کد خبر: ۶۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

آمار مبتلایان به کرونا در همدان به ۱۷۹ تن رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین گزارش‌ها تست کرونای ۱۷۹ بیمار در این استان مثبت اعلام شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر کرمی روز جمعه بیان کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

وی اضافه کرد: افزایش آمار مبتلایان به دلیل تحرکات جمعیتی، بازار رفتن ها، میهمانی و افزایش تماس‌های اجتماعی بین افراد است. براساس تحقیقات، علائم ابتلا به این ویروس با سپری شدن ۱۰ مشخص می شود از این رو همچنان از مردم می خواهیم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: رعایت اقدامات پیشگیرانه از جمله شستشوی مرتب دستان، خودداری از حضور در میهمانی و خروج غیرضروری از منزل از مهمترین راه ها در جلوگیری از شیوع این ویروس است.

کرمی با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی درمانی ما به عنوان مرجع خدمات جامع سلامت آماده خدمات رسانی به بیماران هستند، گفت: افراد می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خود و برای دریافت درمان اولیه و غربالگری ویروس کرونا به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: مردم در صورت داشتن هر گونه علایم سرماخوردگی به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و با پرهیز از هرگونه تماس با سایر اعضای خانواده، در اتاق جداگانه استراحت کرده و از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، شستشوی مرتب دست ها، رعایت آداب تنفسی و خودداری از سفرهای غیر ضروری و نرفتن از منزل به ویژه هنگام داشتن علائم سرماخوردگی را مورد تاکید قرار داد.

به گفته معاون وزیر بهداشت آمار جدید مبتلایان هزار و 237 نفر است و مجموع مبتلایان در کشور به ۱۹ هزار و ۶۴۴ تن رسید.

علیرضا رئیسی افزود: همچنین در مجموع ۶ هزار و ۷۴۵ نفر بهبود یافته ‌اند و ۱۴۹ نفر از دیروز تاکنون جان باخته‌اند که با احتساب این تعداد، مجموع جان‌باختگان به هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین