کد خبر: ۶۷۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

مدیریت کرونا جز با استفاده از ماسک و جریمه بی‌توجهان ممکن نیست

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اگر استفاده از ماسک و اعمال جریمه برای بی‌توجهان به رعایت پروتکل‌ها رعایت شود می‌توان در وضعیت شیوع آنفلوآنزا نیز این ویروس را کنترل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان‌بابایی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: از اوایل شیوع کرونا به تمامی استان‌ها سفر داشته‌ام و صحنه‌های بدی دیده‌ام اما یکی از بهترین استان‌ها در زمینه همکاری و تعامل استان‌ چهارمحال و بختیاری است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تا این لحظه هیچ تغییری مبنی بر ضعیف‌تر شدن در ویروس کرونا ایجاد نشده و با همان قدرت باعث مرگ می‌شود و بررسی‌ها نشان داده قدرت انتقال این ویروس افزایش نیز داشته است.

مدیریت کرونا جز با استفاده از ماسک و جریمه بی‌توجهان ممکن نیست

مدیریت ویروس جز با استفاده از ماسک و جریمه بی‌توجهان ممکن نیست

وی با اشاره به وضعیت بد کرونا در کشورهای جهان از جمله آمریکا و فرانسه خاطرنشان کرد: رفتار کشور ما در زمینه شیوع بیماری وضعیت سینوسی بود و به جز تعطیلات نوروز که مردم رعایت کردند، باید از تجربیات و سناریو‌های سایر کشورهای درگیر استفاده کرد.

جان‌بابایی اضافه کرد: هیچ کشوری جز با الزام استفاده از ماسک و اعمال جریمه برای افرادی که رعایت نمی‌کنند نتوانسته‌ است این ویروس را مدیریت کند و ما نیز باید این موارد را رعایت کنیم.

وی بیان داشت: اگر همین موارد استفاده از ماسک و اعمال جریمه برای بی‌توجهان به رعایت پروتکل‌ها رعایت شود می‌توان در وضعیت شیوع آنفلوآنزا نیز این ویروس را کنترل کرد.

تقدیر معاون وزیر از تعهد کادر درمانی در چهارمحال و بختیاری

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: پزشکان و کادر درمان این استان بسیار متعهد هستند و بنده بلافاصله پس از رسیدن به تهران لوح تقدیرهایی را ارسال خواهم کرد زیرا کادر درمان این استان را به عنوان الگو در کشور می‌دانم.

وی تاکید کرد: این ویروس ناشناخته‌ و ممکن است روزهای سخت‌تری نیز داشته باشیم و باید آماده هر وضعیتی بود.

مهم‌ترین حلقه انتقال کرونا بچه‌ها هستند/ حضور دانش‌آموزان روستایی هم در مدارس خطرناک است

جان‌بابایی اضافه کرد: مهم‌ترین حلقه انتقال بیماری بچه‌ها هستند و باید تصمیمات مقطعی نیز داشته باشید تا این روند گسترش ناگهانی را در استان بشکنید.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: خواهش می‌کنم مسایل کسب و کار را از اولویت خارج کنید و اولویت را حفظ سلامت و محافطت از جان مردم بگذارید.

وی بر استفاده از آموزش‌های مجازی تا حدامکان تاکید کرد و گفت: حتی در روستاها نیز حضور دانش‌آموز در این شرایط که روند شیوع افزایشی شده خطرناک است.

جان‌بابایی در پایان خاطرنشان کرد: با جدیت همانند بعضی از استان‌ها مراکز گردشگری چهارمحال و بختیاری هم با حضور عوامل نظامی بسته شود و از استقرار مسافر جلوگیری جدی صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین