کد خبر: ۶۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۸
در پی انتشار مصاحبه «یدالله رؤیایی» انجام گرفت:

حمله دوباره «کیهان» به اعتمادملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پس از مدتی آتش‌بس، روزنامه «کیهان» بار دیگر انتقادات تند خود را از روزنامه «اعتمادملی» از سرگرفت. موضوع این واکنش تازه، درج مصاحبه‌ای از «یدالله رویایی»،شاعر معاصر، است. 

کیهان دراین‌باره نوشت: روزنامه «اعتماد ملی» در شماره 466 خود با اختصاص دو صفحه، اقدام به انتشار مصاحبه ای از یدالله رویایی- شاعر ابتذال گو و منزوی و وابسته به رژیم پهلوی- كرد. پیشتر بخش هایی از این مصاحبه در نشریه ضدانقلابی نیمروز چاپ لندن (79.3.27) به چاپ رسیده بود. 

کیهان می‌افزاید: «این مصاحبه اگرچه توسط مسعود نقره كار ضدانقلابی مقیم خارج كشور و وابسته به حلقه سایت گویا، صورت گرفته است، لیكن نویسنده روزنامه اعتماد ملی نیز در مقدمه ای با قراردادن «رویایی» در دایره محدود بزرگان شعر ایران او را فردی كه بیشترین تاثیر را بر نسل خود و بعد از خود گذاشته است(!) معرفی كرده و از وی با تمجیدی درخور یك فیلسوف یاد كرده است(!)». 

در ادامه خبرویژه «کیهان» آمده است: سوابق یدالله «رویایی» به نقل از برخی همفكران وی در «كانون نویسندگان» تیره و تار بوده است. در یك نمونه، هوشنگ گلشیری در گفتگو با مجله «چراغ» در سال 1359، وی را تنها شاعری معرفی كرده كه بدون هیچ مانعی در رژیم شاه می توانست آثارش را به چاپ رساند. 

این مطلب می‌افزاید: یدالله رویایی كه در حال حاضر ساكن پاریس است از طریق ابراهیم گلستان و فریدون هویدا در اواخر دهه چهل به محافل درباری راه یافت و به عنوان مشاور هنری به خدمت دفتر فرح پهلوی درآمد. وی كه یك كارمند ساده دارایی بود به مدد این ارتباطات توانست در مسند مدیركل مالی سازمان رادیو تلویزیون رژیم شاه درآید و در همین سالها با تصدی سرپرستی كمیسیون شعر و ترانه رادیو تلویزیون به روند ابتذال و ورود خوانندگان فاسدالاخلاق به صفحه تلویزیون شدت بخشید. 

وی كه در این مصاحبه خود را محور و اساسی ترین عنصر تشكیل «كانون نویسندگان ایران» معرفی كرده است کیهان با درج بخش‌هایی از مصاحبه رؤیایی ادامه داده: به گفته برخی از اعضای كانون نویسندگان، صرفا از عضویت در كانون برای ارتباط سیاسی كانون با مجامع و محافل وابسته سیاسی غربی بهره می گرفته تا جایی كه وی در اكثر رای گیری های مهم كانون نویسندگان حضور نداشته است. رویایی در این مصاحبه احمد شاملو را متهم به سرقت ادبی در كتاب «گیل گمش» كرده است. این در حالیست كه وی نیز در میان شاعران «شعر نو» به «شعر دزد مبتذل سرد» معروف است. 

کیهان می‌افزاید: گفتگوی رویایی با خبرنگار هفته‌نامه كیهان سلطنت طلبان چاپ لندن در اردیبهشت 1370در خصوص كتاب لبریخته هایش آنچنان رسوایی برای وی به ارمغان آورد كه وی را مجبور به ارسال نامه ای مبنی بر تكذیب مصاحبه‌اش كرد، تا جایی كه خبرنگار كیهان چاپ لندن با ارائه دست نوشته‌های رویایی، دروغ وی را برملا ساخت. 

در ادامه این خبر آمده است: شایان ذكر است رویایی در شصت و سومین اجلاس جهانی انجمن قلم از ریاست «انجمن قلم ایران در تبعید» كه خبر آن در كیهان سلطنت طلبان چاپ لندن (مورخه 1375.12.2) چاپ شده، بدلیل اعتراض به متن قطعنامه اجلاس كه در آن از تعدادی روحانی نمایان ضدانقلاب به عنوان قربانیان سانسور رژیم اسلامی نامبرده شده بود، استعفا كرد. رویایی گفت ما نمی توانیم از نویسندگان و شاعران سركوب شده حمایت كنیم و در عین حال هم از سركوبگران! این سركوب شده ها حمایت نماییم. 

کیهان در پایان یادآور شد که «چند سال قبل بیوگرافی و سوابق سیاه یدالله رویایی در سلسله پاورقی «نیمه پنهان» روزنامه كیهان در روزهای 14 و .15اردیبهشت 1381، به چاپ رسیده است». 

گفتنی است اوایل امسال و با طرح انتقاداتی از روزنامه «اعتمادملی» توسط کیهان، حملات متقابلی میان دو روزنامه شکل گرفت که پس از مدتی با دستور «مهدی کروبی»،دبیرکل حزب اعتمادملی، این تقابل موقتا خاتمه داده شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین