کد خبر: ۶۶۴۶۲۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
قیمت آپارتمان در تهران به متری ۲۱ میلیون رسید

تحولات بازار مسکن در تیرماه؛ داغ گرانی بر پیشانی شهر

قیمت واحدهای مسکونی در شهر تهران عجیب‌تر و سریع‌تر از هر زمان دیگری در حال افزایش است و هر روز دست تعداد بیشتری از شهروندان را از رویای خرید خانه کوتاه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

بانک مرکزی در گزارش تیر ماه خود از تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران، از رشد عجیب معاملات در این ماه خبر می‌دهد. در تیرماه امسال ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهر تهران معامله شد، رقمی که نسبت به ماه مشابه سال قبل، رشد ۱۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آپارتمان متری ۲۱ میلیون

اگرچه خبر افزایش قیمت خانه به تازگی خبر ساز شده است اما مدت‌هاست که بازار مسکن هر ماه با افزایش شوکه‌کننده قیمت خانه، به کار خود بدون وقفه ادامه می‌دهد. از فروردین ماه تا امروز، ما هر ماه شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت‌ها نسبت به ماه قبل هستیم. در تیرماه نیز، هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران با متوسط قیمت ۲۰ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ماه قبل ۱۰.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۶.۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. در واقع ما در سال جاری هر ماه شاهد افزایش حدود ۲ میلیون تومانی قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران هستیم.

تحولات بازار مسکن در تیرماه؛ داغ گرانی بر پیشانی شهر

معاملات بیشتر می‌شود

اگرچه قیمت واحدهای مسکونی سیری صعودی دارد و انتظار می‌رود، از میزان معاملات هر روز کاسته شود اما شرایط نامساعد و بازار هیجانی از رشد خرید و فروش خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد نگرانی از گران‌تر شدن و عقب ماندن از چرخه اقتصادی باعث شده بسیاری تن به خرید خانه آن هم با قیمت‌های سرسام آور دهند. در خرداد ماه، ۱۰ هزار و ۸۰۰ مورد معامله در بنگاه‌های ملکی تهران ثبت شد که این تعداد در تیر ماه، به ۱۴ هزار و ۴۷ واحد مسکونی معامله شده رسیده است.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی در شهر تهران به تفکیک عمر بنا نشان می‌دهد، آپارتمان‌های تا ۵ سال با ۳۸.۶ درصد بیشترین سهم را از میان واحدهای معامله شده داشته‌اند.

۱۵ درصد معاملات برای منطقه ۵

از میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ به پرمعامله‌ترین منطقه شهرت دارد. در تیرماه نیز منطقه ۵ با سهم ۱۴.۹ درصدی از کل معاملات، همچنان در صدر معاملات شهر تهران قرار دارد. مناطق ۴ و ۲ نیز به ترتیب با سهم‌های ۸.۷ و ۸.۶ درصدی در جایگاه بعدی قرار دارند.

۱۲ میلیون گران‌تر در یک ماه

نگاهی به گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران می‌اندازیم. طبق آمارها، کسانی که در منطقه ۱ تهران اقدام به خرید واحد مسکونی کرده‌اند، بابت هر متر مربع آپارتمان خود متوسط ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرده‌اند. حدود ۱۲ میلیون تومان گران‌تر از ماه پیش چرا که در خرداد ماه همین واحد مسکونی به قیمت هر متر مربع ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. در مقابل، منطقه ۱۸ کمترین قیمت را در میان واحدهای معامله شده شهر داشته است. البته این رقم به هیچ وجه ارزان و کم به نظر نمی‌رسد چرا که خریداران منطقه ۱۸ هر متر مربع واحد مسکونی‌شان را با متوسط ۹ میلیون و ۶۳ هزار تومان تهیه کرده‌اند. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال ۹۸، به ترتیب ۵۱.۸ و ۵۸.۲ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهند.

بیشترین سهم‌داران بازار

از میان پرفروش‌ترین‌ها، واحدهای مسکونی با دامنه قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر متر مربع، با سهم ۹.۷ درصدی، بیشترین میزان فروش را در میان آپارتمان‌ها داشته است. بد نیست بدانیم، در ماه پیش، عنوان بیشترین واحدهای فروخته شده به آپارتمان‌های هر متر مربع ۱۲ میلیون تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق داشت. همچنین، واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۱۴.۲ درصد بیشترین متقاضیان خرید را داشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
3
15
تا مثلث نحس هست .
همین اوضاع هست .

1. اسراییل ستیزی
2. شیفتگی هسته ای
3. نا رضایتی سازمان ملل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
درود بر عباس آخوندی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
8
افزایش نرخ مسکن و خودرو (بخصوص خودرهای خارجی) بزرگترین عامل به هم ریختن بازار دلار و طلا هست.طرف یه ماشین خارجی مدل ۲۰۱۷ رو که نهایتا سال ۹۶ پانصد میلیون قیمت داشته چند میلیارد میفروشه و وارد بازار دلار و طلا میکنه.در ملک هم همین وضعیت رو داریم الان قیمت خونه تو یه جای متوسط تهران چند صد هزار دلار هست.سال ۹۷ جلوی افزایش نرخ دلار رو گرفتن و اونهم تنها یک دلیل داشت اینکه بازار ملک و خودرو رشد بسیار کمتری نسبت به رشد نرخ دلار داشتن الان همه اجناس از نرخ دلار جلو زدن
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
13
ملت به نون شب محتاجند کی دیگه میتونه خونه بخره.این خریدوفروشا همش مال املاکیا و دلالاست.
شیرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
2
6
دروغ میگید ....مسکن بخاطر تورم بالا خریدوفروش نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
9
وقتی یه پراید حلبی بشه۱۰۰تومن شکی نیس ملک هم اینجوری بالابره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
2
5
تا زمانی که محدودیت برای مالکیت زمین و خانه نباشد همین وضع است چون مردم دیگه هیچ اعتمادی به دولت و پول ملی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
7
10
دوستان املاکی ها هیچ قراردادی ثبت نکردن .وبه علت گرانی مسکن مردم پولی ندارن که خونه بخرن . این برای بازار گرمی است .خونه دیگر تا ریزش نکند قیمتها .برای همیشه رکود است .وانشا اله با مصوبات جدید مجلس ریزش عجیب در راه است
پاسخ ها
صابری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مثل زمان مسکن مهر که باعث شد قیمت الان یکدفعه جهش کنه وقتی دولت همه عوامل تولید مسکن رو گرون می‌کنه ریزش قیمت مسکن بخاطر قوانین ناعادلانه موجب عدم ساخت مسکن و بعدش گرونی مجدد میشه
کارشناس.اقتصادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
سلام.واقعا.اینطور.نیست.چون.امار.غلط.است.اما.امار.وشنیده.ها.اینکه.مالکان.اقدام.به.فروش.واجاره.دادن.نمودند.بعلت.بازار.کساد.و.کرونا.خریدار.کم.شده.تقریبا.رکود.معاملاتی.را.نشان.میدهد.مثل.پراید.نجومی.ولی.معامله.ای.صورت.نمیگیرد.بازم.سوداگران.تلاش.دارند.موضوع.وارونه.جلوه..دهند.و.از.اب.گل.الود.ماهی.بگیرند.اکنون.که.سازکار.دولت.براین.است.که.حباب.مسکن.شکسته.شود.وقیمت.واقعی.شود.ولی.سوداگران.و.سفته.بازان.دست.کارشان.برنمیدارند.و.قوه.نحترم.قضاییه.اقداماتی.در.مورد.مالیات.خانه.های.خالی.در.دست.اقدام.دارد.و.نشانه.ها.حاکی.از.ارزان.شدن.مسکن.را.نشان.میدهد.و.قصر.نشینان.لاکچری.در.حال.فروش.ملک.خویش.هستند.در.اگهی.های.شیپور.وسایر.اگهی.های.فروش.مشهود.است..........انشاالله.با.ترکیدن.حباب.مسکن.جوانان.صاحب.خانه.شوند.واسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
1
1
اینها. همان. هایی هستند که. چندین خونه دارند حالا دارند به نام. خانواده درجه دو خودشون می کنند که اگه. دولت. از خواب بیدار شد خواست. مالیات بگیره. فرار کنند و دور بزنند الهی. نخوردنش من. که بعداز سی سال زندگی هنوزم. خونه ندارم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
1
این خانه ها را کی میخره با کار کردن که نمیشه وام هم که این قدر نمیدهند تنها دلالها وزدوبند کن ها واختلاس گرها ودزدها وخوبش هم ارث بهشان رسیده ها وپول وارز ازخارج اورده ها این دوسه تای اخری درصدشان کمتر از انگشتان دستند که جزو خریدارانند بقیه دلالها ورانتها وکسانی هستند که پول برایشان اصلا معنی ندارند میخوان یا ارزش پولشان به اصطلاح حفظ شود وکم نشود خوباش به اقتصاد کشور لطمه بزنند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
2
مملکت بی صاحب وبی دروپیکر این مملکت هست
ابوذر رصوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
2
سلام
سال جهش مبارک
قیمت مسکن از اول ۹۷ تا امروز جهش ۱۰۰۰درصدی دارد
قیمت خودرو از اول ۹۷ تا امروز جهش ۱۰۰۰درصدی دارد
قیمت لوازم خانگی و خوراکی که سلطان جهش بوده اند
باز هم سال جهش مباک
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین