کد خبر: ۶۳۸۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

واکسن کرونا کشف شد؟

ویروس کرونا اکنون تبدیل به چالشی جهانی شده و دانشمندان بی‌شماری از سراسر دنیا در حال کار شبانه روزی برای ساخت واکسن این ویروس هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان آمریکایی ادعا می‌کنند که شرکت مهندسی ژنتیک ایالت تگزاس موفق به کشف واکسن ویروس کرونا شده است.

به گزارش دیلی میل، آن‌ها اعلام کردند که پیشرفت جالبی در ساخت واکسن کرونا داشته اند و در حال آزمایش این واکسن ابتدا بر موش‌ها و حیوانات و در مرحله بعد انسان هستند.

واکسن کرونا کشف شد؟

دانشمندان گرفکس – هوستون ایالت تگزاس این موضوع را تائید کرده‌اند. این درحالی است که محققان انگلیسی از آزمایش واکسن خود بر حیوانات آزمایشگاهی خبر داده بودند.

ویروس کرونا اکنون تبدیل به چالشی جهانی شده و دانشمندان بی‌شماری از سراسر دنیا در حال کار شبانه روزی برای ساخت واکسن این ویروس هستند.

بیشتر واکسن‌های ساخته شده حاوی ویروس ضعیف شده اند که شکل غیرفعال پاتوژن را دارد تا به محققان آسیب نرساند.

محققان با ایجاد نقشه سه بعدی بر ویروس تغییراتی بر ساختار آن ایجاد کرده اند. شرکت گرفکس برای ساخت واکسن کمک مالی بالغ بر ۱۸.۹ میلیون دلار ارائه کرده است. اکنون واکسن بر حیوانات تست شده و در مرحله نخست و جدی آزمایشات بالینی بر انسان در دو مرحله تزریق صورت می‌گیرد و در نهایت با تائید به تصویب سازمان غذا و دارو در خواهد آمد.

این در حالی است که کشور چین نیز تحقیقاتی را در این راستا آغاز کرده است. یک مقام رسمی این کشور روز جمعه گذشته اعلام کرد که آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا به زودی آغاز خواهد شد.

تاکنون بیش از ۲۲۰۰ تن در سراسر جهان از ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و بیش از ۷۵ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند.

«زو نانپینگ» معاون وزیر علوم و فناوری چین در این ارتباط گفت: «چندین تیم تحقیقاتی در تلاشند تا تکنیک‌های مختلفی را برای تولید واکسن استفاده کرده تا زمینه را برای ساخت هر چه سریعتر واکسن فراهم کنند.»

با این وجود سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ممکن است ساخت واکسن یک سال یا بیشتر طول بکشد.

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
1
این کشور دیگه جای زندگی نیست . دیگه هیچ امنیتی نداریم . باعث و بانی همه اینها مسئولین هستند که با سیاستها اشتباه زمینه تحریم وکرونا را درست کردن . نمیدانم مردم چه گناهی کردن . تحریم باعث وابستگی بیشتر به چین شد و چاره ایی جز ارتباط با چین نداشتن از اونطرف طلاب چینی را هم آوردن تو کشور و یکی از دلایل شیوع کرنا بود.
سید یحیی مدنی لاریجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
2
با سلام و احترام خدمت شما عزیزان و دوستان گرامی که در باره ی این مسئله ی بسیار مهم ، نظرات جوانان بیکاری مثل منو ثبت میکنید تا شاید گره ای از معضل بیکاری جوانان باز شود .
بنده ۴۵ سالمه و متاسفانه پدرم مبتلا به سرطان شد و ۲۹ سال پیش فوت کرد، و هیج سرمایه ای نتونست پس انداز کند ، من ۲۰ ساله کار میکنم، چون سرمایه ندارم، نمیتونم مشغول به کاری که حرفه ی منه بشم ، اجازه مغازه ها بقدری زیاده که جرات اجاره کردن مغازه رو ندارم،
من ۴۵ سالمه و هنوز مجرد هستم، و میلیونها نفر مثل من ، همین مشکل رو دارند، ایران کشوز بسیار ثروتمندی است ، خواهش میکنم، بذارین تحریم ها برداشته بشه ، تا توی کشور خودم با سربلندی مشغول به کار بشم و مثل همه تشکیل خانواده بدم ،،. و رییس جمهور محترم ما نباید اجازه دهد تا وطن فروش هایی ،، امثال ،،، اکنون در کانادا با پول ملت ایران خیلی راحت زندگی میکنند ، خواهش میکنم جلوی فساد شدید مالی گرفته شود ،،،
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین