کد خبر: ۶۶۳۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
برخی جمهوری‌خواهان معتقدند ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است

آرزوی جمهوری‌خواهان ثروتمند برای شکست ترامپ در انتخابات نوامبر

رویکرد اخیر این طیف از جمهوری‌خواهان باعث قطبی‌ترشدن فضای سیاسی در امریکا شده است. کارزار "هرگز ترامپ"ِ جمهوریخواهان مخالف ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق نشد او را از کرسی ریاست‌جمهوری دور کند. با این حال، امسال وضعیت فرق می‌کند. حجم پول بیشتری برای کمک به باخت ترامپ هزینه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "جیمی توش" که یک مزرعه کشت غلات چند میلیون دلاری را در تنسی تحت مالکیت خود دارد در تمام طول عمرش جمهوری‌خواه بوده است. او از کاهش مالیات و اکثر اهداف و برنامه‌های "دونالد ترامپ" حمایت کرده بود. اکنون، اما او برای شکست ترامپ در انتخابات نوامبر پول هزینه می‌کند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری "رویترز" در گزارشی با اشاره به چرخش ثروتمندان جمهوری خواه در موضع‌گیری‌شان در قبال ترامپ و تلاش‌شان برای کمک به باخت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا به دلایل رویگردانی آنان از ترامپ پرداخته است.

آرزوی جمهوری خواهان ثروتمند برای شکست ترامپ در انتخابات نوامبر

این خبرگزاری می‌نویسد: "توش" صاحب مزرعه می‌گوید در ۸۰ درصد موارد با ترامپ موافق است، اما نمی‌تواند کنار فرد دروغگویی، چون او بایستد. "توش" یکی از ده‌ها محافظه‌کار ثروتمند امریکایی است که معتقدند ترامپ تهدیدی برای دموکراسی و سلامت حزب جمهوری‌خواه در بلندمدت است. آنان فعالانه در تلاش برای حمایت از "جو بایدن" نامزد دموکرات‌ها هستند تا او بتواند ترامپ را در انتخابات شکست دهد. این میلیونر‌های جمهوری‌خواه به کارزاری تحت عنوان "پروژه لینکلن" کمک مالی می‌کنند که هدف‌اش را جلوگیری از انتخاب دوباره ترامپ اعلام کرده است. این کارزار نشان می‌دهد که ترامپ از جمهوری‌خواهان در حال دور شدن است. واکنش او نسبت به شیوع کرونا و رفتارش در قبال برخورد خشن پلیس با معترضان به نقص حقوق سیاه‌پوستان نیز در دورشدن ثروتمندان جمهوری‌خواه از او موثر بوده‌اند".

"رویترز" در ادامه می‌افزاید: رویکرد اخیر این طیف از جمهوری‌خواهان باعث قطبی‌ترشدن فضای سیاسی در امریکا شده است. کارزار "هرگز ترامپ"ِ جمهوریخواهان مخالف ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق نشد او را از کرسی ریاست‌جمهوری دور کند. با این حال، امسال وضعیت فرق می‌کند. حجم پول بیشتری برای کمک به باخت ترامپ هزینه شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقام‌های سیاسی سابق دولت "جورج دابلیو بوش" و مشاوران امنیت ملی سابق دولت‌های جمهوری‌خواه نیز مخالف ترامپ هستند. با این حال، ترامپ هنوز هم در میان توده هواداران جمهوری‌خواه محبوب است و توانسته ۵۵ میلیون دلار کمک مالی برای کارزار انتخاباتی‌اش جمع‌آوری کند در حالی که "پروژه لینکلن" تنها توانسته ۲۰ میلیون دلار جمع آوری کند.

آرزوی جمهوری خواهان ثروتمند برای شکست ترامپ در انتخابات نوامبر

"توش" که ۱۱ هزار دلار به کارزار پروژه لینکلن کمک مالی کرده می‌گوید تا زمانی که ترامپ ساقط نشود از نامزدی جمهوری‌خواه حمایت نخواهد کرد. پروژه لینکلن در واکنش به سوء مدیریت ترامپ در زمینه بحران‌های اقتصادی و بهداشتی و تشدید تنش‌های نژادی، او را هدف حمله قرار داده است.

آرزوی جمهوری خواهان ثروتمند برای شکست ترامپ در انتخابات نوامبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
3
مسائل داخلي آمريكا به ما ربطي نداره . ما اگه مرد عمل هستيم مشكلات خودمونو حل كنيم . سرنوشت كشور نبايد و نبايد به تحولات آمريكا گره بخوره .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین