کد خبر: ۶۳۳۷۷۵
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
رئیس جمهور گفته "ترامپ می‌خواهد دور ایران دیوار بکشد"

روحانی: نگران هستم کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود/ بزرگترین خطر دموکراسی تبدیل‌شدن انتخابات به تشریفات است

رییس جمهور با بیان اینکه باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم، تاکید کرد: بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی آن روزی است که انتخابات به تشریفات تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد گفت: شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم. از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

رییس‌جمهوری ادامه داد: همان همه‌پرسی اول بود که به ما گفت دو چیز را تا پایان این نظام مدنظر قرار دهید. اسلامیت و جمهوریت. بنابراین مردم به جمهوری سالامی رای دادند. ما همه باید پاسدار اسلام و جمهوریت باشیم یعنی پاسدار رضایت عامه و نظر و خواست مردم باشیم. ما به همین رای دادیم. نظام ما از دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ شروع شد. و دوازدهم به عنوان روز جمهوری اسلامی اعلام شد.

روحانی: نگران هستم کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود| بزرگترین خطر دموکراسی تبدیل‌شدن انتخابات به تشریفات است

روحانی گفت: یک پایه قانون اساسی ما هم‌پرسی است. قانون اساسی هم بعد از انتخابات اعضای خبرگان قانون اساسی هم با همه‌پرسی و رفراندوم قانون اساسی شد.

مشروعیت ما از قانون اساسی است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بدون استثنا مشروعیت و پایه کار همه ما از قانون اساسی است و قانون اساسی و همه قوانین و مقررات مشروعیت شان از آرای مردم و رای مردم است البته در چارچوب موازین اسلام که همه ما به آن چارچوب موازین اسلام متعهد و معتقد هستیم.

از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی، حاکمیت ملی بود

روحانی اضافه کرد: همانطور که اشاره شد ما از مشروطه با مساله آرای مردم و انتخابات آشنا شدیم. آن همه فداکاری‌ها در مشروطه برای این بود که آرای مردم حاکم شود و حاکمیت ملی یکی از اهداف مهم مشروطه و انقلاب اسلامی بود و اینکه کسی جز مردم بر سرنوشت خویش حاکم نشود.

رییس‌جمهوری اظهارداشت: البته خداوند خالق ما هست و ما بر سرنوشت خودمان حاکم هستیم که آن هم امر خدا و دستور خداست. ما بر خود حاکمیت داریم و حاکمیت ملی را کسی نمی‌تواند نقض کند. البته انقلاب مشروطه از مسیر خود منحرف شد و استبدادگران مسلط شدند و بعد انتخابات تشریفات شد.

وی با بیان اینکه انتصابات بزرگترین خطر برای دموکراسی و برای حاکمیت ملی است روزی است که انتخابات تشریفات شود جای دیگری انتصاب فرمایند، بعد مردم پای صندوق بروند تشریفات انتخابات را انجام دهند. خدا نکند چنان روزی برای کشور ما پیش بیاید.

روحانی یادآورشد: زمان رژیم گذشته در حوزه‌های انتخابیه نام‌نویسی می‌کردند ولی همه می دانستند که وکیل کیست و می گفتند به هر که می‌خواهید رأی بدهید اما فلانی از تهران تعیین شده است. مردم هم می‌دانستند هر کاری بخواهد بکنند و به هرکه رای بدهند همان آقایی که تهران گفته از صندوق در می‌آمد. این خطر بزرگی بود که ملت ما را تهدید کرد.

رییس‌جمهوری یادآورشد: یک دلیل انقلاب ما این بود که خودشان بر سرنوشت خود حاکم شوند؛ حاکمیت ملی یکی از اساس حرکت های مردم بود.

رییس‌جمهوری گفت: در انقلاب اسلامی معلوم شد که این طور نیست که تهران تصمیم بگیرد بلکه مردم تصمیم‌گیر هستند پای صندوق می‌آیند و به آن کسی که می خواهند رای می دهند. حالا اگر بخواهیم پای صندوق برویم و رای بدهیم به شما می‌گویند بروید وارد یک فروشگاه شوید و جنسی را انتخاب کنید اگر یک جنس و یک مارک هم بیشتر نیست دیگر انتخاب لازم نیست. لازم نیست بزرگ خانواده برود فروشگاه. یک بچه هم می ‌تواندپول بدهد بردارد بیاورد.

وی تصریح کرد: بسیار مهم است که مردم احساس کنند باید میان چند نمونه یکی را برگزینند. این انتخابات می شود حالا اگر در تمام حوزه های انتخابیه سلیقه‌ها، افکار مختلف، و آنجایی که چند مذهبی است، مذاهب مختلف و آنجایی که قومیت‌ها هستند قومیت‌های مختلف همه حضور داشته باشند تکلیف انتخابات روشن می‌شود هر که انتخاب شد.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: فرض کنید کشوری و جامعه‌ای داریم که سه سلیقه دارد یک سلیقه اصولگراست، یک سلیقه اصلاح طلب و دیگر اعتدال‌گراست. مثال می‌زنم ممکن است که سه گروه نباشد و چهار گروه باشد. اگر بر این فرض در انتخابات، جامعه ما سه قسمت شد و سه جور سلیقه داشت. یک سلیقه فراوان است و در یکی دیگر باید با ذره‌بین و تلسکوپ یک نفر را پیدا کرد و یک سلیقه هم اصلاً وجود ندارد. در چنین شرایطی من مثالی می‌زنم ان‌شاء الله که اینطور نیست اگر چنین چیزی در یک شرایطی به وجود آمد

قدرت مردم دائمی است

روحانی تصریح کرد: شک نکنید قدرت ما با حضور مردم است. ما چیزی نیستیم. تازه اگر کشوری بودیم که به یک ابرقدرت وصل بودیم اگر آن ابرقدرت روزی اخم می‌کرد و ما را رها می کرد. آن قدرتی که قدرت دائم برای یک کشور است، قدرت ملت است.

رییس‌جمهوری با یادآوری حوادث دی‌ماه ۹۶ اظهارداشت: چگونه دی ماه ۹۶ برابر یک گروه، ملت ما پیروز شد و به صحنه آمدند. عده‌ای شلوغ کردند ممکن است میان آن‌ها عده‌ای معترض یا غیر معترض باشند. ۹۶ جزو روزهای تلخ تاریخ ماست که من هیچ وقت از یادم نمی‌رود و این ۹۶ بود که ترامپ را پررو کرد و به آمریکا برابر ایران قدرت داد.

وی ادامه داد: این اتفاقات ۹۶ بود که دشمنان ما را تشویق کرد عده ای با هدف دیگری آمدند و نمی‌فهمیدند چه می‌کنند. ما برابر این حوادث که پیش آمد، به کدام قدرت افتخار کردیم؟ این مردم ما بودند که آمدند. که مردم را دعوت کردیم در ۹۶ خیابان بیابند جواب بدهند و ۹۸ دعوت کردیم بیایند جواب بدهند.

بگذارید روز انتخابات همه باهم باشیم

روحانی ادامه داد: آن وقت هم ما گفتیم حزب فلان بیاید یا فلان حزب نیایند یا گفتیم امروز روز ملی است همه بیایید از کشور دفاع کنید؟ آیا آن وقت تقسیم می‌کردیم که بگوییم این خیابان باید این جناح بیاید؟ آیا بیست و دوم بهمن همه ملت را دعوت می‌کنیم یا یک جناح خاص را دعوت می‌کنیم؟

رییس‌جمهوری تصریح کرد: اگر خدای ناکرده یک روز حمله دشمن باشد جناح خاص را دعوت می‌کنیم یا همه را؟ در دفاع مقدس آیا یک جناح خاص بود یا همه در میدان بودند؟ یادمان نرود روز مشکل همه باید باهم باشیم؛ بگذارید روز انتخابات همه باهم باشیم.

وی افزود: استانداران و فرمانداران مجری قانون و مجری انتخابات هستند. قانون اساسی ما احتیاط کرده و گفته که یک دستگاهی بیاید و از کنار، نظارت کند. یعنی یک عده‌ای گفته‌اند که شما این بالا بایستید و نگاه کنید و ببینید که خلافی صورت نگیرد.

روحانی یادآور شد: یادمان نرود که یک دستگاهی در کشور مجری انتخابات است و بار انتخابات بر دوش اوست، مردم با ید به این گروه اعتماد کنند و یک گروه هم آن بالا نظارت می‌کنند که خلافی صورت نگیرد و اگر در جایی خلافی صورت گرفت اعلام کنند.

تبدیل شدن ناظر به مجری و مجری هم به تدارکات/ نگران هستم روزی کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود

روحانی اضافه کرد: حالا برعکس شد، ناظر شد مجری، و مجری شد لجستیک (تدارکات). مسلما کشور و نتیجه انتخابات برای همه ما مهم است. بیاییم پاسدار جمهوریت هم باشیم. کلمه "جمهوری" در قانون اساسی ما هست. نگران هستم روزی کلمه جمهوری به جرم تبدیل شود.

رییس‌جمهوری بیان کرد: در قانون اساسی ما کلمه جمهوری، رییس جمهوری، جمهوریت وجود دارد. ما باید پاسدار اسلامیت و جمهوریت باشیم. همه ما باید از اسلام و جمهوریت و ایران و قانون اساسی‌ به خوبی دفاع کنیم.

وی عنوان داشت: امروز یک روز ساده در کشور ما نیست. دو سال است که در شدیدترین و سخت‌ترین فشارهای اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم. همه می‌دانید چه آنهایی که دوست ما هستند، چه کشورهایی که خیلی رابطه خوبی با ما ندارند، و چه کشورهایی که دشمن ما هستند که دشمنان محدود به چند کشور هستند، فکر می‌کردند ما چند ماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم.

رییس جمهوری گفت: شما ببینید فشاری که امروز روی کشور ما است، از هر زمان دیگری بیشتر است. ما تحریم و مشکل داشته‌ایم، ولی مردم ما هیچ زمانی مثل امروز در فشار نبوده‌اند. کار ملت ما و کار شما که خادمان ملت هستید، کار وزیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران و مدیران کل ما و کار کارگران، کارمندان و کشاورزان کار قابل ستایشی است و جای قدردانی دارد.

روحانی بیان کرد: اینکه می‌بینیم در این شرایط سخت جز یک ماه، از اردیبهشت‌ماه روند ما در مساله تورم، مسیر کاهشی بوده است، فقط در یک ماه که ما یک حرکتی داشتیم، که بعد خواهید دید و برای ما هم روشن بود که فقط یک ماه است و آن فقط در آذرماه بود که حرکتی تندی کرد و بعد برگشتیم، و دی‌ماه دوباره به همان شرایط قبل برگشتیم. بارها در دولت هم گفته‌ام که این حرکت فقط در یک‌ماه و فقط آذرماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: رشد اقتصادی ایران در سال ۹۵ در دنیا اول شد و معلوم است که چرا تروریست جهانی مانند کاخ سفید، صهیونیست ها و برخی از ارتجاع عرب که با آنها همراه هستند ، تخریب را شروع کرده تصمیم گرفتند به سمت برجام تیراندازی کرده و آن را ترور کنند.

رئیس جمهوری افزود: برای آنکه یک سال پس از اجرایی شدن برجام و در سال 95 کشور به بالاترین رشد اقتصادی خود رسید. همه شرکت‌ها به ایران آمدند و با سرمایه‌گذاری‌ها آغاز تحرک بزرگی شروع شد. گزارش بسیاری از استانداران نشان می‌دهدکه در سال ۹۵ چه تعداد از طرح های باقیمانده به اجرا درآمد، بسیاری از معوقات مانده در گمرک‌های کشورهای مختلف به کشور بازگشت و سرمایه‌ها به کشور آمدند.

روحانی با طرح این پرسش که چرا اسرائیل و ترامپ تصمیم به ترور برجام گرفتند و چرا عربستان به آن‌ها را کمک کرد؟ پاسخ داد: برای اینکه برجام باعث رشد و حرکت ایران و افزایش جایگاه کشور در کل منطقه شده است.

وی ادامه داد: در دیدار با یکی از مقامات منطقه در سال 92 و پس از سفر نیویورک، به او گفتم شنیدم در منطقه دوستان شما شب تا صبح از ناراحتی نخوابیدند، او پاسخ داد که شب تا صبح نخوابیدن آن‌ها درست نیست، بلکه همه آنها مریض شدند و زندگی آنها به هم خورد. این یعنی یک تلفن می‌تواند عده‌ای را در منطقه مریض کند.

ترامپ می‌خواهد دور ایران دیوار بکشد

روحانی تصریح کرد: وقتی قدرت و حضور مردم در کنار اقتصاد و نشاط وجود دارد در منطقه هم موفقیت‌هایی را به دست می آوریم که موجب می‌شود ترامپ اول برجام را و بعد سردار عزیز ما سردار سلیمانی را ترور کند. بعد هم رفاه و آسایش مردم و نیز وحدت و انسجام ملی ما را ترور می‌کند. همه اینها یک مسیر است ترامپ می‌خواهد به دنیا بگوید ایران یک جزیره تنها و منزوی است. او می خواهد دور ایران دیوار همیشگی بکشد.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم این اتفاق روی دهد، گفت: آن‌ها می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر جا هر کس به ناروا و غلط ما را از دنیا، منطقه، دنیای اسلام و دوستانمان جدا کند باید فردا پیش مردم پاسخگو باشد و ما باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اینکه قانون و مقرراتی را که دولت به عنوان لایحه تصویب کرده و به مجلس داده و مجلس به عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده بین زمین و آسمان بماند، امکان‌پذیر نیست. با این روند روابط ما با دنیا دچار مشکل ‌شود، مگر می‌شود روابط بانکی ایران با دنیا قطع شده و به هم بریزد؟ چه کسی در این کشور تصمیم‌گیر است؟ دولت که به شکل لایحه و مجلس هم که تصویب کرده است رهبری هم به صراحت گفته‌اند که با لوایح دولت مشکلی ندارند.

رئیس شواری‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه افراد باید پاسخگو باشند، گفت: با شعار و حرف در فضای مجازی و حقیقی یا در این رسانه و آن رسانه نمی‌شود منافع ملی را زیر پا بگذاریم. موضوع منافع ملی است و همه باید بایستیم و نباید اجازه دهیم ترامپ و تروریست‌های کاخ سفید موفق شوند، آن‌ها می خواهند رابطه ایران با بانک‌های جهان و رابطه مردم با نظام را ترور کنند.

از انتخابات مهمتر،اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است

روحانی ادامه داد: جای هیچ تردیدی نیست که انتخابات به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و ولی از آن مهم‌تر اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است. همه باید در انتخابات حضور پیدا کنند.

نظام ما چند حزبی است

رییس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر این که نظام ما نظام تک حزبی نیست گفت: ما نظام کمونیستی نیستیم. نظام شاه نیستیم. فقط حزب رستاخیز و کمونیست نداریم. ما تک حزبی نیستیم ما نظام چند حزبی هستیم. احزاب آزاد هستند به خصوص در دولت تدبیر و امید که دست و بالشان باز شده است و هرکس که خواسته آمده و مجوز گرفته و خانه احزاب فعال شده است.

وی افزود: آنهایی که می خواهند اعتماد مردم را ترور کنند باید حواسمان جمع باشد. همه ما در یک شرایط بسیار حساسی قرار گرفته ایم. نباید بگذاریم آمریکا پیروز شود و ملت، انسجام و وحدت ما نمی گذارد.

با صندوق رای قهر نکنیم

رییس جمهوری ادامه داد: از تمام ملت ایران، مرد و زن، جوان و پیر، از روستایی و شهری و از تمام اقوام و مذاهب خواهش می‌کنم؛ امروز روزی است که باید پای صندوق رای برویم حتی اگر که گلایه داریم، ناراحتیم و مشکلاتی باشد و بگویید جایی دقیق عمل و اجرا نشده است.

وی گفت: با صندوق رای قهر نکنیم حتی اگر این که شما در تهران بجای 30 نامزد 20 تا 15 داشته باشید یا در جایی که 6 نامزد دارد 4 نامزد داشته باشید. در انتخابات اگر هم دیدیم نقص و ایرادی است خواهش می‌کنم روز انتخابات دوم اسفند یک روز تاریخی و یوم الله است کاری نکنیم که صف ها خلوت باشد بگذاریم همه پای صندوق بیایند.

در رقابت انتخاباتی مشکل و نقص داریم / بگذاریم همه گروه‌ها بیایند

روحانی گفت: آنهایی که مسئولان رده بالاتر را می‌شناسند، من خودم به عنوان رییس جمهوری اقداماتی را انجام داده ام و نامه‌های لازم را نوشته ام و مصلحت ندیدم این نامه‌ها را منتشر کنم؛ همه ما باید تلاش کنیم تا انتخاباتی رقابتی ایجاد کنیم. نقص ما هم اکنون در اینجا روی رقابت است و یک ذره کمتر و یا بیشتر از آن که باید این مشکل را برطرف کنیم.

رییس‌جمهوری اضافه کرد: امیدواریم این رقابت را درست کنیم و بگذاریم همه گروه‌ها بیایند، اینکه نمی‌شود نهادهای اصلی و قانونی چهاررکنی که باید بگویند این فرد صالح است و یا خیر گزارش‌های درست دادند و یکی را فرستادند سرکوچه ای و معلوم نیست با چه کسی صحبت کرده و چه گفته است، بعد گزارشی نوشته است؛ مگر می شود با چنین روشی کشور را اداره کرد؟ اگر با رفتن به در منازل می‌خواهیم کار را درست کنیم، پس این دستگاه‌ها را تعطیل کنیم. وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و وزارت دادگستری برای چه داریم؟ افراد( برای تحقیق درباره نامردها) در منزل مردم می‌روند و از چند همسایه سوال می‌پرسند.

وی با روایت خاطره ای از یکی ادوار انتخابات، بیان کرد: آقایی به من گفت، بنده در این دوره صددرصد تائید می‌شوم، او پرسیدم چگونه؟ گفت «من همه همسایه‌ها را دیده‌ام. قبلا هم به یک بهانه‌ای به آنها کادو داده‌ام همه از من تعریف می‌کنند. آیا انتخاباتی که باید قبلا برویم و به همسایه‌ها کادو بدهیم تا صلاحیت‌مان تائید شود، انتخابات است؟

معیار همه باید قانون باشد

رییس جمهوری تصریح کرد: نباید بگذاریم رقابت از آن حالت قانونی خارج شود. خواهش می‌کنم معیار همه ما قانون باشد؛ ما بالاتر از قانون که نداریم؛ وزارت کشور و شورای نگهبان و مجلس و دولت هرچه که داریم بالاتر از قانون نیست و قانون معیار ما باشد و بر مبنای قانون حرکت کنیم.

رای مردم و صندوق‌های آرا امانت هستند

روحانی خطاب به استانداران و فرمانداران و مسئولان اجرایی انتخابات اظهارداشت: شما مسئولیت سنگینی بر دوش دارید؛ اولا شما امانتدار مردم در دیروز، امروز و فردا هستید. استاندار، فرماندار، نیروهای اجرایی و مدیران کل همه امانتدار هستند و اختیارات ما از جانب مردم است و مردم به ما امانت داده اند و این را باید سالم به نفر بعدی تحویل دهیم؛، ما امانتدار هستیم و صاحب این امانت مردم هستند. همه مردم هم به عنوان مخلوق و محبوب حق هستند و خداوند همه مخلوقات خود را دوست دارد. مگر اینکه خودشان بخواهند خودشان را از مسیر حق جدا کنند.

وی یادآور شد: همان‌طور که در دو سال گذشته همه ما و شما با تمام توان کاری کردیم که کشور روی پای خود بایستد، اقتصاد روی پای خود بایستد و مردم هر چند با مشکلات بتوانند زندگی کنند، امروز یک مسئولیت مضاعف به عنوان امانتدار به شما داده‌ایم، رای مردم و صندوق های آرا امانت هستند .

رییس جمهوری بابیان اینکه صندوق آرا به شکلی کنونی را نمی پسندد، اضافه کرد: به وزیر کشور در هر دوره‌ای تاکید کردیم و وی نیز این موضوع را دنبال کردند اما نشد؛ آقا این انتخابات را الکترونیکی کنید افغانستان را هم این کار را کرد، این که چیزی نیست؛ مردم رای را روی کاغذ می‌نویسند، توی صندوق می‌اندازند، فردی آن رای را می‌خواند و فرد دیگری آن را علامت می‌زند و البته معلوم نیست این فرد چه می‌خواند و آن یکی کجا را علامت می‌زند، هم اینکه علامت زدند در پایان نوبت به تجمیع آرا می‌شود که چه بساطی پیش می آید که باید همه آنجا مراقب باشیم.

دل مردم را قرص کنید که رایشان کم و زیاد نمی‌شود

رییس‌جمهوری گفت: در بسیاری از انتخابات در زمان تجمیع مشکل پیدا می کنیم، چرا باید این کار را کنیم، رای‌گیری را الکترونیکی کنیم بگذاریم مردم کمی راحت شوند و خیال شان آسوده شود، الان هم شما باید تلاش کنید با دقت، تلاش و اقدام و تمام امکانات در اختیارتان، خیال مردم را آسوده کنید؛ وزارت کشور با نظارت و بازرسان که بالای صندوق تعیین می کند و با بازرسیهایی که می‌فرستند ، مردم دلشان قرص باشد که رای آنها کم و زیاد نمی‌شود و این خیلی مهم است.

روحانی با بیان اینکه «اعتماد، اطمینان و امنیت مردم بسیار مهم است»، گفت: تامین امنیت هم بسیار مهم است و شما مسئول شورای تامین هستید الحمدالله در انتخابات‌های گذشته امنیت مطلوبی داشتیم و می خواهیم همان امنیت در این دوره هم داشته باشیم، نگذارید اختلاف و دعوا شود و بحث‌های حقوقی پیش بیاید.

وی افزود: اگر مشکل و چالشی وجود دارد که می‌تواند مشکل قومی ایجاد کند از همین حالا برویم و به مسئولان بالاتر بگوییم؛ دو نفر و یا 5 نفر باید تایید شوند؛ نگذاریم اختلاف و دعوا درست شود.

بگذارید رقابت انتخاباتی شکل بگیرد مشارکت افزایش یابد

روحانی خطاب به برخی از مدعیان برنده شدن صد در صدی در انتخابات گفت: شما که در جلسات خصوصی در اتاق فکرتان می گویید «مجلس بعدی برای ما است»، حالا که برای شما هست چرا غصه می خورید؟ اگر مطمئن هستید پس بگذارید رقابت انتخاباتی شکل بگیرد و مشارکت هم بالا رود و مجلس برای شما باشد نوش جانتان؛ ما با این موضوع مشکلی نداریم؛ بگذارید اما رقابت باید سالم باشد و همه تلاش کنیم مشارکت در انتخابات نیز افزایش پیدا کند .

از جمهوریت و اسلامیت نظام حراست و حفاظت کنیم

روحانی گفت: مشارکت‌های انتخابات در دوره‌های قبل معمولا میان 50 تا 70 درصد بوده است، البته در انتخابات ریاست جمهوری کمی بالاتر می‌رود، نگذاریم مشارکت حداقل آرا باشد؛ مشارکت، رقابت ،سلامت و امنیت انتخابات را یک وظیفه بدانیم؛ نشاط را در مردم ایجاد کنیم و 22 بهمن خوبی داشته باشیم و 2اسفند (روز انتخابات) باشکوهی داشته باشیم و خداوند از ما راضی باشد و ان‌شاء الله جمهوریت و اسلامیت را به خوبی حراست و حفاظت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
20
36
بازهم که دیر متوجه شدی!!!

خیلی وقت پیش جرم شده خخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
جنابعالی حواست نیست که از همین انتخابات رای آوردی و با چند صدم درصد رای بیشتر رئیس جمهور شدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
14
66
جناب رئیس جمهور، آن زمان گذشت که با این حرفها می شد رأی جمع کرد. در هر حال شما رأی نداری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
3
29
جناب هر چقدر هم حرفهای زمان دور اول را بفرمایی دیگه فایده نداره در ماجرای بنزین سوختی متاسفانه!؟
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
22
56
در اصل باید همه چیز کشور دست رئیس جمهور باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
کدوم اصل ؟ اصل چندم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اگه همه چیز دستش بود که الان کشوری وجود نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
30
25
انشاالله اصول گراها سرکاربیایند وآنقدرکاغذ پاره و .... شود که حسرت این روزهامیخورید. یادمان باشد تحریمها ازدولت قبل به ارث رسیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
نه تحریم ها ازاول انقلاب هست....ولی مگه ایشون برای رفع تحریم همه چیز مارو نداد پس چی شد؟؟؟؟اگه دولت غیرتشریفاتی اینه ترجیح میدم تشریفاتی بیاد سرکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دولت قبل تحریم بودیم کلا طلا گرمی ۱۰۸هزار الان بدون تحریم بین الملل۵۳۰هزار خدا رحم کنه فقط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
1
28
شما هم که رییی جمهوری چرا ناراحتی
ما رای دادیم که شما صیانت کنید از قانون
بیان مشکلات کار دیگران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
9
44
بعد از هفت سال وقت کم اوردی که باید چنین سخنانی را ارائه دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
4
21
باز دوباره موقع رای جمع کردن شد جنابعالی ناگهانی طرفدار مردم شدید و شروع به حرفهای به ظاهر روشنفکرانه و قشنگ نمودید تا شاید دوباره عده ای به گروه شما رای بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
9
28
رییس جمهور و مجلس هیچکاره اند نباشن هم بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
4
21
کسی نیست که به روحانی تذکر دهد که مجری انتخابات دولت شماست. چرا خنده دار حرف میزنی؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
30
11
شما نگران نباشید تا مردم و رهبر هستن نه به جمهوریت خللی وارد می شود نه به اسلامیت آن وگر نه نه اسمی از جمهوریت بود نه اسلامیت آنوقت بیگانگان در ایران به اسم جمهوری اسلامی مردم را لگد مال می کردند نشانه اش دستگیری تعدادی از نفوذی هاست که محکوم شده اند و رسانه های مزد بگیر آنها که هر روز برای تضعیف جمهوری اسلامی تلاش بیشتری می کند اما همه بدخواهان انقلاب آرزویشان را به گور خواهند بد و به کوری چشم دشمنان انقلاب اولا صندوقهای رای با شکوه تر خواهد شد دوم این که نمایندگان لایقی مجلس را پر خواهند کرد وو مجلس از وضع فعلی پاکسازی تاریخی خواهد شد فقط ننگی برای مفسدین اقتصادی باقی می ماند که به همین دلیل رد صلاحیت شدند و هر روز با درغ حاشیه سازی می کنند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
1
7
نظر ما رو که نگذاشتی. معلومه که مطالبتون هم گزینشی است و سلیقه ای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
2
14
وظیفه شما دفاع از احزاب دولتی نیست وظیفه شما همان است که در قانون آمده و قسم خوردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
وظیفه ی ایشان حمایت از همه ی مردم با هر سلیقه ای می باشد.ایشان مجری قانون اساسی است.در جایی که لازم باشد باید به قسمی که در مورد قانون اساسی خورده پای به میدان نهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
12
9
این طرز صحبت کردن اصلا صحیح نیست.آقای روحانی کسی که خودش و دولتش پر از خطا و اشتباه بوده حق چنین انتقادی از شورای نگهبان را ندارد.
یامهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
5
13
شما لطف کنید نگران معیشت مردم باشید نه چیز دیگر.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین