کد خبر: ۶۷۰۱۰۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
تبلیغات

مزایای کسب درآمد در دوران دانشجویی با دورکاری + معرفی سایت

در این نوشته نگاهی به کسب درآمد دانشجویی می اندازیم و به بررسی اهمیت و فواید اشتغال در دوره دانشجویی می پردازیم.
آفتاب‌‌نیوز :

تمام مردم از جمله دانشجویان با مسایل مالی دست به گریبان هستند. شهریه‌ دانشگاه، هزینه غذا و اجاره خانه به طور سرسام آوری افزایش یافته است. هزینه کتاب‌ها و حتی لوازم التحریر هم جای خودش را دارد و در سال‌های اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است از این رو مشاغل پاره وقت و دورکاری کمک خوبی برای رفع نیازهای مالی و افزایش درآمد هستند. در این نوشته نگاهی به کسب درآمد دانشجویی می اندازیم و به بررسی اهمیت و فواید اشتغال در دوره دانشجویی می پردازیم.

اهمیت کسب درآمد در دوران دانشجویی

فریلنسینگ یکی از روش های کسب درامد در زمانهایی است که به هر دلیل نمی توانید در محل کار حضور به صورت فیزیکی حضور داشته باشید. با فریلنسری در دوران دانشجویی همچنین می توایند برای شغل اصلی خودتان در آینده زمینه سازی و کسب تجربه کنید. برخی از مزایای دورکاری یا فریلنسینگ به شرح زیر است:

مزایای کسب درآمد در دوران دانشجویی با دورکاری + معرفی سایت

آزادی عمل بیشتری در مورد مکان و زمان کارتان دارید

فریلنسری و کار پاره وقت، انعطاف پذیری کاری بالایی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. با کارفرما در مورد زمان انجام کار به توافق می‌رسید و در وقت آزاد شما، تنظیم کند. برای بسیاری از کارها مانند ساخت انیمیشن، ترجمه یا تولید محتوا می‌توانید به صورت دورکاری در هر جایی مثل خوابگاه یا کافه دانشکده با یک لپ تاپ یا گوشی هوشمند، کار کنید.

احتمال استخدامتان در آینده افزایش خواهد یافت

با دورکاری در دوران دانشجویی در کنار کسب درآمد و تحصیل برای استخدام در شغلی با درآمد مناسب بعد از فارغ التحصیلی برنامه ریزی کنید. بعد از ورود به بازار کار متوجه می‌شوید که کارفرماها بیشتر از مدرک به دنبال استخدام افراد با تجربه هستند. بسیاری از افراد بعد از کسب مدرک دانشگاهی یا هیچ تجربه‌ای ندارند یا تجربه اندکی دارند که فراتر از مشاغل پاره وقت نمی‌رود. با تبدیل شدن به فریلنسری موفق در دوران دانشجویی و کسب توصیه نامه‌ها از کسب و کارها و کارفرماهای مختلف به روزمه‌ای قدرتمند می‌رسید. بنابراین در رقابت کاریابی، یک قدم از دیگران جلوتر هستید.

پول بیشتری دارید

اولین مزیت کار کردن در دوران دانشجویی، کسب درآمد بیشتر است و حتی اگر قبل از دوران دانشجویی شاغل بودید باز هم با دورکاری و فریلنسری در دوران دانشجویی در کنار شغل اصلی به درآمد بیشتری خواهید رسید. بین کلاس‌ها و در هنگام شب وقت آزاد کافی برای انجام پروژه‌های کوچک را دارید. پس از این زمان اضافی، کسب درآمد کنید.

آمادگی برای حضور در محیط کار بعد از فارغ التحصیلی

طبق ارزیابی‌های صورت گرفته، 50درصد از نیروی کار تا سال 2027 به صورت فریلنسری خواهد بود. کسب و کارها، بیش از پیش به دنبال دورکاری هستند تا کارایی کارکنان و هزینه‌های استخدام کاهش یابد. اگر زودتر وارد این کسب و کار شوید؛ می‌توانید در رشته مورد علاقه خودتان خبره شده و زودتر به ثبات شغلی برسید.

مشاغل مناسب دانشجویان

حالا با گسترش مشاغل مجازی، دانشجویان برای کسب درآمد نیازی به اتمام تحصیلات و کسب مدرک ندارند. بعلاوه بسیاری از کارفرماها برای کاهش هزینه‌ها به دنبال استخدام دانشجوها هستند. در ادامه برخی از مشاغل مناسب دانشجویان را معرفی خواهیم کرد.

1.نویسندگی

دنیای مجازی نیازمند محتوای مجازی و دیجیتالی است. دانشجویان علاقمند به نویسندگی می‌توانند وارد این حوزه شوند و کارشان را با قبول پروژه‌های کوچک مثل نوشتن مقاله، پست و بلاگ آغاز کنند. برای شروع این حرفه می‌توانید وبلاگ کوچکی طراحی کرده و در مورد محتوای مورد علاقه خودتان بنویسید. می‌توانید مقاله‌های تخصصی و مرتبط با رشته تحصیلی خودتان را به فروش برسانید. همچنین با ثبت نام در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر روی پروژه‌های نویسندگی، پیشنهاد می‌دهید.

2.ورود داده یا دیتا اینتری

یکی از ساده‌ترین کارهایی که به دانش و تخصص چندانی نیاز ندارید؛ ورود داده است. آشنایی با ابزارهای مایکروسافت مثل اکسل و تمرکز روی افزایش سرعت تایپ برای این کار، کفایت می‌کند. در وب سایت‌های دورکاری مختلف، مشاغل ورود داده ثبت می‌شوند. با کمی تمرین می‌توانید سرعت تایپ و دقت خودتان برای ورود داده را افزایش دهید.

3.دستیار مجازی

فناوری با سرعت زیادی در حال رشد است و فرصت‌های کاری جدیدی را فراهم کرده است. دستیار مجازی یکی از این فرصت‌های کاری جدید است. برای این فرصت شغلی به مهارت‌های ارتباطی و لوازم ارتباط جمعی مثل گوشی تلفن و لب تاپ نیاز دارید. تنها باید به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنید. این کار از طریق کادر چت و پاسخ دهی به پرسش‌های مشتریان هم انجام می‌شود. بعلاوه افراد پرمشغله برای پاسخگویی به تماس‌ها و تنظیم ملاقات‌های کاری به دستیار نیاز دارند. این فرصت‌های شغلی در پلتفرم‌های دورکاری قابل مشاهده هستند.

مزایای کسب درآمد در دوران دانشجویی با دورکاری + معرفی سایت

4.ادمین و مدیریت شبکه‌های اجتماعی

برخی از کسب و کارها برای حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی به دنبال استخدام ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره هستند. ادمین به تهیه و انتشار محتوای متنی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و با مخاطبان این شبکه‌ها تعامل می‌نماید. در نهایت هدف از این کار افزایش ترافیک سایت و نرخ تبدیل مشتریان است.

5.آموزش مجازی یا معلم آنلاین

با توسعه دسترسی به فضای مجازی و همچنین شیوع ویرورس کرونا، آموزش مجازی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. مربیان و معلمان مجازی و آنلاین در حوزه‌های تخصصی خودشان مثل آموزش زبان، دروس تخصصی، نقاشی، تناسب اندام و غیره به تولید محتوای آموزشی یا برگذاری جلسات آنلاین می‌پردازند. دانشجویان هم به راحتی می‌توانند این کلاس‌های آموزشی را در رشته‌های مورد علاقه خودشان برای افراد مبتدی برگذار کنند. بعلاوه می‌توان فایل آموزشی را به صورت صوتی و تصویری به فروش رساند.

6.تایپ، ترجمه و ویراستاری

یکی از کارهای ساده، تایپ و ویراستاری متون مختلف است. اگر مهارت در زبان خارجی مثل انگلیسی، ترکی، عربی و غیره دارید به راحتی قادر به قبول پروژه‌های ترجمه هستید.

7.طراحی

طراحی در حوزه‌های مختلف از طراحی گرافیک گرفته تا طراحی سایت، نرم افزار و اپلیکیشن، متقاضیان خاص خودش را دارد. ابتدا مهارت لازم برای طراحی در زمینه دانشی خودتان را تقویت نمایید و بعد پروژه‌های کوچکی را برای آشنایان و کسب و کارهای کوچک انجام دهید.

8.تولید محتوای صوتی و تصویری

عکاسی و فیلمبرداری برای تولید محتوای بصری در فضای مجازی حرف اول را در بازاریابی آنلاین می‌زند. مخاطبان به محتوای تصویری بیشتر علاقه دارند. کسب و کارها هم برای تبلیغ محصولات و خدماتشان به دنبال تهیه محتوای تصویری مناسب هستند. از این رو دانشجویان با داشتن دوربین باکیفیت و کمی آموزش به راحتی قادر به تولید محتوای بصری هستند.

مزایای کسب درآمد در دوران دانشجویی با دورکاری + معرفی سایت

چگونه در دوران دانشجویی کسب درآمد کنیم؟

اگر می‌خواهید در دوره دانشجویی وارد فضای کار شوید باید به نکات زیر توجه کنید:

به چه کاری علاقمند هستید؟ اول باید نوع مهارت‌هایتان را مشخص کنید و در صورت نیاز آنها را تقویت کنید. برای مثال دانشجویان مترجمی می‌توانند به فعالیت تدریس زبان یا ترجمه روی آورند.

چگونه می‌خواهید مهارتتان را به پول نزدیک کنید؟ یعنی چگونه می‌خواهید به کارفرما دسترسی پیدا کنید؟ سایت‌های مختلفی، آگهی استخدام را منتشر می‌کنند ولی بهترین راه ثبت نام در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر است. ثبت نام در کارلنسر رایگان است و تنها کارمزد سایت بعد از اتمام پروژه و رضایت کارفرما و فریلنسر، کسر می‌شود.

زمانبندی مناسب برای کار در کنار تحصیل را مدنظر قرار دهید. در دوران دانشجویی کارهای زیادی مثل شرکت در کلاس درس، انجام تکالیف، پروژه‌ها، مطالعه، استراحت و زندگی خانوادگی دارید که وقت می‌برند. پس قبل از شروع به کار در دوران دانشجویی به برنامه ریزی دقیق پرداخته و وقت آزاد برای فریلنسری را مشخص کنید.

عقد قرارداد و مطالبه دستمزد مناسب را فراموش نکنید. یا در سایتهای معتبر فعالیت کنید. در سایت‌های دورکاری از جمله کارلنسر با وجود ضمانت‌ها و قواعد مشخص بعد از واگذاری پروژه به فریلنسر امکان پیگیری و چت میان کارفرما و فریلنسر و پشتیبانی تمام وقت فراهم است.

کارلنسر مکانی برای استخدام دانشجویان جویای کار

پلتفرم دورکاری کارلنسر امکان استخدام دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله تولید محتوا، ترجمه، تایپ، طراحی، دستیار مجازی، ادمین شبکه‌های اجتماعی، آموزش آنلاین و غیره را فراهم نموده است. درآمد حاصل از این مشاغل براساس توافق قبلی میان کارفرما و دانشجویان فریلنسر متفاوت است. دانشجویان پس از ثبت نام در این پلتفرم دورکاری و تکمیل پروفایل خودشان قادر به مشاهده پروژه‌های مرتبط با مهارتها و ثبت پیشنهادهایشان از نظر مدت زمان تحویل پروژه و هزینه درخواستی هستند. بعد از تأیید یکی از پیشنهادها از جانب کارفرما، پرداخت اولیه به حساب سایت صورت می‌گیرد. بعد از تحویل پروژه از جانب دانشجوی فریلنسر و تأیید نهایی از جانب کارفرما، مبلغ دستمزد با کسر کارمزد 10 درصدی سایت به کارت فریلنسر واریز می‌شود دو درصد بازگشت هزینه برای هر پروژه، ضمانت کیفیت انجام کار، نهایی کردن تراکنش بعد از رضایت صددرصدی کارفرما و پشتیبانی تمام وقت از جمله مزایای پلتفرم دورکاری کارلنسر است.

مزایای کسب درآمد در دوران دانشجویی با دورکاری + معرفی سایت

در نهایت . . .

با افزایش هزینه‌های تحصیل و زندگی و نیاز به کسب تجربه، اشتغال در دوران دانشجویی بیش از پیش اهمیت دارد. با دورکاری و فریلنسری در دوران دانشجویی از طریق پلتفرم‌های دورکاری همچون کارلنسر به مهارت و تجربه کاری می‌رسید. همچنین مهارتهای ارتباطی خودتان برای انجام شغل تمام وقت بعد از فارغ التحصیلی را تقویت خواهید کرد. کارلنسر با بهره گیری از فناوری ی به دنبال افزایش رفاه حالت کارفرما و فریلنسرها و کاهش هزینه‌های جانبی کسب و کارها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ستایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
1
سایت جالبی بود. نشنیده بودمش. ممنون از معرفی
علیرضا
|
United States of America
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
1
الان ثبت نام کردم. سایت جالبیه
سینا احسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
1
با این وضع درآمد و شهریه های دانشگاه ها و قیمت ها، فقط همین به درد میخورن
بهاره ملاوردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
ثبت نام کردم هفته پیش و پروژه ترجمه انجام دادم تو کارلنسر. بعد از این که انجام دادم و تحویل دادم، پولمو واریز کردن واسم. کمیسیونشون هم ده درصد بود که کم کردن ازش. در کل بد نبود سایتشون. ولی میتونه بهتر هم بشه از نظر ظاهری و کار با سایت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین