کد خبر: ۶۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

بیانیه شورای اصلاح طلبان خوزستان: لیست کاندیدا برای انتخابات مجلس نداریم

شورای اصلاح طلبان خوزستان شامگاه چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد هیچ گونه لیست کاندیدایی را ارایه و معرفی نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در بخشی از این بیانیه که ضمن تاکید بر شرکت در انتخابات به عنوان اهم وظایف همه شهروندان آمده است: بنابراین حسب همان وظیفه شهروندی مطلوب اصلاح طلبی، ضمن شرکت در انتخابات، احزاب را مختار کرده تا اگر اعضای آنها در حوزه هایی حضور دارند، به صفت حزبی آنها را حمایت کنند و هیچ گونه لیستی تحت هیچ نام حقوقی اصلاح طلبی و یا جبهه ای اصلاح طلب یا ائتلاف تحت این عنوان در استان وجاهت نداشته و مورد تایید این شورا نیست.

این بیانیه می افزاید: احزاب اصلاح‌طلب استان خوزستان تا آخرین لحظات اعلام رسمی کاندیداهای تایید صلاحیت شده، به احراز صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب یا دارای شخصیت و مرام اصلاح‌طلبی که قابلیت نمایندگی اندیشه و مشی اصلاحات در خانه ملت را داشته باشند امیدوار بودند که متاسفانه این مهم به وقوع نپیوست.

بیانیه شورای اصلاح طلبان خوزستان: لیست کاندیدا برای انتخابات مجلس نداریم

در ادامه تاکید شده: جریان اصلاحات همواره و به ویژه در برهه حساس انتخابات، برخلاف برخی جریانها، نه تنها از نگاه بالا به پایین نسبت به بدنه اجتماعی خود اجتناب می کند، بلکه خود را ملزم به تمکین به رأی و نظر بدنه اجتماعی خویش دانسته و خود را از ابلاغ تکلیف به ملت فهیم و بزرگوار به هر شکلی برحذر می دارد.

مشارکت جدی اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات

همچنین در این بیانبه با تاکید بر انجام اصلاحات اساسی به عنوان تنها راه نجات کشور و عبور از بحرانهای پیش رو عنوان شده است: با پایبندی به گفتمان اصیل اصلاح طلبی، برنامه خود را همانند اصلاح طلبان سراسر کشور بر مشارکت جدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داده و از نیروهای کیفی و باتجربه خود برای حضور در صحنه دعوت به عمل آورد.

در این بیانیه با اشاره به حضور یکپارچه مردم با هر تفکری در وداع با سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام شد: مردم با این کار پیام واضحی را به دشمنان این مملکت به ویژه رئیس جمهوری نامتعادل و جنایتکار آمریکا ارسال کردند و نشان دادند برای صیانت از امنیت کشور تا پای جان ایستاده اند.

در ادامه تصریح شده است انتظار این بود که این همدلی مبنایی برای همگرایی ملی شده تا زمینه مشارکت فراگیر فراهم شود اما شوربختانه با حذف نیروهای اصلاح طلب به انحاء گوناگون که سخن در خصوص علت های آن تکراری شده و ملال آور، عملاً امکان فعالیت به صورت جبهه ای از اصلاح طلبان استان گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: اصلاح‌طلبان همواره انتخابات را فرصتی جهت تعمیق روابط ملت و حاکمیت تلقی کرده و اعتقاد راسخ به ایجاد زیرساخت توسعه سیاسی با توسل به خرد جمعی و صندوق رای، به عنوان یکی از فرصتهای رجوع به نظر آحاد ملت و ابزار تحقق مردم سالاری و شایسته گزینی داشته و دارند.

در پایان امده است از این رو بر اساس رسالت خود ملت فهیم ایران را به مشارکت فراگیر در این صحنه سرنوشت ساز دعوت می‌نماید، باور اصلاح‌طلبان بر ضرورت کادرسازی و ترغیب جوانان به مشارکت سازنده و فعال‌تر در کنش‌های سیاسی در چارچوب قانون اساسی و با هدف تقویت بعد جمهوریت نظام استوار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین