کد خبر: ۶۳۹۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

آرایشگاه‌های زنانه شیروان تعطیل شد

فرماندار شیروان گفت: آرایشگاه‌های زنانه این شهرستان خراسان شمالی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی تعطیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :

امین رضا مرآتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه تا زمان کنترل کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

آرایشگاه‌های زنانه شیروان تعطیل شد

وی همچنین گفت: قرار شد از فردا نانوایی های این شهرستان برای تحویل نان به مردم، دستکش یکبار مصرف داشته، و از دستگاه های کارت خوان استفاده کنند.

وی افزود: ۲ نانوایی در سطح شهر کشیک خواهند بود و در سوپرمارکت ها هم تنها باید نان بسته بندی عرضه شود.

فرماندار شیروان با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ وظیفه و مصوبه در زمینه پیشگیری از کرونا به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است گفت: برخی از پرستاران برای فعالیت در بیمارستان های این شهرستان در خارج از شیف خود اعلام آمادگی کرده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان هم گفت: اینک ۱۰۰ نفر که از شهرهای دیگر به این شهرستان آمده اند تحت کنترل و نظارت هستند و در حقیقت این افراد تا ۱۴ روز در فرنطینه خانگی به سر می برند.

دکتر علی آرمیده با بیان اینکه برای جلوگیری از این ویروس، دیوار مراقبتی افزایش یافته و مراکز پرخطر شناسایی شده است اظهار داشت: تاکنون ۲ مورد از افرادی که بیماری تنفسی داشتند تحت کنترل قرار گرفتند اما تست کرونای آنان منفی بود.

وی با بیان اینکه شهروندان باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند گفت: روستا به روستا و خانه به خانه آموزش های لازم داده شده است و روستاهای بزرگ برحسب نیاز یک روز در میان و یا هفته ای یکبار با محلولی که مضر محیط زیست نیست پاکسازی می شود.

آرمیده افزود: ۲ دستگاه آمبولانس ویژه برای بیماران احتمالی در سطح شهر در نظر گرفته شده، و تجهیزات لازم نیز برای ضدعفونی کردن هر خودرو انجام شده است و هر دو بیمارستان شهر، آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران تنفسی دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: بیمارستان آیت الله هاشمی با ۳۰ تخت برای پذیرش مبتلایان آماده شده است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین