کد خبر: ۶۳۴۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

خطر پوسیدگی دندان با قند میوه‌ها

دندانپزشک متخصص ترمیمی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با گفت: بر خلاف تصور عموم، قند میوه ها نیز در پوسیدگی دندان ها تاثیر به سزایی دارد و تنها، مصرف شیرینی و قند زمینه پوسیدگی زایی را فراهم نمی آورد.
خطر پوسیدگی دندان با قند میوه‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سحر امیری نژاد اظهارکرد: هر چه میزان قند و چسبندگی مواد غذایی مصرفی بیشتر باشد، درصد پوسیدگی های دندانی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: رعایت بهداشت دهان و دندان پس از مصرف مواد غذایی نظیر موز که ph اسیدی و مانند کشمش، پفک و ... چسبندگی بالایی دارد، به منظور پیشگیری از پوسیدگی های دندانی لازم و ضروری است.

امیری نژاد توضیح داد: موادغذایی که قدرت چسبندگی و پوسیدگی زایی بالایی دارد، بهتر است در فاصله کم و یا به طور هم زمان مصرف شود .

وی با بیان اینکه هیچ منبع علمی مبنی بر این که گاز زدن سیب یا کرفس می تواند جایگزین مسواک باشد، وجود ندارد، اظهارکرد: معاینات دندانپزشکی در زمان طلایی با افزایش بهداشت دهان و دندان و بهره مندی از آموزش های بهداشتی می تواند از پیشرفت پوسیدگی ها پیشگیری کند.

این پزشک متخصص استفاده صحیح از مسواک، خمیردندان و دهانشویه ها را در پیشگیری از پوسیدگی های زودرس موثر دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از دهانشویه فلوراید به شرط آن که بلعیده نشود، نه تنها ضرری ندارد بلکه در پیشگیری بسیار موثر است.

وی نسبت به مصرف زیاد آبمیوه های صنعتی هشدار داد و تاکید کرد: از مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی های اسیدی به علت آنکه سطح دندانی را نرم و پروسه حل شدن را تسریع می کند، به شدت پرهیز کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین