کد خبر: ۶۵۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰

پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعلام کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اکبری اظهار کرد: از ابتدای اسفند پارسال تا نیمه تیر ماه سال جاری که کشور با شیوع بیماری کرونا مواجه بود، این بانک بیش از ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۹۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری نیز به سه میلیون فقره می‌رسد.

پرداخت ۹۰۰ هزار فقره تسهیلات در دوران کرونا

وی همچنین گفت: بانک مهر ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ به‌ترتیب ۷۵۱هزار، یک میلیون و ۲۳۰هزار و دو میلیون و ۲۷۹هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸۲هزار، ۱۳۰هزار و ۲۲۰هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. تعداد تسهیلات پرداختی از سوی بانک مهر ایران، در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به‌ترتیب ۶۳ و ۸۳ درصد نسبت به سال قبل از خود افزایش یافته است. مبلغ تسهیلات پرداختی نیز در این دو سال به‌ترتیب ۵۹ و ۷۲ درصد نسبت به سال پیش از خود با افزایش روبرو بوده است.

اکبری یادآوری کرد: این بانک تمام منابع خود را بر اساس عقد قرض‌الحسنه جذب کرده و بر اساس همین عقد نیز تسهیلات خود را پرداخت کند. این بانک تنها ۵ درصد منابع قرض‌الحسنه کشور را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بانک مهر ایران خبر داد: این بانک اکنون نزدیک به ۹ میلیون نفر مشتری دارد که نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد در سال ۱۳۹۸ به جمع مشتریان بانک اضافه شده‌اند. تنها در سه ماه ابتدایی سال جاری نزدیک به ۴۰۰هزار نفر، مشتری بانک مهر ایران شده‌اند. تعداد مشتریان بانک مهر ایران در سه سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۴۰ درصد در هر سال افزایش داشته است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی بانک مهر ایران برای تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات، گفت: امکان درخواست تسهیلات به‌صورت آنلاین را فراهم شده است. مشتریان بانک مهر ایران برای دریافت تسهیلات، تنها یک بار نیاز به مراجعه به شعبه دارند و آن هم هنگام معرفی ضامن و ارائه مدارک است. همچنین حذف ضامن برای پرداخت تسهیلات و ارائه تسهیلات بر اساس اعتبارسنجی مشتریان نیز به‌طور آزمایشی در حال انجام است.

مدیرعامل بانک مهر ایران در انتها یادآوری کرد: این بانک همچنین فراتر از وظایف خود و در قالب مسئولیت اجتماعی، اخیراً با تخصیص بخشی از بودجه تبلیغاتی خود، ۵۰۰هزار خانه روستایی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام را تحت پوشش بیمه حوادث درآورد که این کار نیز تقدیر مسئولان مختلف کشوری و استانی از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و... را در پی داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین