کد خبر: ۶۷۲۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

جدایی بهنوش طباطبایی از تئاتر رحمانیان و حواشی اش

بهنوش طباطبایی که به تازگی با نمایش «عشق روزهای کرونا» نوشته و کار محمد رحمانیان روی صحنه بود، از گروه اجرایی این نمایش خداحافظی کرد.
جدایی بهنوش طباطبایی از تئاتر رحمانیان و حواشی اش
آفتاب‌‌نیوز :

این بازیگر که همراه با گربه‌اش در یکی از اپیزودهای این نمایش با نام «بانو و گربه‌ ملوس» در فضای باز تالار وحدت ایفای نقش می‌کرد، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از خداحافظی "اجباری‌"اش با این نمایش خبر داد.

او هرچند به طور مشخص اعلام نکرده که این کناره‌گیری به چه دلیل بوده است ولی از همکاری‌های پیشین خود با محمد رحمانیان در نمایش‌های «ترانه‌های قدیمی»، «سینماهای من»، «آدامس‌خوانی» و «آینه‌های رو به رو» به نیکی یاد کرده و یادآوری کرده که اسفند سال گذشته هم که مشغول بازی در نمایش «روزهای رادیو» دیگر اثر این کارگردان بوده که اجرایش به دلیل همه‌گیری کرونا، ناتمام ماند.

او در بخشی از متن خود نوشته: «این بار هم یاد گرفتم که اگر همه دنیا بخواهند ارزش‌ها، انگیزه‌ها و شور و عشق و تعهد مرا نسبت به حرفه‌ای که برایم مقدس است، به هیچ انگارند، ایستادگی کنم. چراکه پشت سرم کارگردانی را دارم که چارچوب‌های حرفه‌ای و اخلاقی حرفه‌اش را هنوز در هیاهوی صداهای گوش‌خراش و سازهای ناکوک از یاد نبرده.»

بهنوش طباطبایی در ادامه با اشاره به متنی که رحمانیان شب گذشته، 30 شهریور ماه، در اجرای خود خوانده، از این کارگردان قدردانی کرده و در بخش پایانی نوشته است: «من قوی می‌مانم، نا امید نمی‌شوم . صبر می‌کنم برای آمدن روزهایی که با قدم‌های استوار به صحنه نمایش بازگردم نه با قدم‌هایی لرزان و سست...»

در سه اجرای نخست این نمایش، بهنوش طباطبایی با گربه‌اش روی صحنه بازی کرده بود اما در اجرای شب گذشته ، یکشنبه 30 شهریور ماه، این اپیزود اجرا نشد و رحمانیان با خواندن متنی، اعلام کرد که مشکل اپیزود «بانو و گربه ملوس»، حضور گربه بهنوش طباطبایی روی صحنه نمایش بوده است.

او در این متن بارها به احادیث و روایاتی استناد کرد که از قول بزرگان دینی درباره نگهداری حیواناتی مانند گربه و خروس و گوسفند و ... و برکاتی که این حیوانات به همراه دارند، روایت شده است.

او خطاب به تماشاگران این نمایش اعلام کرده که اپیزود «بانو و گربه ملوس» به خواست و اراده‌ی شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی و مدیرکل اداره‌ی هنرهای نمایشی با مشکل ممیّزی مواجه و حذف شده است.

رحمانیان همچنین اشاره کرده که پیش از این هم حیوانات دیگری مانند اسب و مار و خرگوش در اجرای نمایش‌هایی مانند«کلبه عمو تم»، «عرق خورشید، اشک ماه» و «اثر پرتوهای گاما...» روی صحنه حضور داشته‌اند.

بر اساس پیگیری‌های ایسنا، گفته می‌شود این هنرمند پیش از آغاز اجرای نمایشش از این ممنوعیت آگاه بوده است.

ایسنا آماده انتشار صحبت های مسئولان تئاتری بابت حواشی این نمایش است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Oman
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
0
چی از جون مردم می خوان، به همه چی گیر میدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین