کد خبر: ۶۶۴۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

سرماخوردگی معمولی چه تاثیری در ابتلا به کرونا دارد؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد سرماخوردگی معمولی می‌تواند مصونیت در برابر بیماری کووید-۱۹ را تقویت کند.
سرماخوردگی معمولی چه تاثیری در ابتلا به کرونا دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان در بررسی خود دریافتند سرماخوردگی معمولی می‌تواند به مصونیت در برابر بیماری کووید-۱۹ حتی در افرادی که به کروناویروس جدید آلوده نشده‌اند، کمک کند.

به گفته محققان این واکنش ایمنی حاصل پدیده ای موسوم به "حافظه سلول تی" است. حافظه سلول می‌تواند توجیه کند که چرا برخی افراد به اندازه سایر بیماران کووید-۱۹ دچار علائم شدید بیماری نمی‌شوند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: در این مطالعه، به شواهد قاطعی دست پیدا کرده ایم که نشان می دهد حافظه ایمنی موجود از قبل می‌تواند از قرار گرفتن در معرض سایر انواع کروناویروس که عامل سرماخوردگی معمولی هستند، ناشی شود.

در این بررسی آمده است: واکنش‌های سلول تی مختص به بیماری کووید-۱۹ در بیش از ۵۰ درصد افرادی که در معرض آن قرار نداشته اند مشاهده شده که می‌تواند به دلیل ابتلای آنان به سرماخوردگی معمولی در گذشته باشد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، سیستم ایمنی سلول‌های تی یا گلبول‌های سفید خون را برای مقابله با عفونت به کار می‌گیرد. همچنین این باور وجود دارد این دسته از سلول‌ها اطلاعات مربوط به پاتوژن‌ها همچون سرماخوردگی معمولی را که در گذشته به بدن حمله کرده‌اند از طریق فرایندی موسوم به حافظه سلول تی در خود حفظ می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین