کد خبر: ۶۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران:

مقاومت، کمر آمریکا را خواهد شکست/ لیستی رای ندهید

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: گول شعارها را نخورید. افرادی که شایستگی ندارند برای اینکه به مجلس بروند وعده می‌دهند. ببینید متدین است یا نه. شعارها را گوش ندهید. ما از شعار خسته شدیم. در شناخت افراد سعی کنید. اگر خودتان می‌توانید که افراد را بشناسید، و اگر نمی‌توانید از افرادی که اعتماد دارید سوال کنید. لیستی هم رای ندهید و ‌تک‌تک را بشناسید.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامی‌داشت ایام دهه فجر گفت: امام در زمانی قیام کرد که کشور وضع بدی داشت. کشور ایران در تیول آمریکا بود. آمریکا خود در ایران نبود ولی کسی را به عنوان مشاور شاه به ایران فرستاد و به او گفت هرچه او می‌گوید باید بگویی چشم. او دستور می‌داد و شاه بدبخت هم اجرا می‌کرد. آیا امام گفت نمی‌شود کاری کرد؟ نه، امام(ره) به قرآن مراجعه کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مقاومت کمر آمریکا را خواهد شکست. پیامبر فرمود دو گروه هستند که اگر صالح باشند همه ملت خوب خواهند بود و اگر بد باشند همه بد خواهند بود یکی امرا و دیگری علما. علمای خودفروخته وهابی چه جنایاتی می‌کنند؟ مشکل اول امام(ره)‌ یاس مردم بود. مردم می‌گفتند نمی‌شود کاری کرد. زمانی در مسجد بودم یک جوان آمد و گفت این چه سیاستی است که ما به خیابان بیاییم و شاه هم ما را بکشد؟ این تفکر وجود داشت. مشکل دیگر این بود که تفکر جدایی دین از سیاست وجود داشت.

مقاومت، کمر آمریکا را خواهد شکست/ لیستی رای ندهید

حجت‌الاسلام موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: تقوا در این خطبه این است که ایام‌الله را بشناسیم و یادمان باشد که هیچ‌گاه فراموش نکنیم. یادمان باشد مردم از شاه می‌ترسیدند و جرات حرف زدن نداشتند و بدبخت بودند و امام(ره) آمد و بیدارشان کرد و قیام کردند و دنبال امام به راه افتادند و ایستادند و فشارهای اقتصادی را دیدند و خدا شاه را به زباله‌دان تاریخ انداخت و پدر او هم به جزیره موریس رفت. یادمان باشد که رمز عزت ما ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ببینید امام و رهبری در هر مقطع چطور بینی آمریکا را به خاک مالیدند. رهبری در خطبه اخیر نمازجمعه خود فرمودند دو ایام‌الله را به شما می‌گوییم یکی شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و دوم شکست ابهت آمریکا با اصابت موشک‌هایی که به پایگاه‌های آن‌ها زده شد. خیلی از کشورهای اروپایی در برابر آمریکا نوکر شدند و ذلیل شدند و آنچه در برابر آمریکا ایستاد قدرت ایران بود یعنی قدرت اسلام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آمریکا امروز توطئه دیگری دارد و باز هم شکست می‌خورد و از این طرحی که داده خارج می‌شود که اسمش را معامله قرن گذاشته است. نگو معامله قرن بگو رسوایی قرن. کدام معامله؟ خود جنایتکاران‌تان نشسته‌اید و تصمیمی گرفته‌اید و لعنت خدا بر شما و تصمیم‌تان. همه داد زدند که این چه طرح خطرناکی است. محمود عباس می‌گوید «این‌ها قدس را فروختند قدس که فروشی نیست». این معامله نبود این توطئه و خیانت بود و ملت فلسطین حتما این را رد خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما تروریسم نیستیم و اهل مبارزه با تروریسم هستیم. این معامله ننگ حامل خیانت‌های شماری از سازمان‌های عربی است. هیچ معامله‌ای نمی‌تواند حقوق فلسطینی‌ها را در سرزمین خودشان پایمال کند. آقای ظریف می‌گوید این یک کابوس در منطقه است و این طرح را آمریکا به رژیم صهیونیستی اعطا کرد و خواستار کنار گذاشتن مقاومت شده است.

موحدی کرمانی گفت: آمریکا هر روز ننگ جدیدی می‌آفرینی و جنایت نویی مرتکب می‌شوی و این آرزو را به گور خواهی برد و هم‌ اینک مشت‌های گره کرده آزادی‌خواهان جهان متوجه توست و همه می‌گویند مرگ بر آمریکا. از شهادت برادر عزیزمان مدتی گذشته اما من باز دریغ می‌دانم که نام ایشان را در خطبه نبرم، این تشییع جنازه یک امر شبه معجزه‌ای بود. این چه بود؟ این را باید تحلیل کرد. تحلیل‌گران در این مورد کتاب بنویسند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: شهید سلیمانی دل مردم را به دست آورد. چطور به دست آورد؟ دل‌ها با چه کسی است؟ دوست چه کسی هستند و دشمن چه کسی هستند؟ هرکس خدمت کند و به داد مظلوم برسد و نیکی کند مردم او را دوست دارند. شهید حاج قاسم این صفات را در حد اعلا داشت. نزدیکی کربلا محلی است به نام آمرلی و شهید سلیمانی متوجه شد اینجا خانواده‌های شیعی هستند و داعش ملعون آنجا جنایت می‌کند و گفت باید نجات دهم و برنامه ریخت همه شیعیان را از آنجا خارج کرد. شهید سلیمانی یادم هست در سخنی می‌گفت این داعشی‌ها بچه‌ها را سر می‌برند و او را روی پلو می‌گذارد و به مادرش می گوید بخور.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: من فکر می‌کنم ولو شهید سلیمانی شهید شده اما روح سلیمانی آمریکا را رها نمی‌کند. آدم‌های خوب را مردم دوست دارند و از آدم‌های بد متنفر هستند. عشق به امام(ره) و رهبر اینگونه است. نماز جمعه آن هفته را دیدید؟ این نماز را من و دیگران می‌خوانیم و خبری از آن جمعیت نیست. مسئولان کاری کنید که مردم شما را دوست بدارند و در فکر و غم مردم باشید.

نایب رئیس‌ دوم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: خطاب به مردم می‌گویم بدانید خداوند شما را فرمان داده که امانت‌ها را به صاحبان آن بدهید. کسی که در امانت خیانت می‌کند امانت را به او ندهید. بیدار باشید. همینطور لیستی را نگاه نکنید که از این چند تن خوشمان می‌آید پس رای دهیم و از این چند نفر خوشمان نمی‌آید پس رای ندهیم. ببینید می‌خواهد خدمت کند یا جیب خودش را پر کند و نزدیکان خود را در پست‌ها بگذارد. وظیفه شورای نگهبان این است که افراد صالح کاندید شود و شورای نگهبان اگر در این زمینه کوتاه بیاید به مردم جفا کرده است.

وی افزود: گول شعارها را نخورید. افرادی که شایستگی ندارند برای اینکه به مجلس بروند وعده می‌دهند. ببینید متدین است یا نه. شعارها را گوش ندهید. ما از شعار خسته شدیم. در شناخت افراد سعی کنید. اگر خودتان می‌توانید که افراد را بشناسید، و اگر نمی‌توانید از افرادی که اعتماد دارید سوال کنید. لیستی هم رای ندهید و ‌تک‌تک را بشناسید. افراد دینداری که سابقه درخشان دارند انتخاب کنید. بسیار مهم است سر صندوق‌ها حضور پیدا کنید. این میدان جنگ است. خدا نکند مطلع شویم که عده کمی شرکت کرده‌اند. اگر از هرکس گله دارید فعلا برای رضای خدا همه را کنار بگذارید و پای صندوق بروید و این حضور حداکثری دشمن را مایوس می‌کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به کسانی که در نهایت برای حضور در مجلس انتخاب می‌شوند گفت: بعد از آنکه انتخاب شدید این نصیحت‌ها را عمل کنید. بدانید که امانت است. صندلی مجلس چهارسال امانت در دست شماست. روز قیامت از خویشان و امانات از شما سوال می‌کنند. خداوند با تاکید می‌فرماید که با نعمت‌ها چه کردید. تمام سعی‌تان این باشد که قوانین مطابق اسلام باشد. از مرجع خود سوال کنید که آیا اسلامی هست یا نیست. در تصویب قوانین استفتاء وسع کنید.

موحدی کرمانی گفت: یادم هست زمانی که مجلس بودم آقایی کنار من بود به جای اینکه گوش کند به نامه‌های حوزه انتخابیه خود رسیدگی می‌کرد و موقعی که زمان رای دادن می‌شد می‌گفت آیا رای بدهم؟ انشاالله افراد خوب و شایسته‌ای انتخاب شوند. قانونی وضع کنید که جوان‌ها به سادگی بتوانند ازدواج کنند. در وضع قوانین سیاست‌های کلی نظام را مراعات کنید. انشالله خداوند به شما مردم توفیق دهد که خوب انتخاب کنند و پس از آن به انتخاب شوندگان توفیق دهد که خدمت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین