کد خبر: ۶۷۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

این ۶ کار را برای سلامت قلب خود هرگز انجام ندهید

بسیاری بر این عقیده هستند که اغلب بیماری‌ها به علت ژنتیک‌هایی هستند که از پدر و مادر خود به ارث بردیم. این موضوع تا حدی صادق است ولی نه تا حدی که اثر عادات اشتباه در سبک زندگی بر سلامت را نادیده بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش بست لایف،‌ اغلب ما عاداتی در سبک زندگی خود داریم که منجر به افزایش ریسک حمله‌ قلبی می‌شوند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

۱. صبحانه نخوردن

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی روز است و برای هر فرد باید اهمیت لازم را داشته باشد. صبحانه به ما انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهد و فشار خون را تنظیم می‌کند. طبق پژوهش‌های انجام‌شده، تنظیم فشار خون اثری مستقیم بر سلامت قلب دارد.

این ۶ کار را برای سلامت قلب خود هرگز انجام ندهید

۲. کم‌تحرکی

اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه ساعات بسیاری (بیش از ۵ ساعت) را به تماشای فیلم یا گشت زدن در اینترنت می‌گذرانید پس کم‌تحرک هستید. بیش از ۴۲ درصد بزرگسالان در آمریکا کم‌تحرک هستند و این موضوع آنها را در خطر حمله قلبی قرار می‌دهد.

۳. خوردن بیش از گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت قرمز علاوه بر بالا بردن اسیداوریک خون، موجب افزایش چربی خون و همچنین چرب شدن کبد می‌شود. افزایش چربی بد در خون که همان کلسترول است موجب گرفتگی عروق و در نتیجه افزایش ریسک حمله‌ قلبی می‌شود.

۴. سیگار کشیدن

در واقع سیگار کشیدن تنها به ریه‌ها آسیب نمی‌رساند بلکه کبد، قلب و عروق را نیز شامل می‌شود. استعمال دخانیات از جمله سیگار موجب گرفتگی و پارگی عروق، درد قفسه‌ سینه، حمله قلبی و قلب درد می‌شود.

۵. طرفدار همیشگی شیرینی‌جات

اگر در طول روز مقدار بسیاری شیرینی بخوریم موجب بالا بردن فشار خون، التهاب، دیابت، اضافه‌وزن و کبد چرب می‌شود که هر کدام به‌تنهایی برای بالا بردن احتمال حمله‌ قلبی کافی هستند. خوردن غذاهای چرب و فاقد ارزش غذایی نیز به همین نتیجه منجر می‌شود.

این ۶ کار را برای سلامت قلب خود هرگز انجام ندهید

۶. افسردگی درمان‌نشده

افسردگی تنها یک حال بد روحی نیست. افسردگی همان‌طور که سلامت روان ما را می‌گیرد، سلامت جسم را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و سلامت قلب ما را به خطر می‌اندازد. با توجه به افکار و در نتیجه تولید هورمون‌ها یا افزایش فشار خون، ریسک حمله‌ قلبی را بالا می‌برد. حالات روحی دیگر مانند اضطراب، خشم و ترس نیز می‌توانند به نتیجه یکسان با افسردگی ختم شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین