کد خبر: ۶۶۸۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

چکناواریان: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به پایان شیرینش می‌ارزد/ همواره در خانه، سکوت و تنهایی به تولید اثر پرداخته‌ام

همواره در خانه، سکوت و تنهایی به تولید اثر پرداخته‌ام.
چکناواریان: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به پایان شیرینش می‌ارزد/ همواره در خانه، سکوت و تنهایی به تولید اثر پرداخته‌ام
آفتاب‌‌نیوز :

آهنگساز و رهبر شناخته شده ارکستر کشور با اشاره به تبدیل شاهکارهای ادبی جهان به آثار موسیقایی طی ایام خانه نشینی ناشی از شیوع کرونا گفت: وظیفه و رسالت من به‌عنوان یک شهروند توجه عمیق به نکاتی است که توسط کادر درمان برای جلوگیری از شیوع ویروس تاکید شده است، تمامی این ایام را با سختی‌هایش برای رسیدن به آن پایان و نتیجه شیرین سپری می‌کنم.

لوریس چکناواریان آهنگ‌ساز،رهبر ارکستر و چهره بین‌المللی موسیقی کشورمان ضمن آرزوی سلامتی برای تمامی مردم ایران، دیگر نقاط جهان و رهایی هرچه سریع‌تر از شر ویروس کرونا گفت: پیش از هر چیز باید خسته نباشید، تقدیر و تشکرها را نسبت به جامعه پزشکی، کادر درمان و پرستاران کشورمان که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند نثار کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در سایه فعالیت این عزیزان و همراهی تمامی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هرچه سریع‌تر شاهد رخت بر بستن این ویروس از آسمان کشورمان و دیگر نقاط جهان باشیم تا بار دیگر بتوانیم در سایه آرامش و سلامت روزهای زندگی خود را پشت سر بگذاریم.

همواره در خانه، سکوت و تنهایی به تولید اثر پرداخته‌ام

این آهنگساز و مدرس موسیقی با اشاره به آنکه طی شش، هفت ماه اخیر که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم از خانه بیرون نیامده و همین مسئله شرایط فعالیت را برای او با تفاوت‌هایی همراه ساخته است گفت: شاید مهم‌ترین نقطه آرامش‌بخش در این دوران قرنطینه و در خانه ماندن در گام نخست رعایت نکاتی است که از سوی کادر درمان و مسئولان کشور برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر آنها تاکید شده است و دو دیگر به بهره بردن از ابزار فضای مجازی برای ارائه متفاوت آثار تولیدشده توسط هنرمندان و آثار موسیقایی در شاخه حرفه و تخصص من به عنوان آهنگساز بازمی‌گردد.

چکناواریان با اشاره به آنکه در همان سال‌های نخست فعالیت در حوزه موسیقی این عادت را همواره با خود داشته که برای کار آهنگ‌سازی چند هفته و یا چند ماه تا اتمام مراحل آهنگ‌سازی اثری که مدنظر او بوده، همواره در خانه حضور داشته است یادآور شد: طی این ایام و با شیوع ویروس کرونا در کشور نیز تمام تمرکز خود را بر حوزه آهنگ‌سازی و ارائه آثار در سایه در خانه ماندن قرار داده‌ام و تلاش کردم تا به سهم خود به‌عنوان یک شهروند در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تمام سعی و کوشش خود را به کار برده و این توصیه را به تمامی اعضای خانواده، همکارانم و افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با من در ارتباط بوده‌اند نیز مطرح کردم.

تبدیل ۱۸ اثر ادبی بزرگ جهان به فضای موسیقایی

وی ادامه داد: طی این مدت چند اثر از این ۱۸ اثر را از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار دادم و در حال تکمیل دیگر آثار هستم و به مرور در سایه همین فعالیت‌ها تلاش می‌کنم تا دیگر آثار این مجموعه را نیز از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان به حوزه موسیقی و ادبیات قرار دهم.

هدایت، کافکا و کامو به روایت موسیقی

چکناواریان در توضیح انتخاب این آثار ادبی و شیوه تبدیل آن‌ها به آثار موسیقایی گفت: این آثار تماماً از آثار نویسندگان بزرگ است از قبیل سه داستان از صادق هدایت، کافکا و کامو و دیگر نویسندگان بزرگ ادبیات ایران و کشورمان که داستان‌های آن‌ها را با فصل و نت‌های موسیقی به روایت پرداختم. این کار را تا زمان در خانه ماندن ادامه خواهم داد.

وی یادآور شد: باتوجه به آنکه این روزها تمام وقت من در منزل می‌گذرد تلاش می‌کنم تا بیشترین ساعات خود را به کار آهنگ‌سازی بپردازم. شاید تحمل این شرایط برای من که اغلب اوقات خود را برای آهنگ‌سازی آثار مدنظر در خانه پشت سر گذاشته‌ام نسبت به دیگر افراد راحت‌تر باشد اما متأسفم که شرایط به گونه‌ای شده است که حتی برای قدم زدن و یا دل‌تنگی که برای حضور در محیطی خارج از خانه نیاز دارم نیز نمی‌توانم اینکار را انجام دهم.

حامی مالی پیدا شود، آلبوم موسیقی آثار ادبی را ارائه می‌دهم

چکناواریان در پاسخ به این پرسش که تلاش او برای تبدیل آثار بزرگ ادبیات جهان آن‌گونه که به آن اشاره کرد به آثار حوزه موسیقایی تنها برای ارائه آن‌ها در فضای مجازی‌ست و یا قصد دارد بعد از اتمام بیماری کرونا در کشور در قالب اجرای زنده و یا ارائه آلبوم این آثار را به مخاطبان ارائه دهد، گفت: تا به امروز برخی از این آثار را آن‌گونه که به آن اشاره کردم در اینستاگرام و فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: به امید خدا اگر که شاهد بهبود شرایط در آینده باشیم، تلاش می‌کنم در سایه پیدا شدن حامی مالی (اسپانسر) این آثار را با همراهی ارکستر واقعی ضبط کرده و در قالب آلبوم به مخاطبان ارائه دهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین