کد خبر: ۶۵۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
قالیباف:

صهیونیست خواندن «بنتون» بداخلاقی‌سیاسی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-شهردار تهران صهیونیست خواندن «بنتون» به عنوان رییس یكی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های عرضه لباس را رد كرد و گفت: «اظهارنظرها پیرامون این مساله درباره شهرداری تهران را ناشی از بداخلاقی‌هایی می‌دانم كه به هر دلیلی در مجموعه حركت‌هایی سیاسی كشور وجود دارد».

به گزارش آفتاب، «محمد باقر قالیباف» در حاشیه چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگاران ادامه داد: «اظهار نظرهایی درباره ماجرای «بنتون» شده است كه اصل ماجرا توسط نهادهای رسمی دولتی تكذیب شده است». وی ابراز امیدواری كرد كه در آینده شاهد چنین بداخلاقی‌های سیاسی نباشیم.

شهردار تهران با اشاره به این كه تاكنون هیچ گونه اظهار نظر و صحبتی در این باره نكرده است، گفت: «علاقه به پاسخگویی به این اظهار نظرها را ندارم، ضمن آن كه شكایتی در این زمینه از برخی افراد نخواهم داشت».

وی در ادامه درباره مسایل مربوط به ستاد تبصره 13 و اتوبوسرانی، ‌گفت: «در هفته گذشته با مسوولان ستاد تبصره 13 جلسه‌ای داشتیم و هفته آینده نیز جلسه‌ای برگزار خواهیم كرد و شهرداری درباره كلیه اقدامات صورت گرفته در حمل و نقل عمومی و ترافیك پایتخت پاسخگوست».

قالیباف با بیان این كه نمی‌خواهیم ناهماهنگی‌های موجود در این بخش را ناشی از اختلاف بدانم، افزود: «اختلاف‌های موجود ناشی از تفاوت دیدگاه مسوولان دولتی و شهرداری است و امیدواریم در آینده شاهد تعامل و هماهنگی بیشتری باشیم».

به گفته وی «تمام اقدامات صورت گرفته در این بخش در چارچوب منطق، عقلانیت و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم بوده است».

شهردار تهران خاطر نشان كرد: «به دنبال ایجاد تنش در این بخش نیستم، زیرا ایجاد تنش در موضوعات ترافیك و حمل و نقل باعث ایجاد مشكل در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود و در نهایت مردم متضرر می‌شوند».

وی افزود: «مهر ماه امسال شش هزار و 500 اتوبوس در تهران به كار گرفته شده، این در حالیست كه همیشه 20 تا 25 درصد از ناوگان اتوبوسرانی به دلیل تعمیرات، اصلاحات، مشكلات فنی و تصادفات و همچنین سرویس‌های دوره‌ای متوقف هستند كه این میزان، ‌اول مهر ماه به صفر نزدیك شد».

قالیباف ادامه داد: «برخی مشكلات در این زمینه مربوط به سایر نهادها و ارگان‌هاست، به طور مثال اتوبوس‌های گازسوز شهرداری مجبورند، روزانه ساعت‌ها در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری متوقف شوند».

وی گفت: «در كل شهر تهران پنج ایستگاه سوخت‌گیری گاز وجود دارد كه متاسفانه دو تا سه ایستگاه خراب است».

شهردار تهران درباره BRT نیز گفت: «در حال حاضر هر اتوبوس BRT یك‌هزار و 200 نفر را جابجا می‌كند كه این تعداد در اتوبوس‌های معمولی حداكثر 650 نفر بوده و این امر بیانگر افزایش دو برابری ظرفیت اتوبوس‌ها بوده است».

وی درباره سازمان نظام مهندسی، با بیان این كه با این سازمان مشكلی نداشته‌ایم و تنها برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای شناسنامه فنی ساختمان وجود داشت، افزود: «در حال حاضر نظارت دقیق، كامل و مطلوبی بر ساختمان‌ها توسط مهندسان ناظر صورت نمی‌گیرد و حتی برخی مهندسان ناظر چهار نوبت بازرسی مقرر را انجام نمی‌دهند و حتی امضای برخی از مهندسان با وجود حضور در خارج از كشور، پای برگه‌های برخی ساختمان‌ها دیده می‌شود».

قالیباف همچنین پس از امضای توافقنامه صدور شناسنامه فنی ساختمان ضمن ابراز خرسندی از این موضوع گفت: «با امضای این توافقنامه بار سنگینی به دوش سازمان نظام مهندسی گذاشته شده، زیرا دارای بیشترین نقش در صدور شناسنامه فنی است و شهرداری نیز در این زمینه وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌داند كه سازمان نظام مهندسی را یاری كند».

وی گفت: «قطعا اعضای شورای شهر تهران نیز همراهی خوبی را با سازمان نظام مهندسی خواهند داشت تا این سازمان پشتوانه لازم را داشته باشد و دیگر شاهد به هدر رفتن سرمایه‌های ملی و انسانی در ساخت و ساز نباشیم».

شهردار تهران ادامه داد: «بارها رسانه‌ها از بنده سوال كردند، چرا آیین‌نامه شناسنامه فنی را امضا نمی‌كنم و پاسخ من این بود كه امضا كردن كار سختی نیست، بلكه ماهیت كار و آن چیزی كه در صحنه عمل رخ می‌دهد، مهم است، تا ستون‌ها انحراف نباید و اگر این انحراف صورت بگیرد، خوش به حال آن‌هایی كه امضا نكرده‌اند».

وی با بیان این كه شهرها قطب‌های جمعیتی، ‌قدرت، ثروت و معرفت هستند و شهر محل جدال ذینفعان و ذی‌نفوذان است، تصریح كرد: «بیشترین عرصه درگیری این دو گروه عرصه ساخت و ساز است».

قالیباف با بیان این كه ساخت و ساز قبل از این كه یك موضوع فنی باشد یك موضوع حقوقی و فرهنگی است، افزود: «با امضای توافق‌نامه صدور شناسنامه فنی بخش حقوقی آن انجام شد، اما برای تحقق موضوع فرهنگی باید حساسیت‌های لازم برای ساخت و ساز ایمن به وجود آید».

وی گفت: «برخی مهندسان ناظر نسبت به خانه‌ای كه حتی برای زن و فرزندش می‌سازد، حساسیت و دقت لازم را ندارند كه باید با توسعه فرهنگی، این حساسیت ایجاد شود، لذا نباید از پرداختن به موضوعات فرهنگی غفلت كنیم».

شهردار تهران با بیان این كه برای اجرایی شدن شناسنامه فنی باید تلاش كنیم تا از ساخت و ساز غیرایمن جلوگیری كنیم، گفت: «اگر از این پس ساخت و سازها مقاوم نباشد، نسل‌های آینده ما را محكوم خواهند كرد كه چرا با وجود داشتن آیین‌نامه و شناسنامه فنی چنین اتفاقی افتاده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین