کد خبر: ۶۶۶۶۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

رکوردزنی ریزش بورس؛ سقوط تا کی ادامه دارد؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با ثبت افتی ۷۲ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۹۰۳ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با سقوطی ۷۲ هزار واحدی (۳٫۶۶ درصدی) و عقب‌نشینی به سطح یک میلیون و ۹۰۳ هزارتایی به کار خود پایان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از ۲ درصد افت کرد. این در حالی بود که هفته گذشته نیز شاخص کل در روزهای پایانی هفته روندی نزولی در پیش گرفته بود و از سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی به زیر ابر کانال دو میلیونی سقوط کرده بود.

در جریان معاملات امروز بورس، ۹۷۵ هزار و ۸۹۶ معامله در بورس انجام شده که طی آن ۷ میلیارد و ۶۷۶ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۹۲ هزار و ۶۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد. سقوط امروز بازار سهام در حالی رخ داده که ارزش کل معاملات امروز بورس به زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید تا از تداوم رکود بورس در روزهای اخیر خبر بدهد.

لحظه‌ای که بورس یک‌دست قرمز شد!

در معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و فملی تاثیرگذارترین نمادها بر منفی بودن شاخص کل بودند و بعد از آنها نیز شپنا، شتران و حکشتی از دیگر نمادهایی بودند که معاملات آنها در صف فروش تاثیری منفی بر شاخص کل داشت

معاملات منفی اکثر نمادهای بازار در حالی رخ داد که در این بازار قرمزرنگ برخی نمادها نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند. غدشت، کدما، امید و وتوس برخی از نمادهایی بودند که در پایان صف خرید خود را حفظ کردند

در میان صنایع مختلف نیز بیشترین معاملات امروز متعلق به گروه بانکی بود و بعد از آن گروه فلزات اساسی و سیمانی‌ها برترین گروه‌های بازار بودند. گروه بانکی با بیش از یکهزار و ۳۵۰ و گروه فلزات اساسی با یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان در حالی بیشترین معاملات را به خود اختصاص دادند که ورود گروه سیمانی به جمع ۵ صنعت برتر از اتفاقات ویژه بازار امروز بود.

همچنین در میان نمادها نیز دو نماد فولاد و وپارس بیش از سایر سهم‌های بازار معامله شدند و صندوق سرمایه‌گذاری کمند نیز از نظر ارزش معاملات سومین نماد بازار امروز بود.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل به آستانه مرز حمایتی یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی رسیده است و شروع قرمز احتمالی بازار در معاملات فردا موجب از دست رفتن این کانال نیز می‌شود. افت ۱۰ درصدی بازار سهام در چهار روز معاملاتی اخیر سهامداران را نسبت به سقوط ادامه‌دار بازار سهام به شدت نگران کرده است. عرضه اوراق سلف نفتی در فردا یکی از دلایل اصلی سقوط امروز بازار سهام عنوان شده است. برخی تحلیلگران معتقدند عدم حمایت حقوقی‌ها و تقریبا کنار کشیدن آنها از معاملات در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز به این علت بوده که دولت می‌خواهد جدابیت اوراق سلف نفتی خود را بیشتر کند و معامله‌گران را به سمت خرید این اوراق سوق دهد.

از سوی دیگر فروش ۳۰ درصد نخست سهام عدالت آزاد شده نیز از سوی برخی کارگزاری‌ها به منظور آماده‌سازی شرایط برای عرضه ۳۰ درصد دوم نیز یکی دیگر از دلایل عقب‎نشینی شاخص کل تلقی می‌شود. موضوعی که امروز موجب خروج یک هزار میلیارد تومانی پول هوشمند حقیقی از بورس بوده است.

با این حساب باید دید این روند نزولی تا کی ادامه خواهد داشت و آیا تدبیری برای حمایت از بازار سهام صورت خواهد گرفت تا این جو منفی شکسته شود؟

رکوردزنی ریزش بورس؛ سقوط تا کی ادامه دارد؟

رکوردزنی ریزش بورس؛ سقوط تا کی ادامه دارد؟

رکوردزنی ریزش بورس؛ سقوط تا کی ادامه دارد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
3
9
بورس ما داره خوب میشه بعضی ها ناراحتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
1
18
بورس یعنی خرید و فروش چیزی که وجود ندارد. نه کالایی وجود دارد و نه خدماتی.
ضمن آنکه معلوم نیست که چرا در ایران سهام کارخانه هایی که ضرر می دهند و حتی در برخی موارد کارگرانش در اعتصاب هستند، افزایش پیدا می کند!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
خب با توجه به قیمت دلار و کم ارزش شدن پول ملی و گران شدن شدید اجناس باید هم بورس مثبت باشد.این نشان دهنده اینه که کشور در وضعیت اقتصادی نامناسبی قرار داره.کشوری که تازه در ابتدای تحریم ها خود را باخته...شاید جای امید دوباره باشد اما در بازه زمانی طولانی که عمر ما کفاف نمیدهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین