کد خبر: ۶۳۷۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

خبرهای از سینما و تئاتر

موافقت شورای پروانه نمایش با عرضه چهار عنوان فیلم داستانی، تدوین فیلم کوتاه "طلسم"، «دیدن این فیلم جرم نیست» متقاضی اکران نوروزی، روایت نادر مشایخی در مستند «نویز» و رونمایی از پوستر چهل هفت در آستانه اکران از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :

شورای صدور پروانه نمایش آثار غیر سینمایی با عرضه چهار عنوان داستانی بلند موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی، برای داستانی بلند "رفاقت"به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علی محمد طلایی ، "کانی پری" به تهیه کنندگی ، کارگردانی و نویسندگی جلال نصیری،"راه رفتن روی ریل"به تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی بابک شیرین صفت و "تو مشغول مردنت بودی" به تهیه کنندگی مجید صدیقی مورنانی، کارگردانی و نویسندگی مجتبی اسپنانی پروانه نمایش صادر گردید.

برای قسمت های جدید سریال" کرگدن"،" خواب زده" و" دل " پروانه نمایش صادر شد.

در این جلسه برای یک عنوان فیلم خارجی و یک عنوان تله تئاتر نیز پروانه نمایش صادر شد.

فیلم کوتاه «طلسم» تدوین شد

تدوین فیلم کوتاه «طلسم» به کارگردانی بهروز نشان و تهیه‌کنندگی کتایون کیخسروی به پایان رسید.

به گزارش مشاور رسانه‌ای، تدیون فیلم کوتاه «طلسم» به نویسندگی و کارگردانی بهروز نشان و تهیه‌کنندگی کتایون کیخسروی که اواخر پاییز در آبادان فیلمبرداری شده بود، به پایان رسید.
«طلسم» روایتگر داستان مردی است که با اسبش ارتباط عاطفی برقرار می‌کند.
عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: بهروز نشان، تدوین و فیلمبرداری: آرش خزایی، دستیار کارگردان و عکاس: سامان علی نژادیان، دستیار فیلمبردار: میلاد جعفری، طراح صحنه، لباس و گریم: مهرداد صیادی سامانی، مدیر تولید و پشتیبانی: یاسمین قدیری، آهنگساز: مهران رضایی، صدابردار: بهشاد مطیعی، دستیار صدابردار: شایان مصلی‌نژاد، صداگذاری: بهروز شهامت، تهیه کننده: کتایون کیخسروی، بازیگران: پیام امیرعبدالهیان و وفا رشیدی.

«دیدن این فیلم جرم است» باز هم متقاضی اکران نوروزی شد

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» متقاضی اکران نوروزی شد.
فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است سال گذشته هم بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر سی و هفتم، متقاضی اکران در نوروز 98 شد که این درخواست به سرانجام نرسید و پس از آن نیز حاشیه های عدم صدور پروانه نمایش فیلم به وجود آمد.

با این حال فیلم دیدن این فیلم جرم است برای اکران نوروزی سال 99 نیز متقاضی شده و باید دید بعد از رفع مشکلات مربوط به پروانه نمایش این فیلم، سازمان سینمایی اجازه اکران نوروزی این فیلم را صادر می‌کند یا برای دومین سال پیاپی «دیدن این فیلم جرم است» با این درخواست مخالفت می‌شود.

گفتنی است فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان تولید شده در باشگاه فیلم سوره محصول حوزه هنری است که بعد از جشنواره فیلم فجر سی و هفتم مشکلاتی در صدور پروانه نمایش آن رخ داد که این مشکلات چندی پیش با صدور پروانه نمایش فیلم مرتفع شده و فیلم آماده اکران عمومی در سینماهای کشور شد.

چگونگی زندگی میان کهکشانی از سروصدا به روایت نادرمشایخی در مستند «نویز»

فیلم مستند «نویز» با حضور استاد نادر مشایخی با موضوع محوری چگونگی زندگی میان کهکشانی از سروصدا به تهیه‌کنندگی پیام رفیعی و کارگردانی رضا سورانی آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی خانه مستند؛ شخصیت محوری این مستند نادر مشایخی است که براساس نظریات «جان کی» نورپرداز صدا و موسیقی و تجربیات خود ما را به درک جدیدی از سروصدا می رساند و مخاطبان را با مفهوم فرهنگ شنیداری به شیوه متفاوتی آشنا می‌کند.

شهرهای بزرگ امروز پر از سروصدا هستند و سوال اینجاست که آیا می توان همه ی صداها را خاموش کرد؟. میان شنیدن یا گوش کردن صداها آیا تفاوتی وجود دارد و در مستند «نویز» تلاش شده به این دو پرسش بنیادی با حضور نادر مشایخی به عنوان یکی از برجسته‌ترین موسیقیدان معاصر ایران پاسخ داده شود.

مستند «نویز» تلاش دارد تا رویکرد ما را به سروصدای شهری تغییر دهد و مخاطب این فیلم نه تولیدکنندگان سروصدا بلکه مخاطبان آن هستند و دستیابی به این راه حل که چگونه می‌توان در کلان شهری مانند تهران و در میان کهکشانی از صداها زندگی کرد ؟

مستند «نویز» به کارگردانی رضا سورانی و تهیه کنندگی پیام رفیعی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

رونمایی از پوستر رسمی فیلم چهل هفت در آستانه اکران

فیلم سینمایی چهل و هفت به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطا الله تبریزی تهیه کنندگی ناهید دل آگاه از 30 بهمن در سینماهای سراسر کشور اکران میشود.

خبرهای از سینما و تئاتر

به گزارش روابط عمومی،فیلم سینمایی چهل و هفت با شعار نه به خشونت علیه زنان از روز چهارشنبه 30 بهمن اکران می شود و در آستانه اکران این فیلم پوستر آن که توسط مریم برادران طراحی شده رونمایی و منتشر شد

فیلم چهل و هفت روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است

در این فیلم بازیگرانی همچون لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، رابعه مدنی، مهرنوش ستاری، بهنام مومنی، فرشته آلوسی، بهزاد داوری، احسان شاملو و محمدرضا غفاری ،با هنرمندی: حمیدرضا آذرنگ ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر حضور دارند.

عوامل این فیلم عبارتند از :نویسنده و کارگردان : احمد اطراقچی، علیرضا عطا الله تبریزی ،تهیه کننده : ناهید دل آگاه ،مدیر تولید : مدیر تولید :جواد سلیمانی وارش خیری،،جانشین تولید :ایمان قدسیان،دستیار تولید : سمیه مرادی، مجری طرح: خانه فیلم و تجربه ،مدیر فیلمبرداری: هاشم مرادی ،تدوین : فرامرز هوتهم ،موسیقی : ستار اورکی ،طراحی و ترکیب صدا : رامین ابوالصدق ،مدیر صدابرداری: امیر شاهوردی ،طراح چهره پردازی : سودابه خسروی ،طراح صحنه و لباس : غزل آلوسی ، روابط عمومی : علی زادمهر ،طراح و گرافیست : مریم برادران- بهزاد خورشیدی،طراح لوگو : احمد غلامی ،طراح و اجرای تیزر: سارا معلم - سپیده ناهید پور،موشن گرافی: سپیده معلم ،پست پروداکشن : وحید قطبی زاده،عکاس : مهران بختیاری ،اصلاح رنگ و نور : نیما دبیرزاده ( استودیو خط فرضی) ،پخش : فیلم آفرین

نمایش "نه" به ایران تماشا رسید
"نمایش نه "به طراحی و کارگردانی عاطفه مقدسی یک الی ١٦ اسفند ماه ساعت ٢٠:٣٠در سالن ایران تماشا به روی صحنه می رود.

نَه نمایشی است که مبتنی برحرکت که درقالب پرفورمنس آرت-الترناتیواجرا می‌شودکه درطول نمایش در،ده بخش حرکتی است که سعی در بیان زندگی تراجنسیتیها و دغدغههای این افراد درجامعه را دارد.

مجید کشاورز،مبینا محمدنژاد،اتنا محمدی،اوا مهماندوست،نگار والی دوست،سارینارمضانی،فرشاد کنعانی سادات،امیرحسین حسین عرب،حامد اسماعیلی،جواد رستمی،حامد حجامی،میثم شریف تبار،فائزه حسین زاده،عاطفه مقدسی در این نمایش نقش افرینی میکنند.
از دیگر عوامل این نمایش میتوان از فرهاد وحید دستیار کارگردان ، عاطفه مقدسی انتخاب موسیقی،مهشاد قصابها عکاس ،الهام مرادی طراح لباس و سهیلا انصاری مشاوره رسانه نام برد.

سامانه‌ دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی راه‌اندازی شد

سامانه‌ دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی برای انجام اموری چون ثبت‌وضبط و در دسترس قرار دادن شماره‌های متفاوت «ماهنامه‌ نمایش»، «فصلنامه‌ تئاتر» و کتاب‌ها و تولیدات نشر نمایش راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مدیریت دفتر پژوهش و انتشارات نمایش این اداره‌کل به منظور ثبت‌وضبط و در دسترس قرار دادن شماره‌های متفاوت «ماهنامه‌ نمایش»، «فصلنامه‌ تئاتر»، کتاب‌ها و تولیدات نشر نمایش و اطلاع‌رسانی در مورد نشست‌ها و سمینارهای پژوهشی که توسط این دفتر برگزار می‌شود، سامانه‌ای را با نام «نمایش» راه‌اندازی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از سامانه «نمایش» به آدرس https://namayesh.org/ مراجعه کنند.

نام صفحه‌ رسمی اینستاگرام این دفتر namayesh۱۳۷۸ است و برای ارتباط با سامانه‌ ذکر شده می‌توانید با شماره تلفن ۶۶۷۰۲۲۰۶ تماس بگیرید. شماره تماس دفتر پژوهش و انتشارت نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز ۸۸۹۲۰۳۶۱ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین