کد خبر: ۶۵۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

۸ راهکار برای کاهش چربی در بدن

عدم‌تحرک و کاهش فعالیت بدنی بدترین کار برای پوست است. قرنطینه خود سبب کاهش تحرک می‌شود. در نتیجه، سعی کنید با نرمش در خانه کالری بیشتری بسوزانید و از بروز سلولیت جلوگیری کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت- در دوران قرنطینه به دلیل کاهش فعالیت‌های جسمانی احتمال تجمع بافت چربی یا سلولیت در پوست افراد افزایش می‌یابد. این تجمع چربی معمولاً به صورت فرورفتگی‌هایی روی پوست نواحی خاصی از بدن از جمله بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران ظاهر می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ادامه به راهکار‌هایی برای جلوگیری از بروز سلولیت در پوست می‌پردازیم:

۸ راهکار برای کاهش چربی در بدن

۱- توقف استعمال دخانیات

سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در عروق و رگ‌ها و سبب تضعیف کلاژن می‌شود. در ارتباط با این موضوع بافت‌ها راحت‌تر آسیب می‌بینند و این بدان معناست که سلولیت ظاهر می‌شود. در نتیجه، برای جلوگیری از بروز سلولیت سیگار کشیدن را کنار بگذارید.

۲- نوشیدن مقادیر بیشتر آب

هیدراته‌شدن از طریق نوشیدن آب و خوردن مواد غذایی با محتوای آب بالا، چون خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و کرفس باعث قوی‌تر ماندن بافت‌ها می‌شوند و احتمال بروز سلولیت را کاهش می‌دهند.

۳- حمام آب سرد و گرم داشته باشید

هنگام حمام تنها از آب سرد و یا گرم استفاده نکنید بلکه برای مثال، دوش گرفتن با آب سرد را برای چند دقیقه انجام داده و سپس این کار را با آب گرم ادامه دهید. این کار باعث عملکرد بهتر عروق خونی و پمپاژ بهتر جریان خون می‌شود. این موضوع به کاهش احتمال بروز سلولیت کمک می‌کند.

۴-کاهش مصرف شکر

مصرف بیش از اندازه شکر باعث کاهش مقدار کلاژن در بدن شده که خود سبب پیری زودرس و افتادگی پوست و نمایان شدن سلولیت می‌شود.

۵- فعال بمانید

عدم‌تحرک و کاهش فعالیت بدنی بدترین کار برای پوست است. قرنطینه خود سبب کاهش تحرک می‌شود. در نتیجه، سعی کنید با نرمش در خانه کالری بیشتری بسوزانید و از بروز سلولیت جلوگیری کنید.

۶- قهوه بدون کافئین بنوشید

پلی فنول در قهوه و چای عناصری خوب برای مقابله با سلولیت هستند. اگر قهوه بدون کافئین می‌نوشید در آن صورت می‌توانید میزان بیش تری از قهوه را مصرف کنید به جای آن که یک فنجان قهوه پر کافئین بنوشید. این کار باعث کاهش تجمع سلولیتی در پوست شما می‌شود.

۷- پرتقال، لیمو و گریپ فروت مصرف کنید

این میوه‌ها سرشار از ویتامین ث هستند و باعث تقویت تولید کلاژن برای قوی نگه داشتن بافت‌های بدن می‌شوند.

۸- از کرم‌های خاص استفاده کنید

اکر از کرمی که حاوی مواد گرفته شده از چای سبز، گیاهان دریایی و فیتو کافئین است استفاده کنید این امر می‌تواند به جلوگیری از تجمع بافت‌های چربی در پوست شما کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین