کد خبر: ۶۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

درخواست خوش‌چهره از قوه قضائیه برای بررسی پرونده نمایندگان متخلف/ ردصلاحیت نباید تنها تاوان سوءاستفاده‌گران باشد

محمد خوش‌چهره گفت‌: بعد از اینکه معلوم شد اتهام مالی نماینده‌ها بر اساس واقعیت است، باید برخوردی جدی صورت گیرد. در واقع نباید «رد صلاحیت» تنها تاوان سوءاستفاده‌گران باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد خوش‌چهره، نماینده ادوار مجلس، اظهار داشت: شورای نگهبان ۹۰ نفر از نماینده‌های مجلسِ فعلی را با اتهام مالی از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم محروم کرده است. اگر فرض را بر این بگیریم که نظر و تشخیص اعضای شورای نگهبان منطبق بر واقعیت است، برای افکار عمومی این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان چهار ماه به کسانی که تخلف‌شان محرز شده است اعتماد کرد؟ به نظر من قانون باید به این مساله مهم ورود کند.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در ادامه سخنانش گفت: اینجا تناقضی وجود دارد؛ نماینده‌ای که در این سه سال و چند ماه تخلف کرده است آیا در این چهار ماه باقی‌مانده کارهای خود را تکرار می‌کند یا نه؟ البته این اتهام باید از سوی قوه قضاییه به طور جدی بررسی شود تا مشخص شود واقعاً سوءاستفاده‌ای شده است یا خیر.

خوش‌چهره همچنین توضیح داد: بنده تجربه مجلس‌نشینی دارم و به چشم دیده‌ام که برخی از نماینده‌ها با سوءاستفاده‌ از موقعیت خود به دستگاه‌ها اجحاف کرده‌اند و افراد نزدیک خود را به پست‌های مهم رسانده و همچنین تصرف در اموال عمومی کرده‌اند؛ مثلاً نماینده یکی از شهرهای اطراف تهران جرائمی مرتکب شد و خیلی راحت از سوال و جواب شدن گذشت.

او افزود: خیلی از مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی ضرررسان هستند در ناکارآمدی قوه مقننه ریشه دارد. چون مجلسی‌ها در مقام نظارت و کنترل اهمال و کوتاهی می‌کنند و این سوءاستفاده هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل می‌کند.

محمد خوش‌چهره در پایان صحبت‌هایش گفت: بعد از اینکه معلوم شد اتهام مالی نماینده‌ها بر اساس واقعیت است، باید برخوردی جدی صورت گیرد. در واقع نباید «رد صلاحیت» تنها تاوان سوءاستفاده‌گران باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین