کد خبر: ۶۴۸۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵

شکست فیروزجا در مسابقات ۲۵۰ هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن

علیرضا فیروزجا در دور سوم مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن درحالی که از حریفش پیش بود بازی را باخت.
آفتاب‌‌نیوز :

روز چهارشنبه و از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن در دور سوم آغاز شد. در این مسابقات هشت شطرنج‌باز برتر و نامدار شطرنج جهان حضور دارند.

فیروزجا در مقابل هیکارو ناکامورا با ۳۲ سال سن و با ریتینگ ۲۷۳۶ قرار گرفت. ناکامورا در رده ۱۸ جهان قرار دارد. دور اول این دیدار با پیشتازی فیروزجا آغاز شد. درحالی که فیروزجا از ناکامورا پیش بود در اتفاقی غیرمنتظره ارتباط اینترنتی علیرضا قطع شد. مفسران بازی معتقد بودند که فیروزجا باید دور اول این مسابقات را برنده می شد. بعد از اتصال اینترنت که حدود سی دقیقه به طول انجامید داوران تصمیم گرفتند بازی را مساوی اعلام کنند. همچنین داوران مسابقه نمی توانستند که بازی را ادامه دهند زیرا که زمان گذشته بود و دو بازیکن به اندازه کافی به بازی مسلط شده بودند. از طرفی اگر برای فیروزجا برد زده می شد حتما حریف او اعتراض می کرد.

شکست فیروزجا در مسابقات ۲۵۰ هزار دلاری سوپرتورنمنت کارلسن

فیروزجا در بازی دوم که تمرکزش را به دلایل دور قبل از دست بود در حالی که باز هم در این دور وضعیت خوبی داشت شکست خورد.

در دور سوم که حدود ۲۷ هزار تماشاگر این مسابقات را دنبال می کردند علیرضا با بازی بسیار قوی حریف روبه رو شد. علیرضا در این دور هم نتوانست از برتری خود استفاده کند و از حریفش که محاسبات بسیار قوی انجام داده بود شکست خورد.

دور چهارم هم برای فیروزجا خوب پیگیری نشد و این شطرنج باز تن به شکست داد. شاید از بین رفتن تمرکز او در دور اول موجب شکست او در دورهای بعد شد. فیروزجا به این برد بسیار نیاز داشت اما سه امتیاز این مسابقات را به حریفش هدیه داد.

فیروزجا در این مسابقات امتیازی ندارد و برای اینکه موفق شود جزو چهار شطرنج باز پایانی باشد نیاز به برد در بازی های بعد دارد.

نفر اول شطرنج جهان با توجه به شیوع کرونا و لغو بازی‌های حضوری تصمیم گرفت که یک رقابت بسیار مهیج راه‌اندازی کند. او به دلیل این که علاقه‌مندان شطرنج در خانه‌ها بمانند و خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و با کیفیت‌ را احساس نکنند، تصمیم به این کار گرفت. این مسابقات در هفت دور برای هرشطرنج باز که شامل چهار بازی سریع است برگزار می شود و هر فرد در صورت پیروزی مستقیم برابر حریف ٣ امتیاز می گیرد.

در صورت تساوی دو بر دو، شطرنج بازی که در بازی سرنوشت (آرماگادون) پیروز شود برنده ٢ امتیاز خواهد بود و به بازنده یک امتیاز داده خواهد شد.

در پایان هفت دور چهار نفر اول به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد. نفر اول این دیدار ۷۰ هزار دلار برنده خواهد شد.

هم‌چنین نفر دوم می‌تواند جایزه ۴۵ هزار دلاری را برنده شود. در این رقابت برای تمامی شطرنج‌بازان جوایزی در نظر گرفته شده، به طوری که نفر آخر این دیدارها هم ۱۵ هزار دلار برنده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین