کد خبر: ۶۶۸۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰

رییس اداره فنی وحرفه‌ای چابهار بر اثر کرونا درگذشت

مهراب امرا رییس اداره فنی وحرفه‌ای چابهار و از نویسندگان ادبیات بلوچی و خیران منطقه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :

امرا علاوه بر مسوولیت اداری از جمله خیران فعال شهرستان چابهار و سراوان بود و ترجمه قرآن کریم به زبان بلوچی، دیوان شعر بلوچی، تلاش برای گسترش فرهنگ وزیان بلوچی، تاسیس سمن‌های مردم نهاد نوکین زند و اندیشه سبز، کمک به خانواده‌های بدسرپرست و کمک به برگشت معتادان به زندگی سالم، نخستین موسس دانشکده فنی حرفه‌ای سراوان و عضویت در هیئت مدیره موسسه صابرین از اقدامات وی بود.

رییس فقید اداره فنی وحرفه ای چابهار در جریان سیل دشتیاری تلاش‌های شبانه روزی در جهت جذب کمک های خیریه از سراسر ایران انجام داده بود.

رییس اداره فنی وحرفه‌ای چابهار بر اثر کرونا درگذشت

زنده‌یاد مهندس مهراب اُمرا متولد ۱۳۵۴ از جوانان تحصیل ‌کرده، روشن‌فکر و از سرمایه‌های فرهنگی و ادبی استان بود.

وی در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه سیستان و بلوچستان دانش آموخته شد و پس از آن کارشناسی ارشد خود را نیز در رشتۀ مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه پیام نور تهران دریافت کرد.

عبدالغفور جهاندیده استاد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و از جمله نویسندگان سیستان و بلوچستان با تسلیت درگذشت مرحوم امرا اظهار داشت: در همنشینی با آن مرحوم با بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی‌ وی از قبیل فروتنی، بی‌ادعایی و دلسوزی و خوش‌سخنی آشنا شدم، نجابت، سخاوت، انسان‌دوستی و بزرگ‌منشی در وجودش موج می زد، در سخن و عمل از خوش‌فکرترین مدیران، با وسعت دید بلند برای آبادی این سرزمین بود.

جهاندیده ادامه داد: مهندس مهراب امرا از عاشقان راستین فرهنگ و ادبیات بلوچی بود و در همایش‌ها و مجالس شعرخوانی و فرهنگی و بزرگداشت ادیبان و هنرمندان همیشه حضور داشت و مقاله می‌نوشت و شعر می‌سرود و نوشته‌ها و آثار چاپ‌نشده‌ای هم دارد، گاهی در باب مسائل ادبی نکته‌های بسیار سودمندی بیان می‌کرد که حاکی از وسعت اطلاعات و مطالعات وی در باب هنر و ادب بود. فوت ایشان در حقیقت، یک ضایعۀ فرهنگی به شمار می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین