود قرار دادند.
زیر ذره بین برده شوند , کاسب جنگ یا تحریم یا نفوذی متعهد به کاخ کرملین هستند .
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
20
17
با سلام .فرض کنید روزی رفراندم برگزار شدو99درصد مردم موافق وخواهان مذاکره باامریکاو....باشند وهرآنچه مردم مدنظردارند امریکا واروپا هم قبول کنند.مطمن باشید بازهم روزنامه کیهان وشریعتمداری مخالفند.باآن تحلیل های آبکی وعوام فریبشان.ولی چرامخالفند؟چون پای منافع درمیان است.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
13
13
برجام حقانیت مردم ایران را بر دنیا به اثبات رساند امروز مردم کشورها در جای جای دنیا در تقابل با دولتهایشان در مسئله برجام حق را به ایران می دهند. یک توافق بین المللی که توسط بزرگترین سلطه گر دنیا زیر پا گذاشته شد. امروز کشورهای دنیا می دانند نمی شود به آمریکا و دولتمردانش تکیه کرد. واقعیت این است که کسانی که در داخل برجام را نقد می کنند قطعا از وجود این توافق متضرر گشته اند و از همان ساعات اولیه این توافق ساز ناسازگاری خود را کوک کرده بودند. اگر برجام نبود مخالفین داخلی آن در کشور اینطور نمی توانستند در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند . عقلای کشور می دانند که برجام جانی دوباره به جمهوری اسلامی داد و تداوم آن نیز لازم است با وجود اصرار ترامپ دست نشانده های او مثل مکرون و جانسون و مرکل هنوز تردید دارند از این توافق خارج شوند و علت آن هم کاملا هویداست و آن نیمچه آبرویی است که پس از خروج از برجام بر باد خواهند داد.
در این که دولت ضعف دارد و مشکل دارد و توانا نیست شکی نیست ولی این دولت با مشکلات موجود از سیل و زلزله و جریانات داخلی گرفته تا فشارهای خارجی به نظر خوب عمل کرده هر چند می توانست بهتر عمل کند.
دولت در مدت باقیمانده می بایست درون خود را پالایش کند متاسفانه فساد در سیستم اداری خود دولت را نیز زمینگیر کرده و تنها راه نجات نیز پالایش نیروی انسانیست و استفاده از جوانان متخصص و متعهد و مومن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اگر همه دنیا فهمیدند که به آمریکا نمی توان تکیه کرد پس چرا ظریف دوباره دم از مذاکره سر می دهد متاسفانه برخی ها چشمهایشان را دنبال حقیقت بسته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
چه کسی باعث شد ترامپ از برجام خارج شود؟
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ای کاش صحبت های آقای ظریف را کامل می خواندید ایشان میز مذاکره را همان 1+5 می دانند و اشاره کردند در صورتیکه امریکا و طرفین مذاکره به این میز برگردند و تحریم های ایران کاملا برداشته شود حاضر به انجام مذاکره هستند. منظور از مذاکره ادامه مسیر برجام است که توسط مجلس و نظام تایید شده است. حرف آقای ظریف کاملا قانونی بود و مشکلی نداشت برداشت های سیاسی هر طیف از صحبت های ایشان متاسفانه همراه با کینه توزی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
7
19
ای کاش دولت انقدر که به مذاکره با آمریکا فکر می کرد،جلوی فساد دستگاه ها را می گرفت.با وضعیتی که مسئولین ما دارند مذاکره هیچ فایده ای ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
فساد پیامد طبیعی تحریم است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
23
20
متاسفانه بعضي ها فقط تشنه گدايي از امريكا و غرب هستن. از سرنوشت ليبي و عراق عبرت بگيريد!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
بعضی هم گشنه روسیه و چین هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
بعضی ها هم گشنه که چه عرض کنیم!! له له روسیه و چین هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
13
11
وزیر خارجه عین علم دیپلماسی و سیاست عمل کرده. برای اصولگرایان مهم نیست که چی گفته.مهم اینکه که به چه طریقی بتونن طرح مقابل رو حذف کنند
فریدونخکناری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
14
6
ظریف بی نظیر در تاریخ سیاسی امور خارجه از نظر
بخل و حسد و کینه ای که دوستان خاله خرسه ای به او می ورزند .
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
14
3
با اینکه از ظریف بدم میاد ولی باید مذاکره کنیم با اقای ترامپ
افخمی
|
Germany
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
2
3
شده برای یکبار هم شما در این شش سال نسبت به طرحی یا عملکردی از این دولت انتقادی بکنید؟نعوذبالله این که دولت معصومین نیست،هست؟.در غیر اینصورت تبدیل به مرجعی برای افرادی دستچین شده میشوید که عمقی نداشته وبه به گویان شما را دنبال می کنند .کامنت های منفی زیر بعضی از اخبار که احیانا بوی وطن دوستی وملی گرایی دارد خود نکته ها دارد.جسارتا باید گفت آفتابی که از یزد برآید اگر شعاعی غیر این داشت جای تعجب بود.با تقدیم احترام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
7
2
همه ما سرکار هستیم! تمام مدیران کشور میگویند اگر ترامپ به برجام برگردد مذاکره میکنیم. ترامپ که اول در برجام بود و سه بار هشدار داد که اگر مذاکره نکنیم خارج میشوم ولی کجا گوش نوا حالا بعد از صدها میلیارد خسارت به این مردم بیچاره تازه میخواهند برگردند سر پله اول. دقیقا کاری کردند که ترامپ خارج شد. امان از فرصت سوزی.
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
7
9
وزیری که بزرگترین سردار کشورش توسط آمریکا ترور میشه و این اقدام با وقاحت تمام از سوی آمریکا اعلام میشه دوباره دم از مذاکره میزنه .
انگار نه انگار که یکبار این مذاکره به مدت 3 سال انجام شد و حاصلش شد برجام که الان کسی حاضر نیست مسئولیتش رو به عهده بگیره . اگه اسم اینو مذاکره نمیذارید پس بگین چی بود ؟ نکنه اون 3 سال جنگ بود که الان باید بریم دنبال مذاکره ؟
آقایونی که میگن ظریف بی نظیر هست و گل و بلبله بیان بگن چه عملکردی داشته و چه دستاوردی در حوزه دیپلماسی کشور کسب کرده . آیا جز این بود که حتی خودش رو هم تحریم کردن ؟ جز این بود که اجازه ندادن چند صد متر بیشتر از محدوده سازمان ملل بره اونورتر تا از نماینده ایران عیادت کنه ؟
آیا جز این هست که ارزش پاسپورت کشور از اول شروع این دولت بنفش افت شدیدی داشته آیا جز این هست که چندین دیپلمات کشورمون رو اخراج کردن و ایران هیچ اقدام جدی انجام نداده .
عزیز من اگه حرف حسابی دارید نه با هیاهو و جنجال الکی و دلواپس گفتن و نسبت دادن حرفای صد من یه غاز به دیگران حرف خودتون رو به کرسی بنشونید .
شما بیایید عملکرد رو شرح بدید عیار کار دست همه منتقدین و موافقین و مخالفین و حامی و دشمن میاد که شخصیت ظریف و عملکردش چی هست . حرفایی که بنده زدم کاملا مستند هستن و هیچ دخل و تصرفی توش نیست تعبیر و تفسیر هم نیست
آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه اگه دوباره بره سراغ اون سوراخ و گزیده بشه دیگه باید به عقلش شک کرد
متعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
3
5
افسوس که این نظرات رو میخانم ما باید مثل چین خودمون رو پای خودمون باایستیم نه اینکه نقطه ضعفمون تحریم باشه ما کشور صلح هستیم ولی سیاست شمشیری برندست تو تاریخ امریکا و هم پیمانانش فریب کار بودند و ظلم میکردند جنگ عراق یادتون رفته که حامیش امریکا بوده امریکا میخاد سر به تن ما نباشه حالا هی بچسبید به امریکا من یکی هیچ وقت تن به ذلت نمیدم امریکا بمب اتم میزنه تو ژاپن ولی تو برجام میگه ظریف درصد اورانیومتو کم کن بعد این همه بی خوابی دانشمندای ما و شهدای دانشمند ما ظریفم ..گند زدند به پیشرفت هسته ای کشور گفت چشم دیگه چی غیر از این باشه خدا منو لعنت کنه امریکا عددی نیست که بخواد به ما بگه چکار کنیم چکار نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
4
6
اگر بخواهیم منصفانه بگوییم آقای ظریف با غرض یا بدون غرض از موضع ضعف صحبت کرد.باید بدانید که آمریکا روی هیچ تعهدی پایبند نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
7
6
انشالا مذاکره میکنیم و کشور رو از تحریم و انزوا که تبعاتی جز بیکاری، تورم و کاهش ارزش تورم نداره خارج خواهیم کرد
خدابنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
2
یک مذاکره کننده باید ،گاهی لبخند ،گاهی اخم و گاهی تشر بزند و گاهی هم میز مذاکره را ترک کند،،نه اینکه همانند بچه ها همیشه لبخند بزند،و اصرار به مذاکره در هر شرایطی بنماید، در حالیکه طرف روبرو اربده میکشد.
محسن کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
1
همانطور که رهبری فرمودند ما مذاکره می کنیم اما در موضع قدرت . وقتی در موضوع قدرت نباشیم اون اسمش مذاکره نیست امتیاز دادنه. برجام تصویب شد اونا یک قدم هم برنداشتند ما تمام تعهداتمان و بیشتر از اون مثل سازمان هوافضا را هم که تو برجام نبود عمل کردیم و تعطیل کردیم و بتون ریختیم اما طرف بدون اینکه قدمی بگیره به راحتی زد زیر میز مذاکره . واقعا یک سری واقعا یه نمی بینند چه بر سر کشور آوردن یا اینکه نمی خوان ببینن . همین فرمان جلو می رفتیم سرنوشت لیبی در انتظار ما بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مگر الان درموضع ضعف هستیم؟ . برجام هم بدخواهان داخلی وهم بدخواهان خارجی را آشفته کرد . پس نتیجه میگیریم مخالفان برجام درداخل کشور همسو با مخالفان خارجی هستند
abed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
2
0
سلام ایشون چراغ سبز را داه ما برای مذاکره آماده ایم از هر جهت تمام و کمال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
0
سلام
خیلی ساده اید وحزب باد ..حزب باد
اطرافتون را بیشتر نگاه کنید ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین