کد خبر: ۶۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

آمریکا کره جنوبی را تهدید کرد

برای نخستین بار آمریکا متحد خود کره جنوبی را آشکارا تهدید کرد که اگر هزینه پرداختی برای استقرار نظامیان آمریکایی را افزایش ندهد ، واشنگتن راهبردهای همکاری خدماتی دفاعی با نیروهای این کشور را تغییر خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دو کشور بارها در ماه های گذشته برای حل این مساله با یکدیگر ملاقات و رایزنی کرده اند اما هر بار گفت و گوهایشان به شکست انجامید.

آمریکا در ابتدا خواستار آن بود که سهم کره جنوبی برای تامین هزینه آرایش ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور از ۸۹۰ میلیون دلار به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

آمریکا کره جنوبی را تهدید کرد

با این وصف وقتی کره جنوبی چنین درخواستی را زیاده خواهی توصیف کرد ، واشنگتن تصریح کرد که این مبلغ می تواند تغییراتی داشته باشد ولی به هر صورت کره جنوبی باید سهم بیشتری را متقبل شود.

حالا خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی از تهدید آمریکا خبر داده است مبنی بر اینکه اگر کره نخواهد هزینه بیشتری متقبل شود آن زمان آمریکا برنامه همکاری با نیروهای کاری کره جنوبی را تغییر خواهد داد.

پنتاگون می گوید که اگر کره جنوبی در هفته های آینده با موضوع افزایش سهم خود موافقت نکند ما هم دربرنامه همکاری خدماتی نیروهای کره ای در پایگاه های نظامی آمریکایی تغییراتی خواهیم داد.

نزدیک به ۹ هزار نیروی خدمات کره جنوبی در پایگاه های آمریکایی فعال هستند که اگر طرفین در روزهای آینده توافق حاصل نکنند ممکن است در ماه آوریل شغلشان را از دست بدهند.

بنا به این گزارش ، دریادار ویلیام بایرن جی آر معاون ستاد کل ارتش آمریکا در اظهاراتی تهدید آمیز آورده است که اگر کره جنوبی با ما کنار بیاید آن زمان درباره این نیروهای خدماتی وضع بهتر خواهد بود در غیر این صورت راهبرد ما دربرابر آنها تغییر خواهد کرد.

وی افزود که این شرایط می تواند بر نیروهای خدماتی کره جنوبی و خانواده های آنها و همکاری دفاعی ترکیبی با این کشور تاثیرگذار باشد.

دو کشور دستکم ۶ بار رسما درباره تقسیم بندی هزینه ها برای افزایش سهم کره جنوبی گفت و گو کرده اند که هر بار به دلیل زیاده خواهی آمریکا شکست خورده است.

وزارت خارجه کره جنوبی و دولت این کشور بارها از سیاست های آمریکا در این زمینه انتقاد کرده اند.

پیش بینی می شود که مقام های ارشد دفاعی دو کشور هفته آینده در واشنگتن یک بار دیگر بر سر این موضوع گفت و گو کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین