کد خبر: ۶۵۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

ابتلای مجدد شماری از شهروندان شیروانی به کرونا

فرماندار شیروان گفت: هشت نفر
ابتلای مجدد شماری از شهروندان شیروانی به کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

امین رضا مرآتی یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: از اول تیرماه شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا هستیم که زنگ خطر را در این شهرستان به صدا در آورده است.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده کادر درمان در با مقابله با ویروس کرونا گفت: انصافا کادر درمان در این زمینه سنگ تمام گذاشته و حالا نوبت همراهی مجدد مردم است تا همانند روزهای اول شیوع کرونا پای کار بیایند.

مرآتی افزود: از دوشنبه اگر کارمندان دستگاه های اجرایی، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نکنند و یا ارباب رجوع بدون ماسک ‌را پذیرش کنند برخورد قانونی می شود.

فرماندار شیروان گفت: تالارهای سطح شهر طبق مصوبات قبلی باید حتما با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و از دوشنبه نظارت ها جدی تر خواهد شد و از مدیران این مجموعه ها می خواهیم حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند تا مجموعه ای پلمب نشود.

مرآتی افزود: شهروندان باید تا حد امکان از برگزاری مراسمات جشن و عزاداری خانگی خودداری کنند و سلامت خود و نزدیکان خود را به خطر نیندازند، در پمپ بنزین ها حتما باید دستکش و مواد ضدعفونی گذاشته شود و سالن های ورزشی سطح شهر باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: از فردا نظارت ها بر این امکان تشدید و تمامی مکان های بازی و ورزشی در پارک ها تعطیل می شود.

فرماندار شیروان اظهار داشت: بیشترین ابتلا به کرونا در کشور را آقایان تشکیل می دهند اما در شیروان بیشترین‌آمار مبتلایان‌کرونا مربوط به جامعه بانوان است که آمار ابتلای بالای بانوان به کرونا می تواند بنیان خانواده ها را با مشکل مواجه کند لذا می طلبد رعایت نکات بیشتری صورت پذیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا در مقایسه با دو هفته گذشت رو به افزایش است.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد و جاجرم در حالت نارنجی هستند و اسفراین، گرمه، راز و جرگلان نیز زرد و مانه و سملقان نیز در وضعیت سفید قرار دارد.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین