کد خبر: ۶۶۷۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس: طرز کار وزارت ورزش زمینه ساز فساد در خیلی از قراردادها بوده است

وظیفه کمیسیون اصل 90 این است که طرز کار وزرات ورزش را غیر از مسائل پرونده که سازمان‌ها و دستگاه‌ها با آن برخورد می‌کنند را بررسی کند. ما به طرز کار وزارت ورزش را که زمینه ساز فساد در خیلی از قراردادها بوده رسیدگی می‌کنیم.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس: طرز کار وزارت ورزش زمینه ساز فساد در خیلی از قراردادها بوده است
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ما به طرز کار وزارت ورزش را که زمینه ساز فساد در خیلی از قراردادها بوده رسیدگی می‌کنیم.

نصرالله پژمان‌فر در مورد اینکه چه موضعی پیرامون ماجرای پرونده ویلموتس دارد، اظهار داشت: بحث‌های مفصلی در ماه‌های گذشته صورت گرفته، علیرغم روشن بودن مساله وزرات ورزش این موضوع را کتمان و پنهان کاری می‌کرد. از مشارکت و همراهی ظرفیت‌های مختلف کشور و خیلی از افرادی که می‌توانستند مشاوره بدهند امتناع کردند و حتی اعلام کردند که این حررف‌ها تهمت و دروغ است.

وی ادامه داد: فدراسیون‌های مختلف وزارت ورزش بیش از 60درصد بودجه جاری این وزارت را در اختیار دارند اما تقریبا 0.4 درصد این بودجه یعنی حدود 2میلیارد برای نظارت پیش بینی کرده‌اند که نتیجه‌اش این می‌شود. در مقابل پرداخت بیش از 50میلیارد به فدراسیون‌ها تنها 2میلیارد برای نظارت گذشاته اند. البته این رقم خیلی خوشبینانه است و به نظر می‌رسد اغراضی در این قضیه وجود دارد.

پژمان‌فر در مورد اقدامات مجلس عنوان کرد: در کمیسیون اصل90 مشغول شدیم و پرونده‌ای شکل گرفته، باید مشخص شود معرفی شدن این فرد توسط چه کسانی بوده است. یک مربی دسته دو-سه بوده که دوبار مربیگری کرده و هربار اخراج شده یا مشکلی داشته که نتوانسته تا انتهای قراردادش کار کند. بعد ما با این فرد قرارداد بستیم که برای کارشناسان داخلی و خارجی غیرقابل باور است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه کمیسیون اصل 90 این است که طرز کار وزرات ورزش را غیر از مسائل پرونده که سازمان‌ها و دستگاه‌ها با آن برخورد می‌کنند را بررسی کند. ما به طرز کار وزارت ورزش را که زمینه ساز فساد در خیلی از قراردادها بوده رسیدگی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بازیکنی داریم که در تمام مدت قراردادش یک بار پایش به توپ نخوده و چون در تیم قبلی مصدوم شده از ظرفیت بیمارستان‌های ما استفاده کرده و مصدومیتش را برطرف کرده و پولش را هم گرفته است. وزارت ورزش کجاست؟ چه کسی پاسخگو است؟ اساس کار وزارت ورزش بر نوع قراردادهایی است که فدراسیون ها که نهادهای عومی غیردولتی هستند و بیش از 50درصد بودجه‌شان دولتیست می‌بندند، است.

پژمان‌فر در مورد اینکه امید است کمیسیون اصل90 بر خلاف گذشته که مبارزه با فساد در فوتبال متوقف شد، این بار با سرعت به این مسائل رسیدگی کند، گفت: ما قطعا این کار را می‌کنیم. پرونده الان فعال است و امیدواریم. اما پرونده از نظر ما در مسیر محکومیت ما جلو می‌رود. حتی با ابهاماتی که دارد ممکن است این محکومیت بشتر هم بشود. امیدواریم وزارت ورزش این اشتباه بزرگ را جبران کند.

وی در گفت‌وگو با فوتبال برتر در خصوص اینکه آیا کسی هم احضار شده، عنوان کرد: بله، صحبت‌هایی داشتیم. کار حقوقی انجام می‌دهیم. گزارشات اجمالی به ما رسیده و خودمان هم گزارشات دیگری را رفته‌ایم که نشان می‌دهد این قرارداد ضعیف بوده است. شاید سو نیت هم وجود داشته که ریشه‌های آن در فدراسیون و بالاتر از آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین