کد خبر: ۶۶۵۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشور رونمایی شد

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با اشاره به رونمایی از داروی گیاهی ترک اعتیاد، گفت: این دارو با حمایت سازمان غذا و دارو وارد بازار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در ارتباطی آنلاین به مناسبت چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی، اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد؛ ساخته دست محققان جهاددانشگاهی رونمایی شد. این داروی گیاهی حاوی ۴۰۰ میلی گرم عصاره خشک استاندارد شده دانه گیاه تلخ بیان در هر کپسول خوراکی است که تاثیر فوق العاده ای  در کاهش شدت علائم ترک اعتیاد دارد.

این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی برگزار شد و با حضور محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت، در ارتباطی آنلاین این داروی گیاهی را رونمایی کردند.

اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد در کشور رونمایی شد

رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی در این مراسم با بیان اینکه بر اساس آخرین امار، ۳میلیون نفر درگیر اعتیاد هستند، اظهار کرد: داروهای شیمیایی که برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند،  وابستگی آور هستند و ممکن است برای افراد مشکلات گوارشی به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: بر این اساس در صدد برآمدیم با استفاده از گیاهان دارویی بومی کشور داروی گیاهی ترک اعتیاد را تولید کنیم.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه این داروی گیاه در محیط آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفته است، یادآور شد: علاوه بر آن این دارو در محیط آزمایشگاهی مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است که نتایج خوبی به همراه داشته است و بعد از این ارزیابی‌ها وارد کارآزمایی‌های بالینی شدیم.

غفارزادگان افزود: صفر تا صد فرمولاسیون این کپسول گیاهی برای ترک  اعتیاد را در این پژوهشکده بدست آوردیم و توانستیم آن را با حمایت سازمان غذا و دارو وارد بازار کنیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی افزود: این دارو مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین