کد خبر: ۶۵۸۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
از تماس‌های مداوم با اردوغان تا احمق خطاب کردن مرکل

افشای جزئیات مکالمات ترامپ با رهبران جهان

ترامپ در تعامل با رهبران خارجی دچار "توهم" است. او تصور می‌کرد که در صحبت با رهبران خارجی هر یک از آنان را جذب خود کرده است در حالی که واقعیت آن است که در مکالمات و صحبت‌ها ماهر نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "کارل برنشتاین" روزنامه نگار تحقیقی در گزارشی در شبکه خبری "سی ان ان" فاش ساخته که ترامپ در تماس‌های تلفنی با رهبران کشور‌های خارجی چگونه رفتاری داشته و چه گفته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شبکه خبری می‌نویسد: "اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا در بحث در مورد موضوعات جدی با رهبران خارجی در مکالمات تلفنی آماده نبوده است. این موضوع، دو تن از مشاوران امنیت ملی و مقام‌های نظامی و امنیتی سابق دولت ترامپ را به این نتیجه رسانده بود که او خود تهدیدی برای امنیت ملی امریکاست.

افشای جزئیات مکالمات ترامپ با رهبران جهان

این اطلاعات از طریق منابع‌آگاه در کاخ سفید و مقام‌های اطلاعاتی که با محتویات و جزئیات مکالمات ترامپ آشنا بوده‌اند به دست آمده‌اند.

آماده و حرفه‌ای نبودن ترامپ در مکالمات تلفنی با رهبران خارجی "جان بولتون" مشاور امنیت ملی سابق، "جیمز متیس" وزیر دفاع سابق، "رکس تیلرسون" وزیر خارجه سابق و "جان کلی" رئیس کارکنان کاخ سفید را به این نتیجه رسانده بودند که ترامپ خود می‌تواند امنیت ملی امریکا را با نوع رفتارش تهدید کند.

دو منبع آگاه می‌گویند آنان به این نتیجه رسیده بودند که ترامپ در تعامل با رهبران خارجی دچار "توهم" است. او تصور می‌کرد که در صحبت با رهبران خارجی هر یک از آنان را جذب خود کرده است در حالی که واقعیت آن است که در مکالمات و صحبت‌ها ماهر نبوده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که تماس‌های تلفنی ترامپ با پوتین نگران‌کننده است چرا که ترامپ درباره پایان دادن به حضور نظامی امریکا در افغانستان با رئیس‌جمهوری روسیه صحبت کرده، اما هیچ بحثی میان آنان درباره خبر مبنی بر پیشنهاد جایزه از سوی دولت روسیه به طالبان برای کشتن امریکایی‌ها در افغانستان مطرح نشده بود.

به گفته منابع آگاه، بیش‌ترین تعداد مکالمات تلفنی ترامپ با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه بوده و برخی اوقات دست‌کم دو بار تماس از کاخ سفید با او به دستور مستقیم ترامپ صورت می‌گرفت. همچنین، در جزئیات داده‌ها مشخص شده که ترامپ در مکالمات خود با رهبران زن رفتاری "تحقیرآمیز" و "ناپسند" در قبال آنان داشته است به ویژه در مورد "ترزا می" نخست وزیر سابق بریتانیا که ترامپ او را فردی "ضعیف" و "فاقد شجاعت" قلمداد کرده بود و "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان را "احمق" خوانده بود.

منابع آگاه می‌گویند آنچه ترامپ به مرکل می‌گفت و توهین‌های او باورنکردنی بوده‌اند. این منابع می‌گویند او سعی داشت زنان را در مکالمات آزار کلامی دهد و کاری کند که آنان ضعیف به نظر رسند چرا که او معتقد است باید با فردی که ضعیف به نظر می‌رسد سخت‌تر رفتار کرد. او همچنین در گفتگو با ترزا می‌برخورد وی با برگزیت یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ناتو و مسائل مهاجرتی را احمقانه خوانده بود. یک منبع آگاه می‌گوید ترزا می‌معتقد بود رفتار ترامپ زننده است".

سی ان ان در ادامه می‌نویسد: "او در صحبت با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی و "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در مورد ثروت، نبوغ و دستاورد‌های عالی خود به عنوان رئیس‌جمهور امریکا می‌گفت و اشاره می‌کرد که روسای جمهوری پیش از او نادان بوده‌اند. او در مکالمات خود با پوتین و اردوغان از تحقیرکردن "جورج دابلیو بوش" و "باراک اوباما" روسای جمهوری سابق امریکا لذت خاصی می‌برد".

"سی ان ان" اشاره کرده که بیش از ده‌ها تن از مقام‌هایی که به مکالمات تلفنی ترامپ گوش داده بودند یا متن آن را خوانده بودند در فاصله زمانی چهار ماهه تا ماه ژوئن موثق بودن داده‌ها را تایید کرده‌اند. آنان تایید کرده‌اند که ترامپ در گفتگو با "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا، "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "اسکات موریسون" نخست وزیر استرالیا لحنی پرخاشگرانه و خصمانه داشته است؛ مشابه لحنی که در مورد برخورد با شیوع ویروس کرونا در مکالمه با فرمانداران امریکا از آن استفاده کرده بود.

"سی ان ان" اشاره می‌کند که مکرون در مکالمات خود سعی می‌کرد تا ترامپ را متقاعد به تغییر سیاست‌هایش در قبال ایران و برجام و مسائل اقلیمی و محیط زیستی کند، اما ترامپ با لحنی تند از لزوم افزایش سهم هزینه اروپایی‌ها در ناتو و در انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی باز اروپایی‌ها سخن می‌گفت.

"سی ان ان" می‌نویسد تماس ترامپ با پوتین و اردوغان ناشیانه بوده و او آمادگی صحبت درست با آنان را نداشته و این مکالمات احتمالا توانسته دستاویز سرویس‌های امنیتی خارجی برای سوء استفاده باشد. منابع آگاه گفته‌اند ترامپ در گفتگو با پوتین دائما از خود و موفقیت‌های بی‌سابقه‌اش در بهبود وضعیت اقتصادی امریکا تعریف کرده است و خواسته نشان دهد که باهوش‌تر و قوی‌تر از روسای جمهوری سابق امریکا است. یک منبع آگاه می‌گوید ترامپ در مکالمه با پوتین سعی داشته خود را تاجری موفق نشان دهد تا احترام پوتین را جلب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین