کد خبر: ۶۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

گلایه عضو کارگزاران از ردصلاحیت‌ها: خروجی یکدست بودن مجلس و دولت در دوران احمدی‌نژاد چه بود؟ /صوفی: قالیباف توانایی تشکیل جریان سوم را ندارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: دولت با تشکیل مجلس اصولگرا یا باید تسلیم و همراه شود، که با روحیات آقای روحانی خیلی سازگار نیست، یا خود را آماده تحمل سختی ها کند.
گلایه عضو کارگزاران از ردصلاحیت‌ها: خروجی یکدست بودن مجلس و دولت در دوران احمدی‌نژاد چه بود؟ /صوفی: قالیباف توانایی تشکیل جریان سوم را ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، با اشاره به افزایش فشار بر دولت در صورت تشکیل مجلس یکدست اصولگرا، می‌گوید این اتفاق تازگی ندارد و کشور پیش از این هم چنین تجربه‌ای را از سر گذرانده، اگرچه با شکست روبه‌رو شده است.

اهم اظهارات طاهرنژاد را بخوانید؛

*{در پاسخ به این سوال که آیا ‌به نظر شما می‌توان کشور را با یک بینش و جناح سیاسی اداره کرد؟}: قبلاً هم بود، این شرایط را تجربه کرده‌ایم. در زمان آقای احمدی‌نژاد دولت و مجلس از یک جناح بودند و خروجی آن سه برابر شدن قیمت ارز، تورم ۵۰ درصدی و تحریم گسترده کشور بود. نهایتاً هم با برچسب گروه «انحرافی» از دولت خداحافظی کردند. پیشتر این تجربه رقم خورده و چیز جدیدی نیست.

*وقتی در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه رقابت نیست به این معنی است که اکثریت مجلس به دست یک جناح خواهد افتاد.

*اما این چیزی نیست که ندیده باشیم، در گذشته هم وجود داشته است. مجلس چهارم، مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم همه به همین شکل بود. در مجلس نهم هم که مجلس و دولت کاملاً یکپارچه بودند و سر یکدیگر قسم حضرت عباس می‌خوردند بدترین خروجی بعد از انقلاب را داشتیم.

صوفی:جناح اصلاح‌طلب سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت

همچنین ایسنا نوشت: یک فعال سیاسی اظهارکرد که جناح اصلاح‌طلب سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت.

علی صوفی با این اعتقاد که از یک نظر نتیجه انتخابات پیش رو کاملا مشخص است، افزود: به لحاظ جناحی نتیجه انتخابات مشخص است. جناح اصلاح‌طلب سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت، چون کاندیدایی ندارند که لیستی ارائه دهند و جریان اصولگرایی مجلس را به دست می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طیف قالیباف توانایی تشکیل یک جناح سیاسی سوم را در عرصه سیاسی کشور دارد گفت: خیر، حکم کلی جامعه نسبت به اصولگرایان،‌ با توجه به عملکردشان در سه دوره مجلس هفتم تا نهم و دو دوره ریاست جمهوری مشخص است. مردم فرق بین اصولگرایان نمی گذارند.

صوفی در ارتباط با علت کنارهگیری اصلاح‌طلبان از ارایه لیست انتخاباتی در تهران نیز گفت: آن‌هایی که باید در مجلس دهم منشاء اثر می‌شدند و مردم را از بحران‌های که با آن روبه‌رو هستند، نجات می‌دادند و شاخص ‌های اقتصادی را مثبت می کردند این توفیق را حاصل نکردند،لذا متاسفانه خود به خود توانایی سایر اصلاح‌طلبان در پیش‌برد امور از بین رفت.

وی در پایان گفت: اصلاح طلبان باید برخورد مناسبی از خود نشان می‌دادند. همه کاندیداهایشان رد صلاحیت شده و در تهران با حضور چند نماینده به خاطر عملکردشان ضعف نشان دادند. اگر شاخص ترین چهره ها هم می آمدند باز امید جلب اعتماد مردم بالا نبود. اصلاح طلبان بیخودی به مردم آدرس غلط ندادند. شورای اصلاح‌طلبان موضع حقیقی‌اش را بیان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین