کد خبر: ۶۵۶۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

توبه مورد تاکید شریعت و قانون است

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه به توبه در شریعت و قانون مجازات اسلامی به وضوح مورد تاکید واقع شده است، گفت: توبه چه در جرم سیاسی چه در سایر جرایم می تواند کاربرد داشته باشد، البته به شرطی که این مساله فقط در حد شعار نماند.
توبه مورد تاکید شریعت و قانون است
آفتاب‌‌نیوز :

یحیی کمالی‌پور در گفت وگو با ایسنا، درباره اظهارات محسنی اژه‌ای در خصوص در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین تصریح کرد: توبه در شریعت و دین ما به وضوح مورد تاکید واقع شده است . در قانون مجازات اسلامی هم به آن اشاره شده و حق توبه را به مجرم داده است، ولی در عملکرد دستگاه قضایی کارآیی لازم را نداشته است.

وی ادامه داد: معاون اول قوه قضاییه به موضوعی اشاره کرده است که یک اصل مسلم در شریعت و قانون است و اگر این اصل کاربردی شود، تاثیر بسزایی در بازگشت مجرمین به جامعه و اجرای رافت اسلامی داشته و حتی موجب بهبود نگاه‌های خارجی به دستگاه قضایی کشور خواهد داشت.

این نماینده شورای اسلامی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: توبه در شرایطی است که جنبه حق الله داشته باشد. آنجا که حق الناس مطرح باشد، رضایت شاکی خصوصی مقدم است. در شرایطی که جرم جنبه عمومی داشته باشد و حق الله مطرح باشد، توبه می تواند کاربرد داشته باشد چه در جرم سیاسی چه در سایر جرایم البته به شرطی که این مساله فقط در حد شعار نماند و کاربردی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین