کد خبر: ۶۷۲۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

دستمزد زنان و مردان در امارات برابر شد

وزارت منابع انسانی امارات تاکید کرده که اصلاحات جدید به تقویت وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور امارات متحده عربی در حمایت از برابری جنسیتی کمک خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

دستورالعمل دستمزد برابر برای زنان و مردان در بخش‌های خصوصی در امارات متحده عربی از امروز جمعه، چهارم مهرماه، به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس فرمان قانون فدرال شماره۶ برای سال ۲۰۲۰، که از سوی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان در ۲۵ اوت ۲۰۲۰ صادر شد، بر دستمزد برابر برای زنان و مردان در بخش خصوصی تصریح شده ‌است:

«کارمندان زن در صورت انجام همان کار، یا کاری با ارزش برابر، باید دستمزدی برابر با مردان دریافت کنند.

رویه‌ها، کنترل‌ها و استانداردهای لازم برای ارزیابی کار با ارزش برابر بر اساس تصمیمی که کابینه صادر می‌کند، و بنا بر پیشنهاد وزیر منابع انسانی امارات تعیین خواهد شد.»

این ماده قانونی اصلاح شده از تقویت برابری جنسیتی از نظر دستمزد و حقوق در بخش خصوصی، بر اساس قانون فدرال شماره ۸ حمایت می‌کند.

به گزارش گلف نیوز، وزارت منابع انسانی امارات تاکید کرده که اصلاحات جدید به تقویت وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور امارات متحده عربی در حمایت از برابری جنسیتی کمک خواهد کرد. بر اساس گزارش شکاف جنسیتی جهانی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۰، در موضوع پر کردن شکاف دستمزد جنسیتی، امارات کشورهای منطقه را رهبری می‌کند.

رویه ها و کنترل‌های جدید دولت، بر شرط دستمزد برابر برای مشاغل با ارزش برابر، بدون تفاوت جنسیتی تاکید خواهد کرد و از استانداردهای بازار به عنوان مرجع ارزیابی دستمزدها استفاده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین