کد خبر: ۶۷۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
حاشیه‌سازی‌های عجیب اصولگرایان در بحبوحه مشکلات کمرشکن اقتصادی

۲۰۰ هزار رای و سخن از اکثریت قاطع؟ رهبری دستور اعدام می‌دهند؟!

تهدید رییس جمهوری به انواع اقدامات و بهانه دفاع از اکثریت قاطع مردم، از سوی دایه‌های مهربان‌تر از مادری صورت می گیرد که در انتخابات زمستان گذشته و در میدانی بی‌رقیب به سختی توانستند رای و اعتماد دویست هزار نفر از همین مردم را جلب کنند.
۲۰۰ هزار رای و سخن از اکثریت قاطع؟  رهبری دستور اعدام می‌دهند؟!
آفتاب‌‌نیوز :

در بحبوحه مشکلات کمرشکن اقتصادی و آن زمان که مردم از یک سو نگران معیشت و از سوی دیگر دلواپس کرونا و سلامتی خود هستند، گروهی هر از گاهی دولت و شخص رییس جمهوری را با تندترین لحن و بیان ممکن مورد هجمه قرار داده و تهدید به استیضاح یا حتی اعدام می‌کنند. این گروه اما نه از مردم و نه خارج از مرزها بلکه رقبای انتخاباتی و سیاسی رییس جمهوری هستند که هرچه به ایام انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم؛ شدت توهین‌ها و تهدیدات آنها هم افزایش می‌یابد. از همان بهمن و اسفند سال گذشته که اصولگرایان از طیف‌های مختلف پیروز میدان بی‌رقیب شدند؛ انتظار چالش و مناقشه میان دولت و مجلس می رفت. اکنون اما با گذشت پنج ماه از آغاز به کار مجلس هجمه به حجت الاسلام حسن روحانی، روند روتین و روال دستورالعمل‌های کاری نمایندگان بوده و توییت‌های آغشته به توهین و طعنه، تهدید و نفرین به سوژه‌هایی تلخ اما جنجالی این روزهای اهالی رسانه و سیاست و از آن مهم تر مردم تبدیل شده است.

تهدیدات ذوالنوری و کیمیای منطق

روز ۲۴ مهرماه و در حالی که توهین‌ها به رییس جمهوری به دلیل سخن گفتن از سیره یکی از معصومین از سوی رسانه های منتقد ادامه داشت و یکی از نمایندگان مجلس هم اهانت را در حق حجت الاسلام روحانی به اوج خود رسانده بود؛ رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در توییتی عجیب به رییس جمهوری حمله ور شد و نوشت: «جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می کنید، امروز اکثریت قاطع ملت ایران با کم تر از عزل و مجازات شما راضی نمی شوند. با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.» گرچه از همان ابتدای انتشار این توییت تحلیل‌ها و نظرات بسیاری درباره آن منتشر شد اما شاید لازم باشد بار دیگر به محتوی و کلیدواژه های منتشر شده از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی که علیه رییس شورای عالی امنیت ملی است پرداخته شود تا عیان گردد که در پس این هیاهو و جنجال منطق عنصری کمیاب و کیمیاست.

الف) توجیه مذاکره با دشمن: استنباط مذاکره با دشمن از روایت‌های تاریخی رییس جمهوری، مصادره به مطلوبی است که به عنوان ابزار اتهام زنی چندساله علیه دولت مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که حجت‌الاسلام روحانی بارها در سخنان مختلف تاکید کرده است که هرگونه مذاکره با آمریکا تنها به شرط بازگشت به تعهدات این کشور در برجام و رفع تحریم ها امکان پذیر خواهد بود. این موضع رییس جمهوری در پاسخ به درخواست های مکرر «دونالد ترامپ» برای آغاز مذاکره، بارها تکرار شده است و اگر روحانی در پی مذاکره و توجیه آن بود، می‌توانست به اصرارهای روسای جمهور و نخست وزیران واسطه‌ای که مهرماه سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار از سرگیری مذاکرات بودند، پاسخ دهد. از دیگر سو نگرانی این نماینده مجلس درباره مذاکره با کشورهای خارجی در حالی است که راهبردهای ایران در سیاست خارجی از سوی مقام معظم رهبری مشخص می‌شود و دایه مهربان تر از مادر شدن به این مورد جواب نخواهد داد.

ب) اکثریت قاطع: بسیاری از نمایندگان مخالف دولت در هر اظهارنظر یا توییت توهین آمیز خود ترکیب خواست اکثریت مردم را به عنوان ترجیع بند و شایداقناع کننده نظرات و توهین‌های خود به کار می برند و این در حالی است که به گواه آمار مجلس یازدهم با پایین‌ترین میزان مشارکت چهل سال گذسته تشکیل شده است و مجتبی ذوالنوری هم از حوزه انتخابیه قم با ۲۰۴ هزار و ۷۵۸ به عنوان نفر دوم منتخب این شهر و در رقابتی بی‌رقیب به بهارستان راه یافته؛ میزان مشارکت در کل کشور ۴۲ درصد و در کلانشهر تهران ۲۶ درصد بوده است. این میزان مشارکت در حالی است که روحانی در انتخابات خرداد ۹۲ با هجده میلیون رای و در اردیبهشت ۹۶ با ۲۴ میلیون رای از سوی مردم و در حالی که با چند رقیب سرشناس رقابت می‌کرد، برنده انتخابات شد و به پاستور راه یافت. با چنین توصیفاتی سخن گفتن از خواست اکثریت ملت، در سال پایانی دولتی به این میزان گرفتار در انواع چالش ها، مضحکه ای تلخ است که پرده گردانان آن دانسته یا ندانسته بر تلخی هایش می افزایند.

ج) عزل یا مجازات رییس جمهوری: استیضاح روحانی چوب جادویی گروهی از مخالفانش است که در هر بزنگاهی که دستاوردی از دولت مورد توجه مردم قرار می گیرد از جعبه بیرون آمده و بر سر دولت قرار می گیرد و البته اسباب مزاح بسیاری را فراهم می کند. به نظر می رسد برخی نمایندگان مجلس، فرصت قانونی استیضاح را ابزار فشار سیاسی بر رقیب انتخاباتی می دانند تا راهی برای بهبود شرایط. تهدید به عزل و استیضاح دسته گلی بود که در چهارماه گذشته مجلس بارها عطر آن مشام جامعه را آزار داده بود! که اکنون با این توییت ذوالنوری به نظر می رسد به سبزه مجازات هم آراسته شده است! پرسش مبهمی که این روزها شاید بهتر باشد برخی نمایندگان مجلس از خود بپرسند این است که چرا پیش از این و در دوره دولت های مطبوع خود که شرایط مردم دشوار بود اما درآمدهای دولت سرشار، چوب جادویی خود را از نهان بیرون نیاورده و سخن از عزل و مجازات دولت وقت نگفتند و نه تنها نگفتند که اطاعت از وی را تا حد اطاعت از خدا بالا بردند!

ج) رهبری دستور اعدام نمی‌دهند: مدتی است که برخی از چهره‌های سیاسی هرآنجایی که پای استدلال عقلایی خود را سست دیده اند گریزی به نام رهبری زده اند تا سندی بر درستی ادعای خود ارائه دهند. ذوالنوری هم رییس جمهوری را تهدید کرده است که ممکن است حکم اعدامش از سوی رهبری صادر شود! قطع به یقین در کشوری که نظام جمهوری و اصل تفکیک قوا برآن حاکم است؛ چنین گفتاری وهن مسلم مقام رهبری است. اساسا مشی رهبر معظم انقلاب هم فرسنگ‌ها با این دیدگاه فاصله دارد. ایشان بارها و بارها در مقام حمایت از دولت سخن گفته اند و در عین انتقاد از کاستی‌ها همواره قدردان تلاش های قوه مجریه بوده اند. در تازه ترین توصیه های خود به ذوالنوری و همکاران وی در بهارستان هم تاکید کردند که در تعامل مجلس و دولت دو اصل قانون و شرع باید اولویت باشد. رهبری برخلاف برخی از نمایندگان مجلس، احاطه کامل بر قانون اساسی، اشراف کامل بر شرایط کشور و اطمینان کافی به دولتمردان دارد و به همین دلیل است که در دیدار مجازی تیرماه بار دیگر تاکید کردند که دولت تا روز آخر باید به کار خود ادامه دهد.

د) مردم عزیزند: پایان توییت جنجالی رییس کمیسیون امنیت ملی با ترکیب «مردم عزیز» تمام می‌شود و بار دیگر می توان از ایشان به عنوان کسی که داعیه وکالت همین مردم عزیز را دارد، پرسید که در فرصت پنج ماهه‌ای که برای خدمت به این مردم و عمل به شماری از شعارهای خود در اختیار داشتید، دقیقا چه اقداماتی برای بهبود شرایط این مردم عزیز انجام دادید؟ و پرسش دیگر اینکه اینگونه تاختن به مسوولی که ماههاست در صف مقدم جنگی نابرابر و پیچیده قرار دارد چه گرهی از کار مردم عزیز ایران باز خواهد کرد؟

واکنش‌ها به توییت‌های هنجارشکن

پیشنهاد استیضاح یا حتی تندتر از آن اعدام رییس جمهوری از سوی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، یکی از پربحث‌ترین موضوعات طی روزهای گذشته در فضای رسانه ای و شبکه های مجازی بود. این تندروی‌ها در نشریات خارجی و شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور تا رسانه‌های داخلی و صفحات اجتماعی به خبر و تیتر نخست تبدیل شد و واکنش های بسیاری برافروخت.

«صادق زیباکلام» استاد دانشگاه تهران در توییتی نوشت: «میشه در پاسخ به تقاضای اعدام از ناحیه جناب ذوالنوری برای آقای روحانی بک نظرسنجی ساده از مردم نمود و پرسید چه کسی در انداختن کشور در وضعیت موجود بیشتر مقصر است؟ تندروهای انقلابی امثال جناب ذوالنوری که تنها هنرشان در مملکت داری آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس است یا روحانی؟»

«جمشید انصاری» رییس سازمان اداری و استخدامی کشور هم به بخشی از واقعیت نهفته در توییت نماینده مجلس اینگونه اشاره کرد و نوشت: «این‌که آقای ذوالنوری تصور کرده‌اند با استیضاح آقای رییس‌جمهور اوضاع نابسامان فعلی سامان پیدا می‌کند، نشان‌دهنده این واقعیت است که ایشان و همفکرانشان نه تحلیل واقع بینانه و مبتنی بر آسیب‌شناسی درست از اوضاع و شرایط کشور دارند و نه فهم روشن و دقیقی از سامان دادن مشکلات موجود!!»

«حسام الدین آشنا» مشاور رییس جمهوری هم در توییت خود برخی موضوعات را به ذوالنوری اینگونه یادآور شد: «استیضاح حق اکثریت قاطع مجلس است اما ایجاد تزلزل در حاکمیت، تضعیف دولت در زمان جنگ اقتصادی، نخ دادن به هر دو نامزد انتخاباتی آمریکا برای کوتاه نیامدن در برابر دولت فعلی ایران و تعویق هرگونه رفع یا کاهش تحریم‌ها تا استقرار دولت بعدی در ایران از وظایف نماینده‌ای با ۲۰۴ هزار رای نیست.»

«محمدمهاجری» فعال رسانه ای اصولگرا هم در توییتی جدی نبودن ادعاهای ذوالنوری را خاطرنشان کرده و نوشته است: «شیخ ذوالنوری از دعوت برای استیضاح روحانی گفته. ۱-همان بزرگی که بدنبال طرح سه فوریتی این شیخ ساده لوح برای خروج از برجام، توی دهن او زد، درباره استیضاح هم می داند چه کند. ۲-پارسال هم که شیخ طرح دوفوریتی برای بنزین داد تا آتش نا آرامی‌ها را شعله ور تر کند، تودهنی خورد.»

«مهدی نصیری» سردبیر اسبق روزنامه کیهان هم درباره توییت جنجالی ذوالنوری نوشت: «گام اول انقلاب را با شعار آزادی همه گروه ها و جناح ها و احزاب آغاز کرده بودیم به اینجا رسیدیم. اکنون در طلیعه گام دوم با تهدید به اعدام به کجا خواهیم رسید؟»

پس از فرونشستن این غوغاها شاید بهتر باشد از نظرات منتشر شده در توییتر یا ارائه شده در فضای جامعه یا تحلیل های انعکاس یافته در رسانه‌های خارجی گزارشی نوشته و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال شود تا در جریان تبعات اظهارنظرهای ساختارشکن برخی و سکوت این هیات در برابر آن قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
4
53
برای مردم روشن نیست که چرا ازمذاکره می ترسیم؟در روابط شخصی و خصوصی هم دین و بزرگان دینی همیشه مردم را به صلح و گذشت دعوت کرده اند چرا در روابط با جهان خارج این تعالیم را بکار نگیریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چون منافع عده کمی در تحریم نهفته هست بخاطر همین نمیخواین
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چون راه مذاکره را یک بار رفتیم و نتیجه آن نوزاد نامشروعی و زشتی به نام برجام شد که کسی اکنون مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد!! آزموده را آزمودن خطاست بفهمید!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
جناب مهدی : برجام امضا شد و شما به آن متعهد نبودید و از فردای امضاء آن موشک ... و قدرت نمایی و در نهایت برجام را هوا کردید و حالا مدعی هم هستید . بفهم پسر خوب
علیرضا کاظمی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
هنر گفتگو را اگر هم فرضا همه ملت ندارند ظریف عزیز و تیمش خوب دارند. مساله تصمیمات کلان نظام است که در جاهایی منطقی است و در جاهایی هم متاسفانه نیست.

بعضی می گویند اگر تفاهمی کردیم و بعد از 2 سال کار کردن و جواب دادن توسط یک بی خردی چون ترامپ از کار انداخته شد، انگار که فاجعه شده است. نخیر هیچ فاجعه ای نیست. تفاهم و توافقی که ایجاد بشود تا زمانی که طرف مقابل آن را پاس بدارد ما هم می داریم و طرفین از منافعش بهره می برند. اگر هم روزی زیرش زد طرف مقابل ما هم خارج می شویم خیلی ساده و بدیهی هست موضوع. اگر هم می بینید ما پس از خروج برجام از برجام و تعهداتش خارج نشده ایم لابد علی رغم جنگ روانی جناح اقتدارگرا نظام و کشورمان در جسد و جنازه ی برجام هم منافعی می بیند که به نیمچه تعهد طرف های دیگر نیز فعلا پایبند مانده از جمله حق مهم خرید سلاح به ویژه نیاز جدی ما به جنگنده.

پس چون نیک بنگیرید می بینید علی رغم آن همه دروغ و جنگ روانی جسد برجام را هم مهم و کارا می شناسند. اگر خودش بر قرار مانده بود که امروز بسیار چیزهای دیگر هم از آن عاید کشور می بود از جمله ثبات و رشد اقتصادی که روحانی د دولت اول توانسته بود تورم را زیر 12 درصد بیاورد و پس از برجام به رشد مثبت اقتصادی هم رسیده بودیم.

ای کاش تعصب بیجا و بیخردی را رها می کردیم و برای منافع گروهی و جناحی و عقاید باطل و دارای اشکال همه چیز را به بازی نمی گرفتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
وقتی آقای ذوالنور و همتایانش که در رقابت با خودشان از آخر اول شده اند، دم از مردم می زنند،هر عاقلی می فهمد که "مردم" آقای ذوالنور با "مردم" مندرج در فرهنگ واژگان کره زمین، فرق می کند.
خوب بخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
مذاکره موردنظرامریکافقط روی دوچیزاست
اول کاهش برد موشکها
دوم تحویل همه تجهیزات هسته ای و تعطیلی ان
پس اینقدرطرفداری ذلت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
49
5
مجلس انقلابی رای ما رای ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بی خاصیت ترین مجلسه
با کدام منطق و عقل اینا انقلابی هستن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
5
41
من خیلی موافق عملکرد آقای روحانی نیستم, ولی حداقل ایشون با رای 25 میلیونی انتخاب شده نه رای 200 هزار نفری
ادعای اعدام ایشون توهین به شعور 25 میلیون رای هست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من خودم از افرادی هستم که به روحانی رای دادم ولی الان اینقدر پشیمونم که چرا همچو فریبی خوردم که به ایشون رای دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
200 هزار نه بلکه 20 هزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
200 هزار نه بلکه 20 هزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بنده خودم کسی هستم که چندین ساعت برای حمایت از آقای روحانی با لباس بنفش در ورزشگاه سرپوشیده مشهد بودم و از فشار زیاد نفسم بالا نمی امد و باخودم میگفتم تا اخر سخنرانی شاید زنده نمانم ولی اکنون این وضعیتمان است و چرا در ۸۰ میلیون جمعیت با این همه نخبه که برادر خودم یکی از انها است و بدون هیچ پولی بورسیه امریکا شد و رفت باید افراد تکراری از اصولگرا و اصلاح طلب بیایند؟ مگر مملکت ارث و میراث و تحت تملک برخی گروه ها است که به کسی دیگر اجازه ورود نمیدهند و چرا امثال عباس اخوندی و زنگنه و شریعت مداری دائم باید در پست های مختلف باشند که اکنون یک خانه قلک بشود آرزوی مردم مگر انها قبلا چه معجزه ای کرده اند که انقدر روی انان اصرار میشود ؟جز روابط پیچیده و هزارتوی فامیلی؟ و درضمن یک نفر هیچ گاه نمیتواند استیضاح کند و باید اکثر نمایندگان از اکثر شهرهای کشور رای بدهند پس رای را فقط ۲۰۰ هزار نفر ندانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دنیای عجیبی شده. بعضیها سعی دارن برای رسیدن به هدفشون کلا قبح دروغگویی و نامردی رو از بین ببرن (هدف وسیله رو براشون توجیه میکنه)!!!!!
بدون شک اونایی که واقعا به آقای دکتر روحانی رای دادن هیچوقت از رای خودشون پشیمون نیستن که محکمتر هم شدن. چون میدونن و کاملا فهمیدن که آقای روحانی تقصیری تو این وضع بد بوجود آمده برای مردم نداره.
و مطمئنا همه اونایی که میگن به ایشون رای دادیم و الان پشیمون شدیم از اول هم به ایشون رای نداده بودن و با دروغگویی میخوان بگن مثلا""""""""""" ..........
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
منم به روحانی رای دادم واسش هم تبلیغ کردم ولی یادم نمیاد رای داده باشم که وضعیت اینطوری بشه آخه زمان احمدی نژاد خودم اعتقاد داشتم دولت می تونه بهتر عمل کنه الان می بینم که احمدی نژاد خیلی حتی هزار مرتبه بهتربوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
39
ما هنر گفتگو نداریم و ترس از مذاکره هم به دلیل منفعت یک گروه است
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
22
چرا افشا نمی شود دوربین های منتهی به ورودی سفارت
شوروی چه کسانی را رسوا میکند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
2
22
این مجلس آخرین مجلس اصولگرای ایران خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
کمی به مجلس قبل هم سری بزن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
4
20
کمپین 1 میلیونی : ذوالنور استعفا دهد شروع به کار کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
2
4
شما عزیران به دل نگیرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
5
9
اونی که میگه اعدامش کنید به شعورمون‌ توهین میشه الان فکر میکنی به شعورتون توهین نشده
gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
10
2
مشکل ما فقط ترامپه .ایکاش جمهوری خواهان که ریشه در صهیونیزم دارند نبودند مراعات هیچ حق و حقوق ضعفا و درماندگان را نمیکنند . اینها مشتی قلدر و سرمایه دارند که چه مذاکره بشه چه نشه سودی بحال ما نداره. و ایکاش رویه ما هم کم کم عوض میشد شناختی از کار و نتایج کارمون نداریم . کل دنیا بلحاظ دینی کافرند بهیچوجه با کشورهای دیگه دینداران نمیتوانند همخوانی و برادری داشته باشند . اگر ما مستقل و خودکفا در همه زمینه ها بودیم باز دینداران خواهان بسته شدن مرزها و یکنواختی جامعه بودند .از ناممکنات روزگار ما همین هاست که با غیرت دینی نمیتوان کشورداری کرد . چون همه نمیتوانند زیر پرچم یک مکتب بطور کامل بروند. ما اگر دو میلیون همصدا و همفکر هم بودیم باز درها را نمیتوان بسته نگاهداشت .خدا بیامرزد بازرگان را او میدانست تفرق فکری قومی شکلی و منطقه ای فقط و فقط با یکصدایی اداره نمیشود باید حکومتهای واقعی و حتی دینی ، چندصدایی باشند وگرنه مدام باید مبارزه بیهوده کرد . تاریخ هم گواهی میدهد که همصدایی عمرش دوامی ندارد . ما خود را هم نشناختیم تا لااقل گره ها و مشکلاتمان کمتر بشه . جامعه ما هیچوقت یکصدا نیست و نباید رگ گردن را باد کرد و منم منم کرد دیگه فایده ای ندارد اعدامها هم نتیجه ای جز بیهودگی چیزی نداشت .تکرار و استقامت ماها نوعی لجبازی با حقیقته .باورش تا اخرین دقایق عمر بعضی کسان ناممکنه . اینها در قدرتند و هرروز گره ها بیشتر و خسارتها فزونتر میشه.چند دهه هست که عمر واقعیت تمام شده کی دوباره خدا برایمان ارمغان واقعی بیاره نمیدانم شاید هرگز
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
2
10
ادب مرد به ز دولت ومجلس اوست
محسن شکری
|
Japan
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
1
13
در دنیای سیاست نه دوست دایمی وجود داره نه دشمن دایمی حتی خود فلسطین بارها با اسراییل مذاکرات کرده و قرارداد امضا کردن حالا ایران در جهت منافع ملی با امریکا مذاکره کنه چه ایرادی داره
یا حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
4
8
هیچ کی حق حکم اعدام نداره حتی .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
1
8
ذوالنور کاسه داغتر از آش میشود.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
9
اقا یون یادتان هست برای یک رای به مردم التماس میکردین حالا مردم برای یک لقمه نون حلال باید............... یعنی شما از روحانی بهترین . اگر هرکس غیر نظر شما داشت باید اعدام شود .... . عجب
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
5
مشکل روحانی نیست.مشکل اینه که فساد در همه جای مملکت از حکومت تا مردم وجود داره
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
2
با سلام خدمت همه شما عزیزان. خواستم خدمتتون عرض کنم تا مادامیکه ما طرز فکرمون ایقد ساده اندیشانه باشه، اینجوری حرف ب‌زنیم، تحلیل کنیم، تفسیر میکنیم به هیچ جا نخواهیم رسید. اگر کل جامعه به روشنگری نرسه وضعیت ما از اینی که هست بدتر خواهد شد چرا؟ خداوند در قرآن میفرماید سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهم مگر آن قوم خودش بخواهد. کار اون نماینده که به این نحو صحبت کرده اصلا کار صحیحی نبوده و این رویه درستی نیست به هر نحو آقای رئیس جمهور با رای اکثریت در همچین جایگاهی قرار گرفته اند. ولی من یه سوالی از برادر عزیزم دارم که اصلا ربطی به آمریکا نداره. 1.آیا فراخوانی و هدایت مردم به سمت بورس و اشباع نقدینگی در بازار سهام و یکباره با تصمیم غیر عقلانی و فرو ریختن بورس و ضرر و زیان آحاد مردم علی الخصوص جوانانی که با توجه به نرخ بیکاری زیاد دل خوش کرده بودند به این بازار کار آمریکا و یا عدم مذاکره و یا ارتباط با آمریکاست!!!2. آیا تصمیم افزایش قیمت بنزین بدون هماهنگی و بدون اطلاع همین مردمی که به ایشون رای دادن و بعدا اعلام نمودند که خودم هم خبر نداشتم که در نوع خود عجیب بود با این کار... کشور دچار بحران شد و چه خسارت سنگینی به اقتصاد و امنیت کشور وارد شد و بسیاری از عزیزانی که مردمان همین سرزمین بودند از بین رفتند.3.ایا اختلاس و سرقت و چپاول از بیت المال که پول یه مشت مردم بدبخت هست و فرار از خارج از کشور کار آمریکا و عدم برقراری با آمریکاست. 3.ثبت سفارش خودرو به صورت انحصاری که توسط نزدیکان آقای وزیر صورت می‌گرفته و باعث افزایش قیمت ها می‌شده کار آمریکاست و هزار و یک دلیل دیگر که مجال گفتن نیست. نه آقا مشکل ما آمریکا و یا عدم برقراری با آمریکا نیست که این هم در نوع خود جای بحث دارد اگه خاطر مبارکتون باشه در زمان مذاکرات و در دولت اوباما و خبری از موشک نبود سخت‌ترین و شدیدترین تحریم ها رو علیه ایران یا وضع کردند و یا تمدید. پس باید واقع بین بود و دست از افکار ساده اندیش کشید. ببخشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین